Afholdelse af udgiften til kakerlak bekæmp~
Fra : Flemming Pedersen

Dato : 17-11-03 22:31

Ejerforeningen er på 20 lejligheder. I stuen er der bl.a. en bodega,
kinagrill og et bageri. Beboelseslejlighederne er op til 2. sal stærkt
plaget af kakerlakker, som uden tvivl skyldes bageri og kinagrill - dette
har vi hørt gentagne gange fra div. eksperter.
Videre siger disse eksperter, at såfremt bekæmpelsen ikke koordineres, er
det i bund og grund spild af penge. I vedtægterne står der intet om at denne
udgift skal afholdes af ejerne af lejlighedrene, hvorfra disse dyr kommer
fra, så vi hæfter solidarisk. - Men men men, det er vi trætte af.

I slutningen af denne måned har vi planlagt en koordineret bekæmpelse, men
allerede nu ved vi, at bager og grill ikke vil åbne døren for sprøjtninger.
I vedtægterne står det klart, at ejere skal åbne dørene når det handler om
fællesanlæg m.m., så hvilke sanktionsmuligheder er der overfor disse
autonome enheder?

Det skal siges, at der er blevet varslet i god tid, og i denne skrivelse har
bestyrelsen skrevet, at såfremt man ikke er hjemme, og ikke har afleveret
nøgler, iværksættes der en ny behandling, for kvajets regning. - Men er det
realistisk?

Mvh

Flemming

Fra : Hans²°³°

Dato : 17-11-03 23:14

"Flemming Pedersen" <fpnoreply@terrasserne.dk> skrev i en meddelelse
> Ejerforeningen er på 20 lejligheder. I stuen er der bl.a. en bodega,
> kinagrill og et bageri. Beboelseslejlighederne er op til 2. sal stærkt
> plaget af kakerlakker, som uden tvivl skyldes bageri og kinagrill

Puds "miljøkontrollen" i kommunen på dem !
De skal komme og "lukke" de bikse indtil dyrene er fjernet af et Skadedyrsbekæmpelsesfirma
!
Tænk at få en kakkerlak i rundstykket

Fra : Henning Makholm

Dato : 17-11-03 23:27

Scripsit "Flemming Pedersen" <fpnoreply@terrasserne.dk>

> [...]
> I vedtægterne står det klart, at ejere skal åbne dørene når det handler om
> fællesanlæg m.m., så hvilke sanktionsmuligheder er der overfor disse

Ikke-juridisk svar: Hvad siger levnedsmiddelkontrollen?

--
Henning Makholm "Det er sympatisk du håner dig selv. Fuldt
berettiget. Men det gør dig ikke til en kristen."

Fra : Henning

Dato : 18-11-03 18:21

On 17 Nov 2003 23:26:38 +0100, Henning Makholm <henning@makholm.net>
wrote:

>Scripsit "Flemming Pedersen" <fpnoreply@terrasserne.dk>

>Ikke-juridisk svar: Hvad siger levnedsmiddelkontrollen?

En kakkerlak er vel ikke er skadedyr på lige fod med rotter? Du kan
finde kakkerlakker alle steder, de er harmløse bortset fra at de er
grimme?

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 18-11-03 23:45

> En kakkerlak er vel ikke er skadedyr på lige fod med rotter? Du kan
> finde kakkerlakker alle steder, de er harmløse bortset fra at de er
> grimme?

Miljøkontrollen giver påbud om en forberedning af forholdene - ditto gør
levnedsmiddelkontrollen.

Og så lige for at slå fast - at problemet er langt overskredet et tåleligt
niveau. I køkkenet i den ene førstesalslejlighed taler vi om flere hundrede
tyske kakerlakker fisende henover gulvet, når lyset tændes om natten. - Det
er synd for Jette.

Måske skulle man man stile efter en vedtægtsændring, men det er hårde odds,
da det vil ændre betingelserne radikalt for bageren, hvis man sammenligner
med de nuværende vedtægter. - Men faktisk er jeg pisseligeglad.

Det var ordene

Love

Flemming