Ændring af reglement på et beboermøde
Fra : Sjang

Dato : 17-11-03 19:48

Hejsa

Jeg bor på et kollegie, hvor jeg også sidder i afdelingsbetyrelsen. Vi har
beboermøde på torsdag, og får vist et problem med at få nye folk til at
stille op til bestyrelsen. Det har altid heddet sig, at man ikke kan stemme
eller stille op til noget pr. fuldmagt. Men det står vist ikke i nogle
vedtægter eller andet. Det plejer bare at stå på indkaldelsen.

Vi har så et punkt på dagsordenen om at man fremover GODT kan stille op
og/eller stemme pr. fuldmagt, men kan det så allerede træde i kraft
umiddelbart efter punktet - hvis altså det bliver vedtaget??

Grunden til jeg spørger er, at vi muligvis har 2 der gerne vil stille op,
men som ikke personligt kan være der til mødet. Og hvis vi nu får vedtaget
at man godt kan stille op via fuldmagt, kan de så gøre det allerede fra på
torsdag??

Som sagt så tror jeg ikke der står noget i vedtægterne om det, så jeg er
godt og grundig i tvivl. Er der nogen af jer der har et bud??

Mvh. Henrik

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-03 19:52

In news:3fb917be$0$29333$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Sjang <news@sjang.dk> typed:

[klip]

> Som sagt så tror jeg ikke der står noget i vedtægterne om det, så jeg
> er godt og grundig i tvivl. Er der nogen af jer der har et bud??

Hvis intet er anført i vedtægterne er det formentligt som udgangspunkt i
orden at anvende fuldmagt på jeres møde. Det er i hvert fald som
udgangspunkt i overensstemmelse med danske ret at anvende fuldmagt og vil
man ændre dette skal dette ske i vedtægterne.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Sjang

Dato : 17-11-03 20:01

> Hvis intet er anført i vedtægterne er det formentligt som udgangspunkt i
> orden at anvende fuldmagt på jeres møde.

Jeg tror faktisk ikke vi egentlig har nogle vedtægter (har lige kigget vores
beboermappe igennem). Vi har en husorden, men det er mest med regler om
hvordan man skal "opføre" sig.

Men så er spørgsmålet, om det kan være noget vi har besluttet på et
tidligere beboermøde (for flere år tilbage) så det måske kun fremgår af et
referat af dette. Det gider vi umiddelbart ikke tjecke efter, for det er jo
en del referater. Men hvis det er besluttet på et beboermøde for nogle år
siden, og det så fremgår af referatet - vil det så være lige så gyldigt som
hvis det var kommet i et sæt vedtægter??

Mvh. Henrik

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-03 20:21

In news:3fb91ad1$0$29308$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Sjang <news@sjang.dk> typed:

[klip]

> Men hvis det er besluttet på et
> beboermøde for nogle år siden, og det så fremgår af referatet - vil
> det så være lige så gyldigt som hvis det var kommet i et sæt
> vedtægter??

Formelt set: nej.

Men I kan jo på mødet vedtage noget andet - blot husk at anføre dette punkt
i jeres dagsorden som jo er omdelt til alle i god tid inden i afholder møde.

/Peter

--
http://www.grauslund.com