/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Købelov vs Salgsbetingelser
Fra : Morten Nielsen


Dato : 17-11-03 18:51

Hej

Hvad er gældende ved denne tvist, salgsbetingelser eller købeloven ?

Vi har købt en computer hos Dell.
De ganranterer ved køb at produktet fungerer, trods det har jeg nu i 2
måneder været i kontakt med deres support fordi der ofte ikke kommer noget
billede på skærmen, (noget ved skærm, skærmkort eller bundkort er defekt ).

Deres support har været ude af stand/ for inkompetente til at løse
problemet, og vi følte efterhånden "at de bare trak os rundt i manegen".
Derfor har vi nu forlangt at de sender en ny PC eller lader handlen gå
tilbage.
Vi mener at fejlen er en alvorlig defekt som gør at apperatet ikke kan
anvendes til formålet.

De henviser til deres salgsbetingelser som siger at de skal godkende en
tilbagesending.
Samt påstår at vi ikke har fuldt alle råd fra deres support, hvilket vi har,
men efter nu 2 måneder er det altså slut mener vi.

Håber på hjælp til at komme videre.

Mvh
Morten



 
 
HKJ (17-11-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 17-11-03 18:59


"Morten Nielsen" <not_a_valid_address@it.dk> wrote in message
news:bpb1hq$fi5$1@news.net.uni-c.dk...
> Hvad er gældende ved denne tvist, salgsbetingelser eller købeloven ?

Salgbetingelserne.
Hvis handelen er fra et firma til en privat, så kan salgsbetingelserne dog
ikke forringe nogle af paragrafferne i købeloven.



Ukendt (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-11-03 23:22


"Morten Nielsen" <not_a_valid_address@it.dk> wrote in message
news:bpb1hq$fi5$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej
>
> Hvad er gældende ved denne tvist, salgsbetingelser eller købeloven ?
>
> Vi har købt en computer hos Dell.
> De ganranterer ved køb at produktet fungerer, trods det har jeg nu i 2
> måneder været i kontakt med deres support fordi der ofte ikke kommer noget
> billede på skærmen, (noget ved skærm, skærmkort eller bundkort er
defekt ).
>
> Deres support har været ude af stand/ for inkompetente til at løse
> problemet, og vi følte efterhånden "at de bare trak os rundt i manegen".
> Derfor har vi nu forlangt at de sender en ny PC eller lader handlen gå
> tilbage.
> Vi mener at fejlen er en alvorlig defekt som gør at apperatet ikke kan
> anvendes til formålet.
>
> De henviser til deres salgsbetingelser som siger at de skal godkende en
> tilbagesending.

Dette har firmaet under ingen omstændigheder ret til. En sådan betingelser i
salgsbetingelserner er ikke gyldigt, hvilket forbrugerombudsmanden allerede
slog fast i sin rapport om handel og markedsføring på Internettet fra okt.
2000 s. 40. Han støtter det på, at Kbl §81 ikke hjemler et sådant krav.

Du kan derfor rolig sende computeren tilbage uanset deres salgsbetingelser.

Du har krav på en ny computer, da du kan vælge mellem omlevering og
afhjælpning. Først når disse to muligeheder er udtømt, kan du forlange
pengene tilbage.

Mvh Lisbeth



Bertel Lund Hansen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-11-03 00:10

Morten Nielsen skrev:

>Vi har købt en computer hos Dell.

Forbrugerkøb eller handelskøb?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Morten Nielsen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Nielsen


Dato : 18-11-03 23:54

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote

> Morten Nielsen skrev:
>
> >Vi har købt en computer hos Dell.
>
> Forbrugerkøb eller handelskøb?
>

Computeren er faktisk købt til en mindre virksomhed, det er jeg dog ikke
sikker på at Dell er oplyst om, da den er købt i en enkelt mand navn.

/Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste