Eksempel på påkrav
Fra : redaudia3@hotmail.co~

Dato : 13-11-03 14:46

Hjælp hjælp..........jeg har virkelig brug for et eksempel på et
påkrav da mine lejere ikke har betalt husleje endnu....

Er der ikke en som kan sende et eksempel til mig på
jakob.memborg@iss.dk

Jakob

Fra : Klaus

Dato : 13-11-03 11:07

<redaudia3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjælp hjælp..........jeg har virkelig brug for et eksempel på et
> påkrav da mine lejere ikke har betalt husleje endnu....
>
> Er der ikke en som kan sende et eksempel til mig på
> jakob.memborg@iss.dk

Påkrav – undladt betaling af husleje

Efter gennemgang af indbetalinger for huslejeterminen …………….. måned har
vi konstateret, at vi endnu ikke har modtaget betaling fra Dem. Er
kr. …………….. ikke indbetalt senest 3 dage efter modtagelse af dette brev,
vil lejemålet ophører uden yderligere varsel. Vi skal endvidere gøre
opmærksom på at der efter Lejelovens §93, stk. 2/Erhvervslejelovens §69,
stk. 3, skal betales et gebyr på kr. …………….. for den for sene betaling.
En betaling som også er pligtig pengeydelse.
Dette brev er fremsendt såvel anbefalet som almindeligt.

Klaus

Fra : anders majland

Dato : 13-11-03 16:21

redaudia3@hotmail.com <redaudia3@hotmail.com> wrote in
43093713.0311130545.190ed7ce@posting.google.com

> Hjælp hjælp..........jeg har virkelig brug for et eksempel på et
> påkrav da mine lejere ikke har betalt husleje endnu....

Der er ikke de store krav til formalia.

Fra lejeloven

§ 93. Udlejeren kan hæve lejeaftalen i følgende tilfælde:
a) Når leje eller anden pligtig pengeydelse ikke er betalt rettidigt,
jf. stk. 2.
Stk. 2. Udlejeren kan kun hæve lejeaftalen som følge af for sen
betaling, hvis lejeren ikke har berigtiget restancen senest 3 dage
efter, at skriftligt påkrav herom er kommet frem til lejeren. Udlejerens
påkrav skal være afgivet efter sidste rettidige betalingsdag og skal
udtrykkeligt angive, at lejeforholdet kan ophæves, hvis lejerestancen
ikke betales inden fristens udløb.

Så noget stil med:

Påkrav om betaling af husleje. Såfremt lejerestancen ikke er betalt det
anviste sted senest 3 dage efter modtagelsen af dette påkrav vil
lejeaftalen blive hævet med øjeblikkelig virkning. Såfremt lejeaftalen
ophæves vi du/i blive sat ud med fogedens hjælp. Omkostningerne til
fogedforretningen betales af lejer og fratrækkes dennes
indskud/depositum.

Dertil har du så mulighed for at pålægge et rykkergebyr for påkravet -
Størrelsen er reguleret (i lejeloven)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : redaudia3@hotmail.co~

Dato : 14-11-03 13:30

Skal man sende forudgående rykkere ???

Sagen er den at de ikke har betalt for denne måned og jeg har først
opdaget det nu.....så det er vel fint nok at sende et påkrav, da de
ikke har betalt....og et påkrav er vel også en rykker ?

Jakob

Fra : anders majland

Dato : 14-11-03 13:44

> Sagen er den at de ikke har betalt for denne måned og jeg har først
> opdaget det nu.....så det er vel fint nok at sende et påkrav, da de
> ikke har betalt....og et påkrav er vel også en rykker ?

Præcist - og tag gerne et gebyr for det (størrelsen kan ses i lejeloven)