rimmelig reperationstid
Fra : jec

Dato : 11-11-03 17:09

Hej NG
Jeg købe i august en bærbar computer hos Midtdata, og ca. 14 dage efter gik
DVD-drevet i stykker. Jeg aftalte med dem at jeg bare kunne sende drevet
tilbage, hvilket jeg gjorde den 4. sep. Umiddelbart er der ikke sket noget
siden, jeg har rykket for drevet ind til flere gange for at få dem til at
lave den. Den 10. nov. skrev de fx at de forventede min sag afsluttet inden
for en uge, men der er som sagt intet sket.

Så jeg ville lige høre hvor jeg står rent juridisk, hvor lang tid skal man
finde sig i en reperation tager? Kan man med nogle paragraffer i hånden true
med opsigelse af købet, eller andet, når venlige e-mails ikke hjælper?

mvh
Jesper

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-11-03 02:47

"jec" <jesper@fastermail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
true
> med opsigelse af købet, eller andet, når venlige e-mails ikke hjælper?

Her er min oplevelse med midt data.

Se her:
http://shorterlink.com/?1CQ8A2
http://shorterlink.com/?L48TQI
Begge indlæg der er linket til er forfattet af mig.

Du skal nok væbne dig med tålmodighed, desværre.
De burde have ombyttet det på stedet, efter min mening.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-11-03 14:36

> Du skal nok væbne dig med tålmodighed, desværre.
> De burde have ombyttet det på stedet, efter min mening.

Man har 6 mdrs formodningsreglen. Derved kan du forlange en ombytning, mm.
det f.eks. bare er en knap der er gået af og at det ikke har urimelige store
omkostninger for sælger.

Mvh

Kasper

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 05-12-03 03:36

Snak med FS om "rimelighedsgrænser". Jeg mener deres accept i reperationstid
på hardware er en måned.