Writefile (C++/Win32)
Fra : Lillejorn

Dato : 17-04-01 22:33

Hej NG.

Jeg er ved at lave et program i Visual C++ 6.0, som skal læse og skrive til
COM1-porten.
Jeg gør det ved at oprette et Handle, og derefter bruger jeg WriteFile og
ReadFile på dette Handle til at skrive til og læse fra COM1-porten.
Jeg skriver nogle kommandoer i hexadecimal tal og får ligeledes svar tilbage
i hexadecimal.
Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad WriteFile sender ud til porten.
For jeg får fejlmeddelelser tilbage fra hardwaren tilsluttet den (et
Bluetooth-modul fra Ericsson).
Hvis jeg f.eks sender strengen "13c0", hvad bliver så sendt til porten,
kommer der nogle ekstra bit på, som kan "ødelægge signalet"? Og i hvilken
rækkefølge sendes tegnene??
Når jeg læser v.h.a. ReadFile får jeg rigtige fejlmeddelelser tilbage, dvs.
der bliver der ikke sat noget ekstra på.
Jeg har prøvet med et program hentet på nettet, hvor man kan læse og skrive
til com-porten og her virker det fint.

Håber nogen forstår mit spørgsmål og kan hjælpe.

Venlig hilsen
Rune

PS: Svar venligst også til min mailadresse.

Fra : Niels Erik Danielsen

Dato : 18-04-01 18:26

> [...]
> Hvis jeg f.eks sender strengen "13c0", hvad bliver så sendt til porten,
> kommer der nogle ekstra bit på, som kan "ødelægge signalet"? Og i hvilken

WriteFile tager svjh en pointer til en buffer, og en længde som argument.

WriteFile(hFile,"13c0",len("13c0"));
sender ASCII værdien af '1','3','c' og '0';

brug evt.

WORD Command=0xC013; // Svapped 0x13C0 due to Intel byte order
WriteFile(hFile,Command,sizeof(Command));

Det burde virke, tror jeg nok...