hvordan er det muligt ...
Fra : HWA

Dato : 09-11-03 17:11

Hej er dette muiligt og 100% lovligt..

http://www.cdatlow.com/softsale/

TIA

Fra : Henrik

Dato : 09-11-03 18:19

"HWA" <hwa01@mail.dk> wrote in message
news:3fae67bc$0$94999$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej er dette muiligt og 100% lovligt..
>
> http://www.cdatlow.com/softsale/

Ja, det er helt lovligt - og muligt. Softwareproducenter laver ofte OEM
versioner, som ikke kommer i retailpakker (de flotte pakker som du ser i
forretningerne). Disse bliver ofte indkøbt i stort antal, og til en helt
anden pris end retailpakkerne.
Dog er der, som regel ihvertfald, et krav fra producenten om at det kun må
sælges sammen med en computer - men det kan du jo være ligeglad med - det er
ikke en aftale mellem dig og leverandøren.

Mvh

Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-03 19:16

Henrik wrote:

> Dog er der, som regel ihvertfald, et krav fra producenten om at det kun må
> sælges sammen med en computer - men det kan du jo være ligeglad med - det er
> ikke en aftale mellem dig og leverandøren.

Selv hvis vi antager, at det er lovligt efter såvel russisk som dansk
lovgivning, kan han ikke være helt ligeglad. For eksempel kan der være
problemer med at få opdateret softwaren i følge sitets egen FAQ. Det kan
så være svært at afgøre, om det skyldes en speciel aftale mellem sælger
og producent, eller om Microsoft simpelthen betragter de pågældende
versioner som piratudgaver og derfor har lukket for opdateringer via
Windows Update.

Og skal vi bevæge os lidt mere væk fra det juridiske, så ville jeg ikke
have tiltro til et firma, der sælger varer til usandsynligt lave priser
(og tilmed portofrit), og som desuden ikke oplyser noget som helst om
firmaet. Ikke engang firmaets hjemland står oplyst på hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Henrik

Dato : 09-11-03 20:36

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> og producent, eller om Microsoft simpelthen betragter de pågældende
> versioner som piratudgaver og derfor har lukket for opdateringer via

MS eller andre producenter for den sags skyld, kan ikke skelne mellem disse
versioner, sålænge opdateringen foregår elektronisk. Det er straks noget
andet hvis du henvender dig i en forretning med din OEM version.
Slutbrugeren vil ikke være genstand for juridisk forfølgelse fra
producentens side.

> [...]
> (og tilmed portofrit), og som desuden ikke oplyser noget som helst om
> firmaet. Ikke engang firmaets hjemland står oplyst på hjemmesiden.

Det er jo en helt anden snak - jeg ville nok selv holde mig fra at handle
med den pågældene virksomhed.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-03 21:00

Henrik wrote:

> MS eller andre producenter for den sags skyld, kan ikke skelne mellem disse
> versioner, sålænge opdateringen foregår elektronisk.

Det vil sige, du mener, at Microsoft betragter dem som piratkopier?
Microsoft kan jo netop skelne mellem andre udgaver og så dem der sælges
via hjemmesiden, eftersom disse (Windows XP) netop /ikke/ kan bruge
Windows Update til opdateringer.

> Slutbrugeren vil ikke være genstand for juridisk forfølgelse fra
> producentens side.

Måske du har ret, hvis der er tale om en i øvrigt lovlig OEM-kopi. Men
hvis der er tale om en piratkopi, kan han få en regning fra Microsoft,
samtidig med at kopien skal slettes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 09-11-03 19:19

Henrik wrote:
-SNIP-
> Dog er der, som regel ihvertfald, et krav fra producenten om at det
> kun må sælges sammen med en computer - men det kan du jo være
> ligeglad med - det er ikke en aftale mellem dig og leverandøren.

Men hvordan er det så muligt for leverandøren (forhandleren) at gøre det?

Personligt kan jeg selvfølgelig være ligeglad, som du jo selv skriver men
hvis man kan købe softwaren uden en tilhørende computer - Så har du jo ikke
besvaret spørgsmålet, som jeg da også godt kunne tænke mig at høre svaret
på...

På hjemmesiden står selvfølgeligt at softwaren er OEM og at der ikke er
teknisk support på produkterne + "free shipping".

Jeg syntes det lyder næsten lidt for godt, når man sammenligner med priserne
i almindelige edb-butikker (og så står der sgu´ "free shipping")...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Henrik

Dato : 09-11-03 20:39

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message
> Henrik wrote:
> -SNIP-
>
> Men hvordan er det så muligt for leverandøren (forhandleren) at gøre det?

Ja - hvis han bryder den aftale han har indgået med producenten, f.eks??

> [...]
>
> På hjemmesiden står selvfølgeligt at softwaren er OEM og at der ikke er
> teknisk support på produkterne + "free shipping".

Er det måske en elektronisk udgave? Dvs at den hentes via nettet - så kan
man jo godt skrive "free shipping"

Fra : Thor Larholm

Dato : 09-11-03 20:56

"HWA" <hwa01@mail.dk> wrote in message
> Hej er dette muiligt og 100% lovligt..
>
> http://www.cdatlow.com/softsale/

cdatlow.com sælger ikke OEM versioner, de sælger piratkopierede udgaver af
Windows, reklamerer for det gennem spam og opererer fra Rusland.

--
Thor Larholm
<URL:http://pivx.com/qwikfix/> Secure yourself proactively

Fra : Rasmus

Dato : 09-11-03 23:08

"Thor Larholm" <billy@gedelugt.dk> wrote in message
> "HWA" <hwa01@mail.dk> wrote in message

> cdatlow.com sælger ikke OEM versioner, de sælger piratkopierede udgaver af
> Windows, reklamerer for det gennem spam og opererer fra Rusland.

Kan du underbygge den påstand?, eller er det bare et rygte du har hørt?

mvh
Rasmus

Fra : Hans

Dato : 09-11-03 23:17

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Thor Larholm" <billy@gedelugt.dk> wrote in message

> Kan du underbygge den påstand?, eller er det bare et rygte du har hørt?

Hvis det var helt legale OEM versioner havde dette ikke været noget problem:

"I have problems installing Windows XP Pro Service Pack (Office XP Pro
Service Pack)
To find out how you can install service pack for your MS Windows XP Pro or
Office XP Pro please use this link or refer to our Service Packs section."

Det tyder helt klart på at der kan være problemer med opdatering af deres
software fra MS update. Hvorfor mon?

/ Hans

Fra : Britta Larsen

Dato : 09-11-03 23:02

"Thor Larholm" <billy@gedelugt.dk> skrev:

> cdatlow.com sælger ikke OEM versioner, de sælger piratkopierede udgaver af
> Windows, reklamerer for det gennem spam og opererer fra Rusland.

Hvad bygger du din begrundelse på ?

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-03 00:08

Britta Larsen skrev:

>Hvad bygger du din begrundelse på ?

Whois cdatlow.com:

Registrant:
Popov, Alexander (VVNRWSAOSD)
Gagarina 15
Mahachkala, DA 321238
RU

Domain Name: CDATLOW.COM

Administrative Contact, Technical Contact:
Popov, Alexander (VEUSOGLWOI) cdatlow@mail.ru
Gagarina 15
Mahachkala, DA 321238
RU
3439764289

Record expires on 18-Jul-2004.
Record created on 18-Jul-2003.
Database last updated on 9-Nov-2003 18:06:34 EST.

--
Bertel

Fra : Andy

Dato : 10-11-03 00:48

> Hvad bygger du din begrundelse på ?

Salgsprisen er langt lavere end distributørerne kan sælge originale OEM
versioner til i østeuropa.

Jeg kontaktede flere af mine bekendte i branchen i østeuropa da jeg første
gang fik en reklameemail for det, og de kunne fortælle at det var en kendt
fremgangsmåde for at lokke penge ud af folk. Det bekræftes også af at hvis
du søger på google finder du en del forskellige internet domæner med
forskellige ejere, men en fuldstændig kopi af hjemmesiden og med forskellige
betalings gateways, nogle endda uden domænenavn, som bare er lagt på en ADSL
linje. Derudover har det været diskuteret i snart et år på usenet.

domænet cdcheap.com var kun oppe at køre i et par uger, hvorefter samme
hjemmeside dukkede op under et nyt domæne. I det seneste år har jeg modtaget
SPAM for dette foretagende, under 3 eller 4 forskellige navne.

Jeg har ikke selv købt derfra... Ud fra de oplysninger jeg har, så tror jeg
at Thor er alt for optimistisk. Med den fart som man skifter domænenavne og
betalingsgateways, så gætter jeg på at man ikke modtager noget som helst.

Andy

Fra : Andy

Dato : 10-11-03 00:08

> Hej er dette muiligt og 100% lovligt..