Parkering før "billet-tid" - hvordan??
Fra : HT

Dato : 07-11-03 11:39

Hej NG!

Jeg har længe funderet over hvordan man bærer sig ad i nedenstående
situation for ikke at risikere en parkeringsbøde?

Scenario :

P-plads med to rækker gratis pladser (som pudsigt nok altid er optaget) og
et hav af pladser, som kræver en P-billet i tidsrummet 9-18.

Situation :

Man ankommer kl. 8:55 og har en aftale med fx. ens kiropraktor kl. 9 og
dermed lige når betalingsperioden starter. Billetautomaten vil ikke udstede
billetter før kl. 9:00 - er prøvet, man får pengene retur - og P-skiven skal
stilles til kl. 9, så der er heller ingen hjælp at hente.

Hvad gør man i denne situation?? Man kan jo ikke bevise, at man rent faktisk
er ankommet før billet-tiden og har en aftale når denne begynder? Man kan
ikke købe en billet før kl. 9:00, hvor man har sin aftale, så hvad gør man,
hvis man ikke vil risikere en P-bøde???

Jaja, man kunne vælge en anden tid lidt senere, men bortset fra det? Hvad
gør man i den givne situation??

HT

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-11-03 12:15

HT skrev:

>Man ankommer kl. 8:55 og har en aftale med fx. ens kiropraktor kl. 9 og
>dermed lige når betalingsperioden starter. Billetautomaten vil ikke udstede
>billetter før kl. 9:00 - er prøvet, man får pengene retur

Hm. Jeg har to gange købt en P-billet en fredag og så opdaget at
den gjaldt til mandag morgen kl. 9 - hvorefter jeg kunne
konstatere at jeg kunne have sparet billetten.

--
Bertel

Fra : bem

Dato : 07-11-03 12:18

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hm. Jeg har to gange købt en P-billet en fredag og så opdaget at
> den gjaldt til mandag morgen kl. 9 - hvorefter jeg kunne
> konstatere at jeg kunne have sparet billetten.

Det forstår jeg ikke. Hvordan kunne du have sparet billetten, du parkerede
jo om fredagen i betalingstiden, eller hvad?

/Bo

Fra : Rasmus

Dato : 07-11-03 12:38

"HT" <ht6040@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er ankommet før billet-tiden og har en aftale når denne begynder? Man kan
> ikke købe en billet før kl. 9:00, hvor man har sin aftale, så hvad gør

Hvis man ikke kan købe billet som du skriver, så ville jeg ringe til
parkeringsselskabet, og gøre dem opmærksomme på det, eller ringe til det
nummer der står på billetautomaten

mvh
Rasmus

Fra : HT

Dato : 07-11-03 12:55

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man ikke kan købe billet som du skriver, så ville jeg ringe til
> parkeringsselskabet, og gøre dem opmærksomme på det, eller ringe til det
> nummer der står på billetautomaten

Det var en mulighed, ja. Den havde jeg ikke lige tænkt på. Men de har næppe
heller kontortid før kl. 10, så jeg ved ikke hvor meget det ville hjælpe
lige i denne situation. Men det burde jeg måske gøre, for uret i automaten
er konsekvent 9 minutter bagefter, så man faktisk skal købe 10 minutter mere
end reelt er nødvendigt for at sikre sig, da kontrollørernes ure med garanti
er nøjagtige..!

HT

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-11-03 22:48

> Det var en mulighed, ja. Den havde jeg ikke lige tænkt på. Men
> de har næppe heller kontortid før kl. 10, så jeg ved ikke hvor
> meget det ville hjælpe lige i denne situation.

Sådanne automater går tit til en døgnvagt så de er betjent uden for
normal åbningstid. Til gengæld ved de sjældent vildt meget om det dem
der sidder der uden for åbningstiden.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 07-11-03 19:10

HT wrote:
> [...]
> og dermed lige når betalingsperioden starter. Billetautomaten vil
> ikke udstede billetter før kl. 9:00 - er prøvet, man får pengene

Det må være en fejl, normalt tager de imod pengene og udsteder en billet der
gælder fra kl. 9.

Kan det være fordi at det ikke er lovligt at parkere der før kl. 9?

\MK

Fra : HT

Dato : 08-11-03 21:49

"Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det må være en fejl, normalt tager de imod pengene og udsteder en billet
der
> gælder fra kl. 9.

Det ville jeg da også mene, men ikke her!

> Kan det være fordi at det ikke er lovligt at parkere der før kl. 9?

Hmm.... jeg har godtnok ikke set nogen skilte eller andet, der antyder noget
i den retning.

Hvis det kan være til hjælp, kan jeg nævne, at stedet er Staldgårdsgade i
Vejle.

HT