Hjælp til tydning af skødeprotokol
Fra : Brian Jensen

Dato : 06-12-03 01:29

Så har jeg kastet mig over skøde og panteprotokollerne, og har været
heldig med meget af det, der stort set kunne afskrives uden de store
problemer med tydningen. Men sædvanen tro er der også nogle steder jeg
sidder fast.

Et par eksempler er at se på adressen
http://home.tiscali.dk/suntrip/jensen/tydning/

Jeg har forsøgt at holde sidens størrelse på et acceptabelt niveau
samtidig med at teksten stadig skulle være så tydelig som mulig. Den er
på lige under 1 MB med billeder.

Hvis nogen skulle have lyst til at kigge på siden og komme med et bud
eller to hvis jeg blive meget glad.

Det skal lige nævnes at de to sider hænger sammen ved "Udstykningen af
Indenrigsministeriet".

Mvh
Brian Jensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-12-03 07:43

Brian Jensen <suntrip@INGENSPAMtiscali.dk> skrev Sat, 6 Dec 2003
01:29:07 +0100

>Hvis nogen skulle have lyst til at kigge på siden og komme med et bud
>eller to hvis jeg blive meget glad.

1. fremdeles er Ok.
2. opretter
3. approberer (godkender)
4. Byrder
5. strax(?) Eiendommen saaledes som den osv.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 06-12-03 10:29

Skulle måske lige tilføje, at bemeldte Jacob Pedersen ikke er "Husmand",
men "Huseier".

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Brian Jensen

Dato : 06-12-03 11:30

In article <3fd1a10e$0$9786$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
paogba@oncable.dk says...
> Skulle måske lige tilføje, at bemeldte Jacob Pedersen ikke er "Husmand",
> men "Huseier".
>
> Venligst
> Poul F. Andersen

En stor tak til jer alle. også Bodil Madsen og Flemming Aasklint.
Sidstenævnte, der åbenbart også sad sent oppe i nat ligesom jeg selv, og
derfor kunne svare allerede indenfor 5-10 minutter

Og endnu en gang fik jeg udstillet mine trætte øjne mht. husmand/huseier
"fejlen"

Mvh
Brian