DTS på Two Towers
Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-12-03 23:33

nu har prøvet mig lidt frem med den lange udgave af ttt reg 1 og synes ikke
at dts lyden kan leve op til DD lydsporet - der er simpelthen ingen
subwoofer aktivitet i dts i forhold til DD, som virkelig får rummet til at
vibrere - egentlig en skam og ikke helt normalt... jeg syns da altid at dts
gør sig bedst, men ikke her - har nogen lagt mærke til det?... se evt. hvor
de springer muren ved helm's deep i luften - ingen bas i dts, men dd vælter
rummet!
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : CK

Dato : 06-12-03 01:02

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hvor
> de springer muren ved helm's deep i luften - ingen bas i dts, men dd

snakker vi kode 1 eller 2?

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-03 01:25

Har region 2 boxset'et - og når den mur spænger og der bliver blæst i det
horn ved Helms Deep - så vibrerer min vinduer. Eller da Saruman lige kommer
ud på balkonen for at sige daw til sin hær - det er for vildt! Jeg fryder
mig gevaldigt over det lydspor der er på min og har kun ganske få titler der
kan følge med her.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Kong Kent

Dato : 06-12-03 14:29

> [...]
> mig gevaldigt over det lydspor der er på min og har kun ganske få titler

Jeg har også reg2 boxen, og her går det da også helt amok i de ovennævnte
tre scener. Selvfølgelig spræningen af muren er helt uhyggelig, men også når
Gimli trutter i posthornet - uha der sker noget!!

Min kammerat har den korte 2-disk version, så jeg prøver lige at sammenligne
i morgen med det almindelige DD5.1 spor, for at se om 'dts 6.1' måske skulle
halte der? Men jeg tror det ikke. Min SWA-15 står i hvert fald og hidser sig
noget op i de scener *hehe*

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-03 06:11

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> de springer muren ved helm's deep i luften - ingen bas i dts, men dd vælter

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&threadm=3f8513b4%240%2426139%24ba624c82%40nntp05.dk.telia.net&rnum=1&prev=/groups%3Fnum%3D100%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26safe%3Doff%26q%3Dlfe%2Bdts%2B%252210%2Bdb%2522%2Botto%26btnG%3DGoogle%2BSearch>
<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&threadm=87y8u5f1ii.fsf%40biograferne.dk.invalid&rnum=2&prev=/groups%3Fnum%3D100%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26safe%3Doff%26q%3Dlfe%2Bdts%2B%252210%2Bdb%2522%2Botto%26btnG%3DGoogle%2BSearch>

/David

Fra : PerX ...

Dato : 06-12-03 16:30

In article <bqro36$lbm$1@news.net.uni-c.dk>, david.rasmussen@gmx.net
says...

Eller: http://shorterlink.com/?I7O690

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 06-12-03 09:07

> [...]
hvor
> de springer muren ved helm's deep i luften - ingen bas i dts, men dd

det kan godt være fordi DTS' LFE spor typisk er indspillet en 10db lavere
end Dolby Digital. Underligt at de ikke har standardiseret det, men
medmindre du har en snotdyr forstærker som automatisk kalibrerer LFE'en så
må du selv lige hen og skrue op for sub'en.

Anders Hyltoft
Som har en DSP-A1, hvor man kan indstille DTS og DD uafhængigt af hinanden

Fjern (REMOVE) ved svar på e-mail...
Eller lad være, men så får jeg den ikke.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-12-03 11:34

> [...]
> medmindre du har en snotdyr forstærker som automatisk kalibrerer LFE'en så
> må du selv lige hen og skrue op for sub'en.

ja jeg har rodet lidt med det men synes stadig forskellen er ret voldsom -
men tak for alle reply

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 06-12-03 12:39

> ja jeg har rodet lidt med det men synes stadig forskellen er ret voldsom -
> men tak for alle reply

Jeg prøver lige at tjekke min reg 1 af TTT og vender tilbage med info på
hvorvidt det er det samme hos mig.

Anders Hyltoft

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-12-03 09:21

"Anders B. Hyltoft" <anders1@(REMOVE)hyltoft.dk> wrote in message
> [...]
LFE'en
> så

> Jeg prøver lige at tjekke min reg 1 af TTT og vender tilbage med info på

Har nu set lidt film... Og jeg kan ikke genkende problemet hos mig.

Det var også TTT reg 1 jeg så herhjemme.

I DTS er der masser af dybbas, dog ikke så rumlende, men stadig
overbevisende. Til gengæld er der langt mere "ro" over lydbilledet iDTS end
der er i DD, så jeg vil stadig foretrække DTS lydsporet.

Sammenlignede bl.a. med scenen hvor de to hobitter forsøger at flygte fra
Orcerne der liver slagtet af folkene fra Rohan. Til sidst er der en hest der
stejler og lander med et ordentligt bump. Der skal din sub ihvertfald gerne
sige noget

Anders Hyltoft

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-12-03 12:17

> Har nu set lidt film... Og jeg kan ikke genkende problemet hos mig.
>
> Det var også TTT reg 1 jeg så herhjemme.

jeg har osse rodet en del med min opsætning nu og løst problemet

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-12-03 16:15

> [...]
> medmindre du har en snotdyr forstærker som automatisk kalibrerer LFE'en så
> må du selv lige hen og skrue op for sub'en.

Øhhh.....kalibrerer man sig ikke bare "manuelt" ud af det ??? - Har da
justeret hele mit setup op med en db måler & test dvd.

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-03 14:33

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> de springer muren ved helm's deep i luften - ingen bas i dts, men dd vælter

Hvis det er fordi din receiver har en fejl så den ikke spiller DTS LFE
10 dB højere (eller hvordan det nu er), så plejer man at kunne justere
DTS LFE separat i receiveren, sådan at niveauet er højere her end hos de
andre højttalere.

/David

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 06-12-03 15:03

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> [...]
> 10 dB højere (eller hvordan det nu er), så plejer man at kunne justere
> DTS LFE separat i receiveren, sådan at niveauet er højere her end hos de

Det kommer meget an på hvilken receiver du har...

Eller sagt med andre ord. De billige maskiner har oftest ikke den funktion.

Anders Hyltoft

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-12-03 15:41

> [...]
> 10 dB højere (eller hvordan det nu er), så plejer man at kunne justere
> DTS LFE separat i receiveren, sådan at niveauet er højere her end hos de

jeg har både justeret fase og volume på subben - og jeg har justeret volume
til sub fra forstærker, men syns ikke rigtigt jeg har held med det - er der
andet jeg kan gøre?
min sub er en JBL PB12 - som kostede 4200 da jeg købte den og syns bestemt
ikke det er en "billig" sub - desuden klarer den fint alt andet og DD fejler
jo som sagt ikke noget - jeg vil da helst se mine film i dts hvor lydsporet
ikke lyder så "anstrengt" - det skal ikke være højt bare for at larme, det
skal lyde ordentligt, men lige i dette tilfælde er bassen minimal - når jeg
lige sætter en finger på bassen imens kan jeg tydeligt mærke forskel når jeg
skifter mellem dd og dts..... med DD er der den sædvanlige rystende gulv
effekt - med dts er der næsten mere lyd ud af center og fronter - og det er
osse med alle speakers på small. Jeg er ret sikker på mit udstyr ikke fejler
noget og filmen kan da bestemt osse ses i dts - men, som sagt, forskellen
er lige stor nok.
ved ikke rigtigt hvordan jeg ellers kan forklare det uden at gentage mig
selv. - det er TTT Gift Set Region 1 - man kan osse høre det kort efter
eksplosionen hvor de store blokke lander i hovedet på orkerne.

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-03 16:07

sniper_Nolight wrote:

> jeg har både justeret fase og volume på subben - og jeg har justeret volume
> til sub fra forstærker, men syns ikke rigtigt jeg har held med det - er der
> andet jeg kan gøre?

Det er jo ikke sub-niveauet generelt der så skal justeres. Kun det for DTS.

> min sub er en JBL PB12 - som kostede 4200 da jeg købte den og syns bestemt
> ikke det er en "billig" sub - desuden klarer den fint alt andet og DD fejler
> jo som sagt ikke noget

Jeg tror ikke at der er noget galt med din sub. Men måske spiller din
_receiver_ ikke DTS sub-delen højt nok. Den skal jo spilles højere end
resten af signalt, pga. den måde som DTS er bygget op. Så måske er der
noget "galt" med din receiver, eller sub-niveauet er bare ikke justeret
højt nok ved _DTS_. Det kan sagtens være tilfældet, selvom DD lyder
fint. Hvilken receiver har du?

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-12-03 16:56

> [...]
> noget "galt" med din receiver, eller sub-niveauet er bare ikke justeret
> højt nok ved _DTS_. Det kan sagtens være tilfældet, selvom DD lyder

jeg har en pioneer VSX-859 RDS - den har da et par år på bagen, men spiller
ellers perfekt.

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-03 16:58

sniper_Nolight wrote:

> jeg har en pioneer VSX-859 RDS - den har da et par år på bagen, men spiller
> ellers perfekt.

Og du har læst de to links? Du er klar over den dér 10 dB problematik?
Og har evt. korrigeret for det?

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-12-03 17:01

> Og du har læst de to links? Du er klar over den dér 10 dB problematik?
> Og har evt. korrigeret for det?

ja jeg har læst dit link og sidder med min manual, men bortset fra at skrue
op for kanalen i forhold til de andre kan jeg ikke umiddelbart se hvad jeg
skal gøre - syns ikke rigtigt det hjælper bare at skrue op for sub - subben
står nogenlunde som de andre i volumen - skal den mærkbart højere op eller
hvordan?

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-03 17:07

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> står nogenlunde som de andre i volumen - skal den mærkbart højere op eller

Jeg vil tro at den skal mellem 1-10 dB højere op end resten, men KUN når
du hører DTS. På mange receivere kan du sætte subniveauet til f.eks. +8
dB i DTS og 0 dB i DD. Hvis din ikke kan det, så må du skrue op for
subniveauet (enten i receiveren eller på subben, vel?), når du skal høre
DTS, og så tilbage til "normal" når du skal høre DD.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-12-03 17:17

> [...]
> subniveauet (enten i receiveren eller på subben, vel?), når du skal høre
> DTS, og så tilbage til "normal" når du skal høre DD.

jeg vil prøve mig frem - tak for hjælpen!
skal jeg poste resultatet?

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-03 17:32

sniper_Nolight wrote:

> jeg vil prøve mig frem - tak for hjælpen!
> skal jeg poste resultatet?

Meget gerne!

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-12-03 12:25

nu har jeg ændret lidt i opsætningen på min forstærker - jeg har hidtil ikke
haft subwooferen skruet højere op end de andre i mit setup og egentlig været
godt tilfreds... well indtil ttt kom på jo... men nu har jeg skruet den op
ca 5 db højere end de andre og så var den der pludselig - jeg kan jo snildt
skrue op for subben da den jo ikke "buldrer" konstant - og sprænges kan den
stort set heller ikke har jeg fundet ud af, den klarer ufattelige mængder
lyd - på et tidspunkt var der noget der skrattede og jeg tænkte "åh nej"....
men så flyttede jeg lampen henover og skærmen holdt op med at blafre...
den sluger alt og med de ca 5 ekstra db i forhold til resten jeg så er der
bulder og brag for alle mine penge - jeg troede egentlig at alle speakers
skulle stå nogenlunde ens - men det skal de så langt fra - hvon står
jeres? - bare til sammenligning - mine fronter er sat til large - surround
og center til small og så med sub tændt seføli - subben er så de 5 db højere
end de andre. nu har jeg rodet med det et godt stykke tid og tror jeg har
fundet det perfekte leje - førhen rendte jeg osse og ændrede fronter fra
small til large når jeg skulle høre musik - det behøver jeg heller ikke nu -
den spiller fint dvd og cd uden jeg skal ændre setup hvergang - tak for
linket med de 10 db - det var lige den lydregulering der skulle til - og
mangler jeg lidt til eller fra skruer jeg op på volume knappen bag på
subben - - perfekt - tak for hjælpen!

Fra : Kong Kent

Dato : 07-12-03 14:41

> jeg troede egentlig at alle speakers
> skulle stå nogenlunde ens - men det skal de så langt fra - hvon står
> jeres?

Som du selv har fundet ud af, så skal de ikke alle være ens. Mit setup er
ligesom dit. Fronterne er "large", center og surround er "small" og så er
den aktive subwoofer ellers bare slået til. Jeg skruer bare selv omme bagpå
subwooferen for at få det rette lydtryk. Har fundet min egen lille opskrift
på "succes"

Ved almindelig stereo skruer jeg til kl. 1, mens jeg til film skruer den op
til kl. 3. Min sub kan klare helt ned til kl. 5, men så ryster jeg bare
tapetet af væggene og det er der ingen grund til *gg* (det er en dali
swa-15).

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-12-03 17:43

> [...]
> til kl. 3. Min sub kan klare helt ned til kl. 5, men så ryster jeg bare
> tapetet af væggene og det er der ingen grund til *gg* (det er en dali

hehe - med mine fronter sat til large går min sub ikke i gang ved musik og
ren stereo og sån kan jeg bedst lide det - førhen ændrede jeg fronterne til
small hvergang jeg skulle se film og det irriterede mig en del at det var
nødvendigt, men efter jeg har fyret op under subben lyder mine film
fantastisk med fronterne som large og derfor slipper jeg for at skulle i
setup hvergang jeg vil det ene eller det andet - dejligt - har lige netop
set lidt brudstykker af ttt og alle de lydmæssigt gode passager i filmen
(hele filmen?) lyder fantastisk.
jeg har overvejet at sætte min center til large osse - den har nøjagtigt
samme komponenter som mine fronter, men kabinettet er seføli mindre - men de
er alle samme mærke - jeg ved ikke om jeg risikerer at brænde den af.
mht volume på subben så tror jeg det nogenlunde er sån jeg går frem osse

Fra : Brian Nielsen

Dato : 07-12-03 18:39

> [...]
> set lidt brudstykker af ttt og alle de lydmæssigt gode passager i filmen

Men nu du har skruet op for sub'en til DTS, hvordan lyder DD så?
Er du ikke nødt til at skrue ned igen, når du skal se en almindelig DD film?

/Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 07-12-03 20:15

> Men nu du har skruet op for sub'en til DTS, hvordan lyder DD så?
> Er du ikke nødt til at skrue ned igen, når du skal se en almindelig DD
film?

Nu er den tilpasset dts og vælger jeg DD på selvsamme LOTR TTT er det
selvfølgelig for højt - men ikke "ødelæggende" højt - bare højere
(dybere?)
Da min dreng bagefter så Toy Story 2 i DD var der ikke grund til at skrue
ned for noget, det lød bare supergodt - og Toy Story 2 har en del bulder og
brag i starten.... jeg har simpelthen bare haft den for lavt før, så nu tror
jeg den passer mere eller mindre til det hele - som sagt er det blot lige en
mindre regulering på volumeknappen - ingen grund til at ændre db i
forstærkeren mere.

Fra : Jan Andersen

Dato : 08-12-03 08:34

> bare til sammenligning - mine fronter er sat til large - surround
> og center til small og så med sub tændt seføli -> --
> VH sniper_Nolight
> www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Hejsa....

Nu ved jeg ikke lige hvordan det er med din forstærker, men ved dem jeg har
rodet med er set således at hvis man sætter alle kanalerne til small, så
bankes alt bas ud til subben, det er der det høre hjemme og ikke i de
almindelige kanaler.

Prøv og se om du kan låne en lydtryks måler, ellers kan de købes for omkring
100US$ hos Radio Schack....derefter sætter du testtone på dyret, og så
indstiller alle højttalere så de har samme niveau.....gehør er ok men ikke
nøjagtigt nok ifgl. mine erfaringer....

//Jan

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-12-03 11:29

> [...]
> rodet med er set således at hvis man sætter alle kanalerne til small, så
> bankes alt bas ud til subben, det er der det høre hjemme og ikke i de

det gør min osse, men for at undgå at skulle skifte til large på mine
fronter når jeg gerne vil høre ren uforfalsket stereo i mine 2 fronter har
jeg nu sat disse til large hele tiden og med subben skruet op hvor den er nu
lyder det ligeså godt som hvis jeg router al bas i subben - nu slipper jeg
bare for det med at skifte i menuen hele tiden. - jeg vil helst ikke havve
min sub med når jeg hører musik - den er kun til film og med fronterne som
large slår subben aldrig til ved musik - ikke med det jeg hører i
hvertfald - det er ikke dybt nok, men filmene slår den til med det samme -
selvom fronterne står som large.
håber du forstår - det er nemt at vrøvle når man skrivende skal forklare
noget

> [...]
> 100US$ hos Radio Schack....derefter sætter du testtone på dyret, og så
> indstiller alle højttalere så de har samme niveau.....gehør er ok men ikke

det vil jeg osse gerne prøve - eller den der video essentials alle snakker
om, men jeg synes ofte man ændrer sit setup lidt fra film til film, da mange
film lyder helt forskelligt med samme indstilling - jeg skruer ofte op eller
ned for center (jeg kan skrue højttalerne op uafhængigt af hinanden uden at
skulle i menuen).

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 08-12-03 14:19

"Jan Andersen" <jeafjern@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> rodet med er set således at hvis man sætter alle kanalerne til small, så
> bankes alt bas ud til subben, det er der det høre hjemme og ikke i de

Ahem... det er da synd ikke at udnytte sine fronthøjttalere ved at sætte dem
til "small". Typisk skærer en forstærker ved 100-150 Hz og det er ikke der
alle sub'er spiller bedst.

Næh, Sæt alle højttalere til "large" og indstil så din delefrekvens, så din
sub tager over deromkring hvor dine andre højttalere mister pusten. Sådan
bør det gøres.

Mht. test-dvd'er kan jeg varmt anbefale "Ultimate DVD-platinum" da den både
indeholder test signaler i DD og DTS, så der kan du meget nemt måle dig frem
til forskellen.

Til billede-setup foretrækker jeg "Video Essentials" da dens testbilleder er
bedre og mere varierede.

Anders Hyltoft

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-03 14:30

Anders B. Hyltoft escribió / skrev
> Ahem... det er da synd ikke at udnytte sine fronthøjttalere ved at
> sætte dem til "small". Typisk skærer en forstærker ved 100-150 Hz
> og det er ikke der alle sub'er spiller bedst.

En THX certificeret Forstærker skal skære ved 80 Hz.

> Næh, Sæt alle højttalere til "large" og indstil så din
> delefrekvens, så din sub tager over deromkring hvor dine andre
> højttalere mister pusten. Sådan bør det gøres.

Problemet med Large er at hvis man lytter til en ren stereokilde vil
subben slet ikke bruges. Alt efter hvilke højtalere man har vil dette
måske ikke være fordelagtigt. Nogle forstærkere har dog en indstilling
så lavfrekvenslyde bliver sendt både til subben og til fronthøjtalerne
når de står på large. Min Pioneer 2011 gør dette når jeg har
fronthøjtalere til "large" og subben til "plus"

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-12-03 14:44

> [...]
> når de står på large. Min Pioneer 2011 gør dette når jeg har
> fronthøjtalere til "large" og subben til "plus"

den mulighed har jeg osse på min pioneer, men jeg bryder mig faktisk ikke om
sub når jeg hører ren stereo (og det er kun til musik og radio jeg gør
det) - derfor er indstillingen med fronter som large optimal for mig - efter
jeg har fundet ud af at man skrue op for subben that is
efter mine snart mange debatter herinde er det gået op for mig at jeg har
way for få "hifi - nørd" venner - kunne være sjovt rent faktisk at sidde og
diskutere den her slags ting, mens man roder med anlægget - på den måde
kunne man få mange gode råd afprøvet med det samme

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-03 17:14

sniper_Nolight escribió / skrev

> efter mine snart mange debatter herinde er det g†et op for mig at
> jeg har way for f† "hifi - n›rd" venner - kunne v‘re sjovt rent
> faktisk at sidde og diskutere den her slags ting, mens man roder
> med anl‘gget

Kender fornemmelsen, de fleste i omgangskredsen kigger åndsvagt på en
når de finder ud af at man har købt højtalere for 25.000 Dkr . Må jeg
anbefale dig dk.teknik.tv+video og dk.teknik.lyd hvor mange dygtige
teknikkere holder til.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-12-03 18:05

> [...]
> når de finder ud af at man har købt højtalere for 25.000 Dkr . Må jeg
> anbefale dig dk.teknik.tv+video og dk.teknik.lyd hvor mange dygtige

der holder jeg skam allerede til

Fra : Brian Nielsen

Dato : 08-12-03 22:01

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> Kender fornemmelsen, de fleste i omgangskredsen kigger åndsvagt på en
> når de finder ud af at man har købt højtalere for 25.000 Dkr .

Det gør de allerede ved 12.000 Dkr...

/Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-12-03 23:37

Brian Nielsen escribió / skrev

> Det g›r de allerede ved 12.000 Dkr...

omgangskredse er ikke hvad de har været

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-12-03 15:34

> Det gør de allerede ved 12.000 Dkr...

lol - hørt - jeg har ikke engang fortalt familien hvad jeg gav for mine...
eller mit tv for den sags skyld

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-12-03 16:24

Anders B. Hyltoft wrote:
> Mht. test-dvd'er kan jeg varmt anbefale "Ultimate DVD-platinum" da

Véd du om den er i PAL eller NTSC ? Der står ikke noget på den (som jeg lige
kan se).

/jim

Fra : TrustNo1/hk72

Dato : 08-12-03 16:41

On Mon, 8 Dec 2003 08:33:37 +0100, "Jan Andersen"
> [...]

>rodet med er set således at hvis man sætter alle kanalerne til small, så
>bankes alt bas ud til subben, det er der det høre hjemme og ikke i de

Teknisk set snakker vi ikke traditionel bas, men Low Frequency eller
LFE.

Mange forstærkere har mulighed for at vælge et roll-off punkt til den
aktive sub. I min Denon 3802 kan jeg vælge, uanset hvilke størrelse
højtaler, jeg har valgt, at sætte mit eget roll-off punkt, der for mit
vedkommende står ved 80 Hz. Der ud over kan jeg sætte DB niveaet
individuelt for hhv. DD og DTS som -10db til 0db

DTS har i masteringsfasen et roll-off ved 80 Hz mens DD har ved 100
hz, derfor vil LFE i DD ofte være mere buldrende og mere upræcis.

En præcis bas/LFE vil opfattes som mindre voldsom og for den ukyndige
som om, der mangler noget bulder.

Jeg foretrækker den mindre buldrende, men præcise LFE.

Jeg synes for eks. DD sporet til TLOTR:FOR var alt for højt masteret,
og det gav en meget buldrende og forfærdelig upræcis bas, samt at
meget af de højfrekvente lyde blev meget skingre. Jeg ved godt at DD
sporet i biografen var lige så slemt, men den ene gang hvor jeg så den
i DTS i biffen, gjorde det ikke ondt i mine øre, når Ringwraith'ene
skreg.

bare mine kommentarer

TrustNo1 aka Henrik

Fra : sniper_Nolight

Dato : 08-12-03 18:04

> [...]
> sporet i biografen var lige så slemt, men den ene gang hvor jeg så den
> i DTS i biffen, gjorde det ikke ondt i mine øre, når Ringwraith'ene

efter at have indstillet alle lyde korrekt må jeg give dig ret - dd lyder
meget mere "anstrengt" hvis man kan sige det sådan - dts'en er dd langt
overlegen når man lige får det indstillet korrekt.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 09-12-03 07:29

> efter at have indstillet alle lyde korrekt må jeg give dig ret - dd lyder
> meget mere "anstrengt" hvis man kan sige det sådan - dts'en er dd langt
> overlegen når man lige får det indstillet korrekt.

Så har du indstillet det rigitgt

Anders Hyltoft

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-12-03 15:36

> Så har du indstillet det rigitgt

min søn ser lige nu spidey og den lyder osse fint - subben spiller virkeligt
godt med nu (dd) - jeg har slet ikke brugt den ordentligt kan jeg nu høre -
måske jeg alligevel skal ofre den video essentials... på den anden side
spiller det røven ud af bukserne nu

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-12-03 15:42

sniper_Nolight wrote:

> [...]
> måske jeg alligevel skal ofre den video essentials... på den anden side

En Avia eller Digital Video Essentials samt en billig lydtryksmåler. Så
ved du at det lyder som det skal.

/David