Andet multimedie
bentjuul 3670
Fotoprogram
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 05-12-03 19:50

Ved ikke om jeg er kommet i den forkerte gruppe, men prøver lige alligevel.
Jeg har en masse billeder som jeg gerne vil ændre lidt.
Syntes ikke at de programmer jeg bruger kan beskærer billederne. Jeg har Xn
view, noget der hedder Photoimpression 3, Fotoalbum 3.
Kender i dem? Måske det bare er mig der ikke kan finde ud af det

Hilsen Linda

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 06-12-03 12:57

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd0d33b$0$24829$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> view, noget der hedder Photoimpression 3, Fotoalbum 3.
> Kender i dem? Måske det bare er mig der ikke kan finde ud af det

Prøv Irfan Wiew, den kan det meste,
Vælg: " edit_create custum selection_aply to image.
Træk eventuelt beskæringsramme med musen.
herefter crop selecton, eller ctrl Y.
(er gratis). .
http://www.irfanview.com/
M.v.h.
EA

Fra : Michael Schrøder

Dato : 08-12-03 10:17

"Ernst Andreasen" <ernst.andreasen@mail.fjernnospam.tdcadsl.dk> wrote in
message news:3fd1c41c$0$69928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Prøv Irfan Wiew, den kan det meste,
> Vælg: " edit_create custum selection_aply to image.
> Træk eventuelt beskæringsramme med musen.
> [...]

Og nu også med mulighed for danske menuer m.m. (downloades samme sted)

mvh Michael

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-12-03 20:13

Linda Hedegaard Jensen wrote:

> Ved ikke om jeg er kommet i den forkerte gruppe, men prøver lige
> alligevel. Jeg har en masse billeder som jeg gerne vil ændre lidt.
> Syntes ikke at de programmer jeg bruger kan beskærer billederne.

Jeg har lavet en miniliste over beskæringsprogrammer på
http://ekot.dk/programmer/JPEGCrops/links.html
De fleste af dem er rettet mod at beskære billeder til bestemte
formater (oftest 2:3, der passer til amindelige papirfotos).

Jeg er ikke objektiv nok til at pege på det jeg mener er bedst.

> Jeg har Xn view,

Marker et område med musen og vælg "Beskær" under "Edit" (CTRL-y).

Hvis det ikke er nok, så prøv at beskrive nærmere hvordan du vil have
din arbejdsgang til at forløbe.

Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 09-12-03 13:10

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> Syntes ikke at de programmer jeg bruger kan beskærer billederne. Jeg
> har Xnview, noget der hedder Photoimpression 3, Fotoalbum 3.

XnView er ganske glimrende til at beskære billeder med.
Marker det område du ønsker beskåret med musen (klik og træk en firkant).
Klip på ikonet med saksen, og alt uden for firkanten er skåret væk.

M.v.h.
Bjarne Aabrandt