Hvad er det nu det hedder.
Fra : Erik Lund Madsen

Dato : 05-12-03 13:45

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside, hvor jeg godt kunne tænke
mig således :

I Toppen :
A B C D E F G H osv.....

Derefter når man trykker på det bogstav man ønsker så hopper
siden autmatisk ned til det pågældene bogstav.

Og selvfølgelig med mulighed for at komme tilbage til toppen
igen.

Hvordan laver man det ?

Hilsen

Erik.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Laila Mogensen

Dato : 05-12-03 14:09

Erik Lund Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> siden autmatisk ned til det pågældene bogstav.
>
> Og selvfølgelig med mulighed for at komme tilbage til toppen

Jeg har på www.dabuf.dk lavet det ved hjælp af bogmærker. øverst
er skrevet alfabetet og længere nede i dokumentet, hvor de
enkelte bogstaver nævnes første gang, indsættes et bogmærke.
Derefter indsætter du et link på f.eks. "a" i dit alfabet som
skal linkes til bogmærket ved "a" nede i dokumentet. Tilbage til
top oprettes med et link til alfabetet. Det kræver blot at du har
indsat et bogmærke øverst på siden.

Fra : Erik Lund Madsen

Dato : 05-12-03 14:33

Tusind tak for hjælpen, det var lige det jeg ville !!!!

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-12-03 23:22

Erik Lund Madsen skrev bl.a.:
> [...]
> siden autmatisk ned til det pågældene bogstav.
>
> Og selvfølgelig med mulighed for at komme tilbage til toppen

<head>
<title>Alfabetisk oversigt</title>
</head>

<h1>
<a name="Sidetop">Alfabetisk oversigt</a>
</h1>

<hr>

<!-- Bogstavnøgle -->
<h3>
<</h3>

<hr>

<!-- Bogstav A -->
<h1><a name="BogstavA"> A </a></h1>
<dl>
<dd>Uheldig and, der bor i Andeby. Har tre nevøer Rip, Rap og
Rup. Findes ikke i virkeligheden.</dd>
</dl>
<dl>
<dd>Venstreløve. Holder til i Andedammen. Yndlingsreplik:
"Pengene fosser ud af statskassen". (Hertil skal økonomiminister
Marianne Jelved have svaret: "Det er rigtigt. Men de fosser også
ind.")</dd>
</dl>
<hr>

<!-- Bogstav B -->
<h1><a name="BogstavB"> B </a></h1>
<dl>
<dd> </dd>
</dl>
<hr>

<!-- Bogstav C -->
<h1><a name="BogstavC"> C </a></h1>

sådan kan det gøres. Håber det giver lidt mening.

Lars
--
(citat)
Alt hvad jeg kan lide er enten ulovligt, umoralsk eller fedende.

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-12-03 23:27

Erik Lund Madsen skrev bl.a.:
> [...]
> siden autmatisk ned til det pågældene bogstav.
>
> Og selvfølgelig med mulighed for at komme tilbage til toppen

Jeg har lagt en side op så du kan se det
http://www.raaby.dk/alfabetisk_oversigt.htm du kan bare højre
klikke og så se koden.

/Lars