tvout problemme forr stor opløsning på tv
Fra : danni plougmann

Dato : 05-12-03 16:03

sidder for første gang og roder med tvoutet på grafikkortet. tv og gfx er
forbundet med svhs kabel.
når jeg har opløsning på 1280x960 på min monitor så er det på fjernsynet
1024x768 og jeg vil frygtelig gerne ha den ned på 800x600

gidder ikke det bøvl med at man kan scroll op og ned på tv skærmen det duer
jo ikke når jeg vil se film i fullscreen

det eneste jeg indtil videre har fundet ud af hvis jeg sætter monitoren
opløsningen ned i 800x600 så ryger tv også ned i 800x600.

hvordan bruger jeg det dualview, det ville være rart hvis jeg kunne ha
skrivebordet på monitor og filmen jeg afspiller på tvskærmen.

grafikkortet er et hercules radeon 9700 pro

/Mvh danni plougmann

Fra : JK

Dato : 05-12-03 16:18

On Fri, 5 Dec 2003 16:02:30 +0100, "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>skrivebordet på monitor og filmen jeg afspiller på tvskærmen.
>
>grafikkortet er et hercules radeon 9700 pro

Det er helt normalt, at opløsningen på monitor skal være 800x600, når
man bruger tv-out.

Man skal så blot afspille filmen i fuld skærm. Dette er normalt ikke
noget problem. Klikker man med musen på filmen, kommer menu'en frem
igen.

Folk køber jo altså standalone dvd-divx afspillere for at slippe for
alt det bøvl.
:-/

mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 05-12-03 18:09

> [...]
duer
> jo ikke når jeg vil se film i fullscreen

Du kan også bare skifte ned i 1024*768, så er der ikke noget med at scrolle
rundt (På mit 9500 pro med et 20 år gammelt TV anyway).

> [...]
> skrivebordet på monitor og filmen jeg afspiller på tvskærmen.
>
> grafikkortet er et hercules radeon 9700 pro

Højreklik på skrivebordet, egenskaber -> indstillinger -> avanceret (mens
skærm 1 er markeret) -> overlay -> indstillinger for klon tilstand ->
Overlay visningstilstand: teatertilstand

Jeg mener det skulle hjælpe lige uden at have prøvet :) - Hvis du bruger
winamp til at afspille video med kan du endda minimere winamp og stadig se
billedet på TVet!

Brian