Findes der flere forskellige AGP slots?
Fra : f00ge

Dato : 04-12-03 22:36

Jeg ville smide mit gamle Voodoo5500 AGP kort i mit Asus K8V bundkort i dag.
Til min meget store forundring, fandt jeg ud af, at kortet ikke ville ned i
AGP slottet.
Det der, der skal ned i slottet, er lige som delt i to, med 'deler' på
midten. Lidt á la DIMM RAM.

Det kunne simpelthen ikke komme ned i, da det sad spejlvendt.

Jeg har haft det kort i mange år. Det har siddet i flere bundkort.

Hvor mange forskellige AGP slot findes der?
Jeg håber da, mit Radeon 9800XT, som kommer i morgen, passer ned i mit AGP
slot... :x

Fra : Brian Lund

Dato : 05-12-03 00:13

> [...]
> AGP slottet.
> Det der, der skal ned i slottet, er lige som delt i to, med 'deler' på

Ja, der er forskel da der er forskel på 1x ~ 8x AGP. Dit bundkort kan
sikkert heller ikke køre med 1x eller 2x AGP som dit Voodoo er (Hvis det
altså ikke er PCI?), så derfor har de lavet forskellige porte :) - Hvis du
satte dit 8x grafikkort til 1x AGP ville det måske brænde af da spændingen
der er meget højere...

> Det kunne simpelthen ikke komme ned i, da det sad spejlvendt.
>
> Jeg har haft det kort i mange år. Det har siddet i flere bundkort.
>
> Hvor mange forskellige AGP slot findes der?

Hmm, 2 eller 3 tror jeg :)
I mit, er der 2 delere, og det er 4x AGP...

> Jeg håber da, mit Radeon 9800XT, som kommer i morgen, passer ned i mit AGP
> slot... :x

Selvfølgelig gør det det... Nye bundkort og nye grafikkort skulle jo gerne
passe sammen!

Brian

Fra : f00ge

Dato : 05-12-03 01:04