Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af batterier og xd-kort
Fra : Listen

Dato : 04-12-03 20:36

Hej

Efter flere gode råd fra gruppen og en masse læsning på nettet har jeg
endeligt fået købt min digi kamera. Valget faldt på Olympus c-750uz, og jeg
er nu gået i gang med at lege... Nu melder sig det næste problem, nemlig
mere ram og flere batterier. Hvis man gerne vil købe xd-kort og batterier et
sted på nettet - gerne billigt - hvor skal jeg så handle henne?

Jeg står foran en rejse, så jeg tænkte på om det er bedst at medbringe 1
stk. 256 MB eller 2 stk 128 MB. Hvad gør i normalt?

Ellers sidder jeg skumler over hvordan man får exif-dataerne ud? Er der
nogen, som kan henvise til en side, hvor det står forklarede?

Mange tak på forhånd.

Kim

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-12-03 20:41

> Hvis man gerne vil købe
> xd-kort og batterier et sted på nettet - gerne billigt - hvor skal
> jeg så handle henne?

Hej Kim

Jeg ville starte med at kigge på www.batterier.dk og www.billigebatterier.dk

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Listen

Dato : 04-12-03 21:42

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Jeg ville starte med at kigge på www.batterier.dk og
> www.billigebatterier.dk

Hej Jens

Nu fandt jeg godt nok ingen af steder, hvor jeg kunne købe xd-kort
samtidigt, eller har jeg overset noget?

Hilsen
Kim

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-12-03 22:25

> Nu fandt jeg godt nok ingen af steder, hvor jeg kunne købe xd-kort
> samtidigt, eller har jeg overset noget?

Næh, det var bare et link folk på nettet der sælger batterier. Prøv af søg
på google.dk eller kip på www.edbpriser.dk

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Tom

Dato : 04-12-03 20:47

> Ellers sidder jeg skumler over hvordan man får exif-dataerne ud? Er der
> nogen, som kan henvise til en side, hvor det står forklarede?

det er da indbygget i windows xp. Du skal bare højreklikke på billedet og
bladre i fanebladet under egenskaber.

--
Tom

Fra : Listen

Dato : 04-12-03 21:13

Tom wrote:

> det er da indbygget i windows xp. Du skal bare højreklikke på billedet
> og bladre i fanebladet under egenskaber.

Nu er det jo ikke alle der har xp. Jeg søgte også mere svar hvorledes man
hiver exif-dataerne ud af billederne, jeg søgte. Nu har jeg fundet en masse
programmer (fx. igennem fotoportal.dk), hvor man kan se exif. Nu er mit
næste projekt, hvorledes man selv kan hente disse data ud, så exif-dataerne
bliver lavet automatisk på min hjemmeside, men sådan spørgsmål høre vist
ikke hjemme i denne vel?

Hilsen
Kim

Fra : emj

Dato : 04-12-03 21:54

On Thu, 4 Dec 2003 21:13:22 +0100, "Listen" <nyheds@post.cybercity.dk>
wrote:

>Nu er det jo ikke alle der har xp. Jeg søgte også mere svar hvorledes man
>hiver exif-dataerne ud af billederne, jeg søgte. Nu har jeg fundet en masse
>programmer

Findes der billedbehandlingprogrammer, hvor man ikke kan se EXIF?
Det tror jeg ikke.
Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 04-12-03 22:47

Listen skrev:
> [...]
> bliver lavet automatisk på min hjemmeside, men sådan spørgsmål høre vist

Njah ikke helt, men det har været debatteret flere gange - søg tilbage i
gruppen med 'EXIF' og 'automatisk' (tror jeg) med groups.google.com

mvh

Jesper Brunholm