Hjælp til ændring i bios - ifm. HP-printer~
Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 18:19

....jeg skal ha ændret i min bios, så min ordinære pc (XP) kan håndtere
min HP-printer; "ECP slås til ved LPT1", mener jeg supporteren hos HP
sagde - kan jeg få hjælp til at finde dét sted i bios?

....jeg ku nemlig ikke lige overskue det, da jeg var derinde og kigge...
Hans

Fra : Christian Mygind

Dato : 04-12-03 19:21

Hans Paulin wrote:
> ...jeg skal ha ændret i min bios, så min ordinære pc (XP) kan håndtere
> min HP-printer; "ECP slås til ved LPT1", mener jeg supporteren hos HP
> sagde - kan jeg få hjælp til at finde dét sted i bios?

Hvilket bundkort har du?

/Chr

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 20:00

Christian Mygind skrev:

> Hvilket bundkort har du?

Jeg mener, det er et Soltek SL-65FVB/65FVB-X...
Hans

Fra : Christian Mygind

Dato : 04-12-03 21:01

Hans Paulin wrote:

> Jeg mener, det er et Soltek SL-65FVB/65FVB-X...

Ind i BIOS (DEL under opstart) - vælg "Integrated Peripherals" og find hér
"Parallel Port Mode".

/Chr

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 21:34

Christian Mygind skrev:

> Ind i BIOS (DEL under opstart)

....jeps!

> - vælg "Integrated Peripherals" og
> find hér "Parallel Port Mode".

Fedest!

Af hjertet tak!
Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-12-03 19:26

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sagde - kan jeg få hjælp til at finde dét sted i bios?
>
> ...jeg ku nemlig ikke lige overskue det, da jeg var derinde og kigge...

Bios er forskellige og derfor gemmer det sig forskellige steder, men du kan
f.eks. lede efter et punkt der hedder Onboard Parallel Port, som så kan have
et underpunkt der hedder Parallel mode. Der skal du skifte til ECP.
På en Amibios kan det ligge som underpunkt til Bios Features setup, hvor
alle onboard ting kan ses, f.eks. også seriel porte, evt. game port, sound,
modem m.m..
Led og du skal finde

Kurt

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 20:03

Kurt B. Andersen skrev:

snip

> Led og du skal finde

....det jo dét!
Hans

Fra : Anders Pedersen

Dato : 04-12-03 19:32

On Thu, 4 Dec 2003 18:19:20 +0100, Hans Paulin wrote:

> [...]
> sagde - kan jeg få hjælp til at finde dét sted i bios?
>
> ...jeg ku nemlig ikke lige overskue det, da jeg var derinde og kigge...

hvilket bundkort
Prøv i dk.edb.hardware.bundkort

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Hans Paulin

Dato : 04-12-03 20:05

Anders Pedersen skrev:

> hvilket bundkort

Jeg mener, det er et Soltek SL-65FVB/65FVB-X...

> Prøv i dk.edb.hardware.bundkort

Tak!
Hans