Kabellængder til skærm,tastatur og mus?
Fra : Kaasing

Dato : 04-12-03 17:51

Hej
Jeg har brug for at have computer og skærm,tastatur, mus stående i to
seperate rum. Hvor lange kabler må man trække til de forskellige ting?
Mus og tastatur er ps/2 stik, bliver måske skiftet ud med Logitech MX som
vel er usb stik.
Skærmen er en 15" Eizo L350 med almindeligt skærmstik.
Jeg regner måske med at trække kablerne 5 mtr, kan det gå an?

/Poul

Fra : Kasper

Dato : 04-12-03 18:02

"Kaasing" <kaasing@fjern_dette.hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Skærmen er en 15" Eizo L350 med almindeligt skærmstik.
> Jeg regner måske med at trække kablerne 5 mtr, kan det gå an?

sagtens.... køb dog en ordenlig kvalitet af vga forlænger ellers risikere du
støj...

(har trukket et 15 meter, men der var dog en splitter imellem)

Kasper

Fra : Kaasing

Dato : 04-12-03 18:09

Tak for hurtigt svar. Er det kun skærmkablet der kræver kvalitetskabel?

/Poul

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-12-03 18:20

Kaasing mumbled his insignificant opinion in:
oSJzb.3865$uh.452@news.get2net.dk

> Tak for hurtigt svar. Er det kun skærmkablet der kræver
> kvalitetskabel?

Har du overvejet et trådløst sæt med mus/tastatur? Mit sæt har ikke
problemer med at række 5 meter igennem en gipsvæg, men på 10 meter bliver
den dog lidt langsom på knapperne.

Fra : Kaasing

Dato : 04-12-03 18:36

Ja, har overvejet Logitech cordless desktop mx

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-12-03 20:48

"Kaasing" <kaasing@fjern_dette.hotmail.com> wrote:

>Jeg regner måske med at trække kablerne 5 mtr, kan det gå an?

Uden større problemer - Jeg ved ikke med PS/2 stik, men VGA kablet kan
i hvert fald trækkes 10 m, USB kan trækkes 5 - 7 m på passive kabler
og til 25 m på aktive kabler.

<mlr>