Mandler
Fra : Thomas & Sanne

Dato : 04-12-03 17:13

Når man skal have skindet af mandler hvor langtid skal de skoldes??

Hilsen Thomas

Fra : Basil of Fawlty Towe~

Dato : 04-12-03 17:19

"Thomas & Sanne" <thomasb@johansen.tdcadsl.dk:)> skrev i en meddelelse
> Når man skal have skindet af mandler hvor langtid skal de skoldes??
>
> Hilsen Thomas

10-20 sek. sådan ca. Skindet bobler op.

Fra : Mimi

Dato : 04-12-03 17:54

"Thomas & Sanne" <thomasb@johansen.tdcadsl.dk:)> wrote:
> Når man skal have skindet af mandler hvor langtid skal de skoldes??

Man kan gøre det i kaffemaskinen - lægge mandlerne i kaffekolben og så hælde
en passende mængde vand i beholderen. Når det varme vand så er løbet
igennem, er mandlerne helt perfekte!
Jeg har tilegnet mig denne metode efter mange ganges irritation over at
skindet sidder liiiige lidt for fast på mandlerne, så halvdelen hænger fast
når man smutter dem *grrrr*.
Mvh Mimi

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-12-03 21:07

["Thomas & Sanne" <thomasb@johansen.tdcadsl.dk:)> | Thu, 4 Dec 2003
17:12:48 +0100]

>Når man skal have skindet af mandler hvor langtid skal de skoldes??

Så kort tid som muligt, jo længere tid i vandet jo mere smag "koges" der
ud af de stakkels mandler.

Før i tiden bruget jeg næsten kogende vand i ganske kort tid, lidt
iskoldt vand i få sekunder og derefter smuttede jeg.

Nu har jeg fundet marconas der er poleret, altså skinet er fjernet uden
kogning/vand, så nu er mere smag beholdt :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Thomas & Sanne

Dato : 05-12-03 14:05

tak for de gode råd.
Jeg prøvede den med kaffemaskinen og det virker bare.

Hilsen
Thomas

Fra : Sine

Dato : 10-12-03 13:45

Det er en god idé at hælde kogende vand over mandlerne og lade dem trække
2-5 min... forsøg at smutte dem... og hvis de stadig driller, så giv dem en
ny gang kogende vand!