|
| Tiscali sagaen fortsætter TV2 nyhederne Fra : Frank Storm |
Dato : 04-12-03 08:13 |
|
Forbrugerne vrede på Tiscali
Internetudbyderen Tiscali sender regninger til kunder, selvom de for
længst har opsagt deres abonnement. Det har resulteret i, at selv Tiscalis
inkassofirma har vendt selskabet ryggen.
Kunderne er i stigende grad utilfredse med Internetudbyderen Tiscali.
Selskabet bliver ved med at sende regninger, selvom kunderne for længst har
opsagt deres abonnement.
Regningerne er uforståelige eller for høje, og ventetiderne er
timelange. Sådan lyder bare en lille del af klagerne over Tiscali. Nu er det
ifølge Forbrugernes Hus gået så vidt, at selv selskabets eget inkassofirma
nægter at opkræve urimelige regninger, skriver gratisavisen Urban.
- Jeg ved, at et inkassobureau (Intrum Justitia, red.) i mange
tilfælde har sløjfet krav fra Tiscali, fordi kunderne faktisk kunne redegøre
for, at de adskillige gange uden held havde forsøgt at kontakte
Internetfirmaet, siger Søren Dilling fra Forbrugernes Hus.
To af de personer, der har oplevet problemerne på egen krop, er Jerry
og Bettina Nilson fra
Karlebo. I forbindelse med en flytning opsagde de deres
Internetabonnement - og det har de ikke
fortrudt.
- Nogen tid efter flytningen modtog vi rykkere på vores nye adresse
fra et inkassofirma. Det viste sig, at Tiscali - på trods af opsigelsen -
ikke blot var fortsat med at sende regninger til den gamle adresse, men
samtidig fik inkassofirmaet til at sende rykkere til vores nye hjem, siger
Bettina Nilson.
Tiscali stod i begyndelsen af 2003 for 1,9 procent af
Internetselskabernes abonnementer, men til gengæld for hele 20 procent af
klagerne.
Regner man tallene om, så de svarer til selskabets størrelse i forhold
til de øvrige selskaber, svarer tallene til, at Tiscali ville modtage
halvdelen af alle klager, hvis selskaberne var lige store.
Tiscali havde ifølge Urban ingen kommentarer til sagen.
| |
Jens (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Jens |
Dato : 04-12-03 20:39 |
|
"Frank Storm" <franke@tugthuset.dk> skrev i en meddelelse
news:3fcede66$0$25797$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
>
> Regner man tallene om, så de svarer til selskabets størrelse i
forhold
> til de øvrige selskaber, svarer tallene til, at Tiscali ville modtage
> halvdelen af alle klager, hvis selskaberne var lige store.
>
> Tiscali havde ifølge Urban ingen kommentarer til sagen.
Det må være surt for Frank at se sit gamle firma Image kørt i sænk af en
flok amatører!
Der er nogle der med tårer i øjnene husker tilbage på fordums tid!
Jens
| |
Nic (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Nic |
Dato : 04-12-03 20:43 |
|
> Det må være surt for Frank at se sit gamle firma Image kørt i sænk af en
> flok amatører!
Ja.
> Der er nogle der med tårer i øjnene husker tilbage på fordums tid!
Ja.
Tiscali overlever ikke i DK. Det tør jeg godt vædde på.
| |
Klaus Ellegaard (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 04-12-03 22:16 |
|
"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> writes:
>> Det må være surt for Frank at se sit gamle firma Image kørt i sænk af en
>> flok amatører!
>Ja.
Så skulle han måske have ladet være med at sælge det?
>> Der er nogle der med tårer i øjnene husker tilbage på fordums tid!
>Ja.
Ja, det var godtnok meget bedre dengang i 50'erne, hvor folk
ikke havde travlt, og hvor nettet slet ikke var opfundet.
>Tiscali overlever ikke i DK. Det tør jeg godt vædde på.
De skal i hvert fald stramme deres fakturering en hel del op.
Mvh.
Klaus.
| |
Svend Olaf Mikkelsen (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Svend Olaf Mikkelsen |
Dato : 04-12-03 23:24 |
|
On Thu, 4 Dec 2003 21:16:04 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:
>Ja, det var godtnok meget bedre dengang i 50'erne, hvor folk
>ikke havde travlt, og hvor nettet slet ikke var opfundet.
Jo, men hvad kan man gøre ved det?
--
Svend Olaf
| |
Bertel Lund Hansen (04-12-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 04-12-03 23:40 |
|
Svend Olaf Mikkelsen skrev:
>Jo, men hvad kan man gøre ved det?
Kunderne skal finde en anden udbyder. Hvis mange nok gør det,
regulerer det sig selv ... men det gør de ikke, så Tiscali skal
såmænd nok overleve mange år endnu og trække mange ressourcer i
webhotel-, forbruger- og juragruppen.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Nicolai (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 05-12-03 00:00 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
news:4rdvsv0a4b78fetsasfev4k06jm8jkqrka@news.stofanet.dk...
> Kunderne skal finde en anden udbyder. Hvis mange nok gør det,
> regulerer det sig selv ... men det gør de ikke, så Tiscali skal
> såmænd nok overleve mange år endnu og trække mange ressourcer i
> webhotel-, forbruger- og juragruppen.
Ja, men der plejer såmænd være en årsag til, at folk bliver. Jeg selv, har
haft adsl hos Tiscali/worldonline i 4 år, uden nogen form for problemer. Så
det kan lade sig gøre. Men det ændrer jo ikke på antallet af klager.
>
> --
> Bertel
Nic
| |
Bertel Lund Hansen (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 05-12-03 00:14 |
|
Nicolai skrev:
>Ja, men der plejer såmænd være en årsag til, at folk bliver. Jeg selv, har
>haft adsl hos Tiscali/worldonline i 4 år, uden nogen form for problemer.
Teknikken kører fint nok for Tiscali. Jeg kan simpelt hen ikke
mindes en klage over den side af sagen.
>Men det ændrer jo ikke på antallet af klager.
Hvis du vil se problemer, så prøv at opsige din aftale.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Ivar Madsen (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Ivar Madsen |
Dato : 05-12-03 23:26 |
|
Bertel Lund Hansen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:
>>Men det ændrer jo ikke på antallet af klager.
> Hvis du vil se problemer, så prøv at opsige din aftale.
Nogen der kender til en "sag" hvor en tiderliger Tiscali kunder har opsagt
sin aftale med Tiscali, og det bare er gået som det altid bør gå?
--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt
| |
Hans Paulin (06-12-2003)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 06-12-03 00:05 |
|
Ivar Madsen skrev:
> Nogen der kender til en "sag" hvor en tiderliger Tiscali kunder har
> opsagt sin aftale med Tiscali, og det bare er gået som det altid bør
> gå?
....jeg havde ingen problemer med at sige op for 11 måneder siden...
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Bertel Lund Hansen (06-12-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 06-12-03 12:13 |
|
Hans Paulin skrev:
>...jeg havde ingen problemer med at sige op for 11 måneder siden...
Du skal nu ikke vide dig for sikker. Nogle af klagerne starter
med: "Jeg sagde op for to år siden, og nu ..."
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Hans Paulin (06-12-2003)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 06-12-03 21:32 |
|
Bertel Lund Hansen skrev:
> Hans Paulin skrev:
>
>> ...jeg havde ingen problemer med at sige op for 11 måneder siden...
>
> Du skal nu ikke vide dig for sikker.
....dét gør jeg heller ikke...
> Nogle af klagerne starter
> med: "Jeg sagde op for to år siden, og nu ..."
....derfor har der på min opslagstavle siden da hængt en "Postkvittering
/ indleveringsattest" som dokumentation - i givet fald...
....det var vist dig, der i sin tid anbefalede fremgangsmåden!?
--
Med venlig hilsen
Hans
| |
Nic (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Nic |
Dato : 05-12-03 15:19 |
|
> >Tiscali overlever ikke i DK. Det tør jeg godt vædde på.
>
> De skal i hvert fald stramme deres fakturering en hel del op.
Ja, synd at det smadrer så meget for dem, for teknikken kører sgu.
Under et døgns nedetid her på 3+ år. Klasse.
| |
Jakob (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 05-12-03 17:50 |
|
>
> >Tiscali overlever ikke i DK. Det tør jeg godt vædde på.
>
> De skal i hvert fald stramme deres fakturering en hel del op.
Hvis telia kan overleve så kan alle klare det
Hygge
Jakob
| |
Jacob Riis (06-12-2003)
| Kommentar Fra : Jacob Riis |
Dato : 06-12-03 23:03 |
|
"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
news:bqo86k$2ac$1@katie.ellegaard.dk...
> "Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> writes:
>
> >> Det må være surt for Frank at se sit gamle firma Image kørt i sænk af
en
> >> flok amatører!
> >Ja.
>
> Så skulle han måske have ladet være med at sælge det?
[snip]
> Mvh.
> Klaus.
Han brugte jo pengene på at starte Telmore. Så ideen med at sælge
Worldonline var nok ikke helt forkert...
--
Jacob (tidligere tilfreds Worldonline kunde)
| |
Rudi Stegen (07-12-2003)
| Kommentar Fra : Rudi Stegen |
Dato : 07-12-03 21:43 |
|
Hej Jacob Riis, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>>>> Det må være surt for Frank at se sit gamle firma Image kørt i
>>>> sænk af en flok amatører! Ja.
>>
>> Så skulle han måske have ladet være med at sælge det?
....
> Han brugte jo pengene på at starte Telmore.
Og for at kunne starte en Ferrari.
> Så ideen med at sælge Worldonline var nok ikke helt forkert...
Han har nu aldrig ejet World Online. Det var dem, ham solgte Image til.
--
Hygge fra Århus - Rudi
| |
Peter B. Juul (05-12-2003)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 05-12-03 00:44 |
|
"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> writes:
> Det må være surt for Frank at se sit gamle firma Image kørt i sænk af en
> flok amatører!
Det er jo det, der er problemet: Det bliver kørt i sænk af en flok
professionelle.
Den slags mennesker bør holde nallerne fra ISP-branchen (og alle andre
brancher)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O
| |
ht (07-12-2003)
| Kommentar Fra : ht |
Dato : 07-12-03 17:36 |
|
p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in
news:m2d6b4i1x7.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk:
>> Det m† v‘re surt for Frank at se sit gamle firma Image k›rt i
>> s‘nk af en flok amat›rer!
>
> Det er jo det, der er problemet: Det bliver k›rt i s‘nk af en
> flok professionelle.
Mit gæt er at hvis de fyrede hele økonomiafdelingen og ansatte nye
folk, ville det nok løse en del problemer. Jeg har selv en ca. 2000
kr. til gode fra dengang jeg opsagde mit abonnement. Opsigelsen
inkluderede en advokat og et ødelagt venskab med en ansat/tidligere
studiekammerat.
De værste er de assotiationer mellem Tiscali og internettet, som deres
"kundebetjening" medfører.
Med venlig hilsen
Hans-Henrik
| |
Bertel Lund Hansen (07-12-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 07-12-03 21:00 |
|
ht skrev:
>Mit gæt er at hvis de fyrede hele økonomiafdelingen og ansatte nye
>folk, ville det nok løse en del problemer.
Mit gæt ud fra rygterne er at de blot skal bede deres folk om at
ekspedere opsigelser hurtigt og gøre sagerne færdige med det
samme - evt. samt ophøre med at opdigte regninger.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Svend Olaf Mikkelsen (08-12-2003)
| Kommentar Fra : Svend Olaf Mikkelsen |
Dato : 08-12-03 09:02 |
|
On Sun, 07 Dec 2003 20:59:48 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:
>ht skrev:
>
>>Mit gæt er at hvis de fyrede hele økonomiafdelingen og ansatte nye
>>folk, ville det nok løse en del problemer.
>
>Mit gæt ud fra rygterne er at de blot skal bede deres folk om at
>ekspedere opsigelser hurtigt og gøre sagerne færdige med det
>samme - evt. samt ophøre med at opdigte regninger.
Man fornemmer du selv har været gennem møllen?
--
Svend Olaf
| |
Bertel Lund Hansen (08-12-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 08-12-03 09:36 |
|
Svend Olaf Mikkelsen skrev:
>>Mit gæt ud fra rygterne er at de blot skal bede deres folk om at
>>ekspedere opsigelser hurtigt og gøre sagerne færdige med det
>>samme - evt. samt ophøre med at opdigte regninger.
>Man fornemmer du selv har været gennem møllen?
Nej. Det var derfor jeg henviste til rygter. Jeg var hos Image i
de Gode Gamle Dage (tm) og nåede også at bruge dem mens det var
WorldOnline, men så fik jeg Stofanet. Dengang havde de ikke
fundet ud af det 'smarte' i at trække opsigelser i langdrag, men
det er vist også noget der er kommet fra Italien.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
|
|