Fjerne blokering af filer .exe osv.
Fra : 2Foxy

Dato : 04-12-03 06:48

Jeg vil gerne have fjernet den sikkerhedsfunktion der blokere for vedhæftede
..exe filer.... i Microsoft Outlook 2003.

Jeg har før kørt med Outlook Express 6.0... da var det let nok at slå fra
under sikkerhedsindstillinger..... men
det er åbentbart ikke det samme i Microsoft Outlook 2002/2003.

Jeg håber i kan hjælpe

På forhånd tak........

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-12-03 10:31

2Foxy skrev:

> Jeg vil gerne have fjernet den sikkerhedsfunktion der blokere
> for vedhæftede .exe filer.... i Microsoft Outlook 2003.

Det er dit valg. Personligt foretrækker jeg at bede folk om at lade
være med at sende mig exe-filer.

> Jeg har før kørt med Outlook Express 6.0... da var det let nok
> at slå fra under sikkerhedsindstillinger..... men
> det er åbentbart ikke det samme i Microsoft Outlook 2002/2003.

Jeg kender ikke 02/03-udgaven, men i Outlook 2000 kan det ikke slås
fra direkte. Der er til gengæld et hack til det - prøv at søge i
gruppen (Google Groups er din ven) efter "Outlook exe-filer" eller
lignende.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-12-03 10:37

On Thu, 4 Dec 2003 06:47:40 +0100, "2Foxy" <nospam@nospam.no> wrote:

>Jeg håber i kan hjælpe

Sæt nedenstående ind i en tekst-fil og gem den som fx "fjern.reg"

Kør filen og accepter at der bliver skrevet til din reg.fil. Efter
genstart kan du modtage de vedhæftede.

Den her åbner op for zip,exe, rar,html og url endelser, men du kan
selv rette det til.

---------------- Indsæt dette --------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="zip;exe;rar;html;url"

------------- Hertil -----------------------------------------

Med venlig hilsen
Jesper Hansen
** Ved e-mail fjern fejlen i min adresse**

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 04-12-03 16:07

Jesper Hansen wrote :

> [...]
> genstart kan du modtage de vedhæftede.
>
> Den her åbner op for zip,exe, rar,html og url endelser, men du kan

Hele idéen med at den fjerner adgangen er jo at beskytte brugeren imod
utilsigtet afvikling af ondsindet kode. I den forbindelse bør man nok
overveje, om det er en god idé at åbne for nogle af disse filer. .Exe-
filerne siger jo næsten sig selv, men .url-filer er også et (lige så
stort) problem. Problemet ligger i, at indholdet af din .url-fil sendes
direkte til dit OS [1] - i modsætning til fx .rar-filer, hvor WinRar blot
sættes til at åbne en fil i din internet cache.

Imo er dette et af de største problemer med Outlook - nemlig at det
tillades at kode modtaget i en email kan sendes direkte til dit OS. Den
burde i det mindste kræve, at filen gemmes først.

[1] En .url-fil åbnes ved kommandoen rundll32.exe shdocvw.dll,OpenURL %l

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk