Bogstaver forsvinder når der skrives!! Hva~
Fra : Peter Andersen

Dato : 04-12-03 00:01

Til det alvidende folk!

Der er tale om en Dell bærbar. Dell blev kontaktet og det bev oplyst,
at det kunne skyldes støv i tastaturet. Er det sandsynligt?

Når der skrives ædes nogle af bogstaverne - ofte når det er 2 af de
samme bogstaver efter hinanden.

Det er generelt for alle programmer - altså ikke kun et program der
opfører sig mærkeligt. Er det ikke snarere en virus? Nogen der kender
til disse symptomer?

Al hjælp påskønnes

Peter

Slet REMOVETHIS i mailadressen for direkte mail.

Fra : [DK6400] Brian Balde~

Dato : 04-12-03 00:42

Hej Peter.

Det er bestemt ikke usandsynligt, at det kan skyldes skidt under tasterne.
Det lyder faktisk ret sandsynligt....sygehistorien taget i betragtning.
Sænk hovedet og hold munden tæt over tasterne. Synk spyttet og pust så
lungerne står ud af dig.

Brian

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-12-03 13:12

Peter Andersen wrote:
> Til det alvidende folk!
>
> Der er tale om en Dell bærbar. Dell blev kontaktet og det bev oplyst,
> at det kunne skyldes støv i tastaturet. Er det sandsynligt?

Jeg gætter mere på det sidste du skriver. Specielt hvis computeren er
forholdsvis ny, naturligvis.

> Når der skrives ædes nogle af bogstaverne - ofte når det er 2 af de
> samme bogstaver efter hinanden.

Hvordan mener du "ædes"? At tastaturet bare slet ikke reagerer?

> Det er generelt for alle programmer - altså ikke kun et program der
> opfører sig mærkeligt. Er det ikke snarere en virus? Nogen der kender
> til disse symptomer?

Ja, det kan ihvertfald godt være en virus. Jeg prøvede engang nogen
virus-testere der gjorde noget lignende. De opsnapper hvad der er i
keyboard-bufferen og sammenligner det med nogle værdier. F.eks. når du
skriver "Ronald Reagan" kan den tilføje "er død!". "Elvis" -> "er gud"
osv.... Den kan også slette ting. Dvs. give signal om at du taster
backspace.

Men du ved vel bedst selv om der er meget eller lidt støv i tastaturet og så
er det bare at støvsuge det (fjern gerne tasterne hvis du kan)...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : ab

Dato : 04-12-03 13:40

> Men du ved vel bedst selv om der er meget eller lidt støv i tastaturet og

> er det bare at støvsuge det (fjern gerne tasterne hvis du kan)...

Hvis et tegn er tastet ind og det derefter forsvinder igen, tror jeg bestemt
at der skal meget støv til at det er her årsagen ligger LOL.

Er der problemer med specielt nogle af tasterne, så prøv at hive den værste
af dem op og konstater om det er "forurening", der gør at et tastetryk ikke
gennemføres. Skal der endelig luft til vil jeg fraråde at bruge munden (til
at puste med) - brug den hellere til at kalde på én der har noget trykluft -
evt. sådan en fidus, der også bruges at reparatører inden for finmekanik som
fotoapp. ure m.v.

ab

Fra : Kasper

Dato : 04-12-03 17:50

"Peter Andersen" <plandersen@REMOVETHISyahoo.com> wrote in message
> Til det alvidende folk!

Øhmm jeg har engang kommet til ved et uheld at slå noget af det der handucap
noget til der kommer hvis man trykker shift nede 5 gange... der er noget med
blokeringer af hurtige tryk etc.. jeg ville nok lige tjekke dem !

Kasper