Vejrmølle ved Århus
Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 02-12-03 16:30

Nogen her der kender til Haabet Veiermølle, som ifølge Fuglslev kirkebogs
afgangsliste skulle befinde sig ved Aarhuus. Desværre skrev man ikke sognet
så det mangler jeg - hjælp.

--
mvh Niels Erik Simonsen
http://home19.inet.tele.dk/simonshp

Fra : Hans Poulsen

Dato : 03-12-03 12:00

"Niels Erik Simonsen" <nesi@privat.dk> wrote in message news:<3fccb039$0$29333$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Nogen her der kender til Haabet Veiermølle, som ifølge Fuglslev kirkebogs
> afgangsliste skulle befinde sig ved Aarhuus. Desværre skrev man ikke sognet
> så det mangler jeg - hjælp.

Kære Niels Erik Sørensen

Der er nu ikke megen hjælp i mit indlæg, desværre.

KRABSEN, http://sql.krabsen.dk/stednavne/index_frames.htm, har syv
forskellige lokaliteter, hvor navnet Haabet indgår, og de er fordelt
over tre af de gamle amter, men ingen af dem er blot i nærheden af
Århus.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 04-12-03 09:01

Tak fordi du forsøgte, men desværre er det ingen af de nævnte. Jeg er sikker
på at Håbets Vejrmølle skal ligge/lå i Århus amt, da det er skrevet
tydeligt.
mvh Niels Erik Simonsen