Hvem kender denne sang?
Fra : Mads R. Madsen

Dato : 01-12-03 22:42

Hej gruppe.

Jeg har fået flg. tekst af min far, der prøver at finde titel og
forfatter til sangen:

Nu gik solen ned
den svandt ganske langsomt bort
bag de høje bjerge mod vest
så farvel, farvel
da for sidste gang
du min elskede gamle hest

Jeg TROR (efter min søgen på nettet) at musikken er skrevet af "Knud
Jeppesen" som var elev ved Carl Nielsen.

Nogen der kan hjælpe os?

Mvh. Mads R. Madsen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-12-03 23:02

Mads R. Madsen <mads@mr-media.dk> wrote:
> Jeg TROR (efter min søgen på nettet) at musikken er skrevet af "Knud
> Jeppesen" som var elev ved Carl Nielsen.

Desværre kun med at ødelægge hvad du allerede har fundet....
Den melodi Knud Jeppesen har skrevet er til en salme der hedder
"Nu gik solen ned" , tekst af Ludvig Holstein.
- og den tekst er slet ikke som det du har skrevet.

/ Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Mads R. Madsen

Dato : 02-12-03 15:11

Tak for svaret. Jeg har i dag modtaget den rigtige tekst til Angelus
fra Danacord som sælger en CD med sangen på. Tydeligvis er det ikke
den samme sang, som den jeg søger men første linje stemmer overens ..
Derfor troede jeg det var den.

Nogen andre der evt. kan hjælpe?

Mvh. Mads

Fra : Helene Og Finn Egmos~

Dato : 02-12-03 22:27

"Mads R. Madsen" <mads@mr-media.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Jeg har fået flg. tekst af min far

Jeg tror at der er tale om en gammel sang fra 1958
med titlen: Den døende Cowboy også kaldet Cowboyens
afskedssang. Hvis det er den der er tale om findes den på
biblioteket i Imudicos melodibøger.

Mvh. Finn Egmose

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 02-12-03 23:38

Helene Og Finn Egmose nospam <fimus@privat.dk> wrote:
> Jeg tror at der er tale om en gammel sang fra 1958
> med titlen: Den døende Cowboy også kaldet Cowboyens
> afskedssang. Hvis det er den der er tale om findes den på
> biblioteket i Imudicos melodibøger.

Det ser ud til at være den, - Imudico bog nr 24

Tekst og musik af Kaj Rosenberg

/ Flying Hotdogs

Fra : Mads R. Madsen

Dato : 09-12-03 17:56

Jeg siger mange tak for oplysningerne.

Mvh. Mads

On Tue, 2 Dec 2003 23:37:56 +0100, "Flying Hotdogs"