Methylenblåt?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-12-03 14:19

Er der tilfældigvis nogen, der ligger inde med en lille smule methylenblåt,
jeg måtte låne/købe/tigge? Jeg skal til julefrokost på lørdag, og det ville
være sååååå sjovt at få folk til at tisse blåt.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk - nu med jul

Fra : Villy Erichsen

Dato : 01-12-03 15:49

In article <3fcb3fca$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Benedikte
Brisson <dikte@nini.invalid> wrote:

> Er der tilfældigvis nogen, der ligger inde med en lille smule methylenblåt,
> jeg måtte låne/købe/tigge? Jeg skal til julefrokost på lørdag, og det ville
> være sååååå sjovt at få folk til at tisse blåt.

http://www.kemikalieberedskab.dk/ikkort/33/ik.kort.%5BU%5D.334.html

Du må da være fuldtændig rablende......

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-12-03 16:26

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> writes:
> [...]
>ville
>være sååååå sjovt at få folk til at tisse blåt.

Er du da fuldkommen bindegal - stoffet er ætsende og opfattes som både
sundhedsskadeligt og miljøskadeligt.
Spiser/drikker man det kan man risikere ætsninger, ligesom man får diarré
og hovedpine.
Og så i en mad og drikke gruppe....

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-12-03 19:53

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sundhedsskadeligt og miljøskadeligt.
> Spiser/drikker man det kan man risikere ætsninger, ligesom man får diarré

He He Vise vase - Du har jo - bortset fra ætsningerne - kun bivirkninger ,
som svare til tømmermænd

Hvis festen er våd nok , så tror jeg også , at ætsningerne undgås pga.
konstant skylning af svælg/spiserør

Kender en , som prøvede det i en drinks engang - han pissede blåt , og havde
ingen af de nævnte symtomer - måske det bare er et spørgsmål om dosering ?

--
Hygge
Martin

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-12-03 16:26

nobody writes:
> http://www.kemikalieberedskab.dk/ikkort/33/ik.kort.%5BU%5D.334.html
>
>Du må da være fuldtændig rablende......
Enig - havde overset at du allerede havde svaret dette tumpede menneske.

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 01-12-03 17:04

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> wrote in message
> [...]
ville
> være sååååå sjovt at få folk til at tisse blåt.

Så meget for næstekærligheden... Godt jeg ikke arbejde hvor du gør...!

Bjarke

Fra : -V-

Dato : 01-12-03 17:16

Bjarke Bundgaard wrote:
> "Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> wrote in message

> Så meget for næstekærligheden... Godt jeg ikke arbejde hvor du gør...!

Sjovt, jeg havde aldrig tænkt på at tjekke faredeklarationerne på det.
På mit gamle uddannelsessted var det helt normalt, at putte methylenblåt i
de unge studerendes øl.

Godt, at jeg ikke drikker. Eller no'ed.

-V-

Fra : Henrik Andersen

Dato : 01-12-03 20:10

> Så meget for næstekærligheden... Godt jeg ikke arbejde hvor du gør...!

Så slap da lidt af.... Jeg troede da som 5.000.000 andre her i landet at
det var ganske uskadeligt,
da man bruger det i både akvarier og andre steder...... Så jeg tror ikke at
Benedikte havde spurgt
hvis hun troede at det på nogen måde var farligt....

Man tror somme tider at nogen af jer bare sidder og venter på nogen at
angribe... tsk tsk...

mvh. Henrik

"Bjarke Bundgaard" <bjarkebFJERNDETDERSTAARMEDSTORT@email.dk> skrev i en
meddelelse news:bqfopn$2g2c$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 01-12-03 20:42

"Henrik Andersen" <henrik@andersen.ac> wrote in message

> [...]
> hvis hun troede at det på nogen måde var farligt....
>
> Man tror somme tider at nogen af jer bare sidder og venter på nogen at

Ja for pokker! Jeg er et af de der'sens 'små' mennesker der bare venter på
at give alle en på trynen...
Det handler i hvertfald ikke om, at give sine meninger til kende...

Og nå ja, Methylenblåt må da være helt uskadeligt. Jeg mener; hvis dine
slørhaler og guppyer kan klare det - jamen så kan vi vel alle!?! Især dem
med nedsat nyrefunktion, leversygdomme, allergier osv... hohoho...glædelig
jul! *Når jeg tror sgu' Kurt er kommet i julehumør - hans opkast er
rødt...høhø*

Og hold da kæft hvor er det dog sjovt at se folk pisse blåt... Helt enormt
morsomt. Hvorfor ikke også sende hele holdet til en omgang bungeejump i
Barsebäck havn eller ud og kører ræs over langebro i KBH. Det er bare SÅ
morsomt...

Well... jeg synes ikke det vil være morsomt at en af mine kollegaer - en som
jeg helst skal kunne stole på og arbejde sammen med i fremtiden - laver dét
stunt på bekostning af mit helbred. Tak for kaffe!

Bjarke

Fra : Rømer

Dato : 01-12-03 22:54

Hej Dikte
En stor hilsen til dig - et klap på skulderen.
Her havde vi lige et eksempel på danskernes utrolige hjælpsomhed i
almindelighed og her op til jul i særdeleshed.
Som du - og mange, mange andre - har jeg altid betragtet brug af
methylenblåt som relativt uskadeligt.
Jo - stoffet kan virke ætsende, og ja, man skal nok ikke bruge det som
kdagligt kosttilskud, men helt ærligt...at fare over et menneske, som
stiller et spørgsmål - ja, man må jo som udgangspunkt begynde med at svine
vedkommende til, dernæst betvivle vedkommendes sunde fornuft, prikke til
vedkommendes religiøse anskuelser - helt i julens ånd undlader man at gå ud
fra, at personen måske ikke var klar over at stoffet nu betragtes som
skadeligt - og i stedet blot at gøre opmærksom på dette, vælger man at slå
først og spørge næst.
Da jeg i sin tid gik i gymnasiet var det en almindelig anvendt "joke" - og
stoffet anvendes jo i små doser som antidot, så tungen falder næppe ud ved
indtagelse - og selv om det absolut ikke er noget bevis, så er følgende link
fra samme sted en kilde til eftertanke:

http://www.kemikalieberedskab.dk/ik_soegning.[ethanol].html

Bemærk at der er 10 meters sikkerhedsafstand ved mindre spild af
koncentrationer mellem 24-70% ethanol.
Det burde få en og anden til at rømme stuen, når snapsen spildes til
julefrokosten!

En velsignet jul, Dikte - jeg har desværre ikke noget methylenblåt, men
havde gladligt foræret dig en portion.

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 01-12-03 23:25

"Rømer" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in message
Imponerende... en 'fupkonto'. Så¨ved man at man tale med en person med rank
ryg...

> Hej Dikte
> En stor hilsen til dig - et klap på skulderen.
> Her havde vi lige et eksempel på danskernes utrolige hjælpsomhed i
> almindelighed og her op til jul i særdeleshed.

Så du mener at man skal forstumme al kritik i anledning af julen? Uha...
ring lige til regeringens spindoktorer - de bliver helt vilde...!!

> Som du - og mange, mange andre - har jeg altid betragtet brug af
> methylenblåt som relativt uskadeligt.

Jamen - du er vel blevet klogere? Eller hvad?

> Jo - stoffet kan virke ætsende, og ja, man skal nok ikke bruge det som
> kdagligt kosttilskud, men helt ærligt...

OK, jamen så er du jo enig i, at det ikke er det fedeste at få proppet
Methylenblåt uforvarende i din drink?

> [...]
> fra, at personen måske ikke var klar over at stoffet nu betragtes som
> skadeligt - og i stedet blot at gøre opmærksom på dette, vælger man at slå

Si' mig? Har vi ikke et personligt ansvar for at indhente viden inden vi
handler. Jeg mener hvis jeg havde fået den skøre idé at proppe et eller
andet i mine kollegaers drink, så ville jeg i det mindste gør et forarbejde,
så jeg ikke ligefrem risikerede at de dunkede mig i hovedet om mandagen...
Den med 'Jeg vidste jo ikke' holder bare ikke.. Hvis du ikke ved hvad du
gør - så lad vær'...!

> Da jeg i sin tid gik i gymnasiet var det en almindelig anvendt "joke" - og
> stoffet anvendes jo i små doser som antidot, så tungen falder næppe ud ved
> indtagelse

Nu ved jeg ikke hvornår du gik i gymnasiet - men så vidt jeg husker fra mine
gymnasiedage, var de ikke just præget af stor indsigt og begavelse. Jeg
mener ikke hverken mit, eller mine kammeraters, indblik i verdens
farligheder var synderligt udviklet da vi var 16- til 18 år. Der er
heldigvis sket en del siden da...
Og så forøvrigt... det sker jo, at man får ny viden om stoffer man tidligere
har troet var 'OK'... Lad os blot nævne DDT, Amfetamin, blødgørningsmidler i
plastindustrien m.fl. Eller hvad med rygning - det var der heller ikke en
kæft der vidste var synderligt skadeligt for 30 år siden.

- og selv om det absolut ikke er noget bevis, så er følgende link
> fra samme sted en kilde til eftertanke:

Du har da fuldstændig ret - ethanol er en giftig sag. Men jeg ville heller
ikke bryde mig om, at nogle kollegaer hældte ethanol i min cola, mens jeg
var på toilettet, bare fordi de synes det kunne være SKIDE skægt, at se mig
piv stiv. *Høhøhø.... se Knud, han er rigtig nok fået en ordentlig kæp i
øret - og han skal helt til Holte.... høhø *

Så ærligt talt Mister 'fupmail'. Jeg synes ikke du gør Benedikte en tjeneste
ved at forsvare hendes indlæg med et 'klap-på-skulderen'. Hun er nu blevet
gjort opmærksom på nogle væsentlige problemer ved hendes planlagte
forhavende - så lad hende dog hvile med den viden. Hvad hun træffer af valg
er jo ultimativt hendes eget ansvar overfor sig selv og hendes
kollegaer/venner/veninder/familie.

Bjarke

Fra : Rømer

Dato : 02-12-03 08:57

> Imponerende... en 'fupkonto'. Så¨ved man at man tale med en person med
rank ryg...

På trods af alle filtre er min gamle e-mail-adresse totalt værdiløs på grund
af spam. Da jeg er entydig identificerbar på mit navn, og havde modtaget en
stribe temmeligt ubehagelige breve fra diskussionslystne danskere, der dels
foretrak non-verbal kommunikation og dels i utvetydige vendinger gav udtryk
for deres opfattelse af min intellektuelle formåen, valgte jeg en
hotmail-konto. Der kunne have stået hvad som helst i konto-navnet, Bjarke
fx, men da det er nemt at sortere breve væk, der begynder med "Dear
Fupkonto", blev det altså det, der blev valgt.

> Så du mener at man skal forstumme al kritik i anledning af julen? Uha...
> ring lige til regeringens spindoktorer - de bliver helt vilde...!!
Næh, men måske i almindelighed udvise lidt menneskelig adfærd i stedet for
at fare op som trold af æske og nedgøre en person - altså ikke gå efter
personen, men efter sagen. Blot fordi man bliver voksen betyder det jo ikke,
at man synes en skidtspand er særlig rar at få tømt over sig.

> Jamen - du er vel blevet klogere? Eller hvad?

Ork jo - jeg har opdaget at den tids leg med dichromater ikke længere er god
tone, men at en spids methylenblåt pludselig skal være så pokkers farligt,
køber jeg altså ikke.
Hvis du går ind på fx. ethanol, så er der nogle anvisninger for omgang med
stoffet, som er helt barokke - fx. sikkerhedsafstanden ved mindre spild -
hvis man tager de lidt sort/hvide briller på, som synes at være højeste mode
i denne tråd.
Hvis du vælger at gå ind på reglerne for phosphorsyre, ville du næppe drikke
det - men det er altså en pænt stor bestanddel af cola.

> OK, jamen så er du jo enig i, at det ikke er det fedeste at få proppet
> Methylenblåt uforvarende i din drink?

Hvis vi er eneige om at kogsalt - NaCl - er potentielt dødeligt, er det ikke
det fedeste at få proppet salt uforvarende i sin kaffe? Det er dog alligevel
en af de "slyngelstreger", der er anbefalet i Anders And.
Hvor er proportionerne?

> [...]
> Den med 'Jeg vidste jo ikke' holder bare ikke.. Hvis du ikke ved hvad du

Her er spørgsmålet jo ikke manglende viden - her er spørgsmålet en tolkning
af den viden man besidder.
Jeg besidder en viden om, at phosphorsyre er ætsende og giftigt - og ville
umiddelbart fraråde indtagelse! Men der indtages i 1000vis af liter dagligt
alene i Danmark.

> Nu ved jeg ikke hvornår du gik i gymnasiet -
Nej!

> [...]
> mener ikke hverken mit, eller mine kammeraters, indblik i verdens
> farligheder var synderligt udviklet da vi var 16- til 18 år. Der er

Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om din viden og indsigt nu og før.
Jeg kan konstatere, at din opfattelse af ordentlig opførsel tilsyneladende
ikke har undergået samme udvikling, som du mener, din viden har - og at din
proportionsfornemmelse er unuanceret.

Din udtalelse er en rigtig "Er du holdt op med at banke din kone?"-slasker.
Giver jeg dig ret i, at min indsigt på daværende tidspunkt var ringere,
giver jeg dig samtidig ret i dine betragtninger - giver jeg dig ikke ret,
kan du konkludere, at jeg ikke har udviklet mig gennem de sidste årtier.
Sådan spiller klaveret ikke!

> [...]
> plastindustrien m.fl. Eller hvad med rygning - det var der heller ikke en
> kæft der vidste var synderligt skadeligt for 30 år siden.

Nu vi taler om proportioner...

> [...]
valg
> er jo ultimativt hendes eget ansvar overfor sig selv og hendes

Så vidt jeg kan se er indlæggene præget af "fuldstændig rablende", "dette
tumpede menneske", "fuldkommen bindegal", "så meget for næstekærlighed", -
for ikke at tale om dit svarindlæg til Andersen
Jo - jeg skal love for, at der er blevet gjort opmærksom på væsentlige
problemer.
Og hvis du mener, du selv har gjort hende en tjeneste med dine udfald, skal
jeg meget have mig frabedt dine tjenster.

Det var vist dig, der bragte næstekærlighed på banen? Da kan jeg anbefale
dig et par timer med Sløks "Kristen moral - før og nu" - den blev genoptrykt
sidst i 90'erne fra Reitzel.
Men det var måske ikke fordi emnet havde din personlige interesse?

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 02-12-03 13:37

> [...]
udtryk
> for deres opfattelse af min intellektuelle formåen, valgte jeg en

Hvis, det du her siger er rigtig, så skal jeg være den første til at stille
mig ved din side og udtale min foragt for dem der kan finde på noget så
idiotisk. At man skal forfølges for at ha' en mening er vanvid. Bølgerne kan
ofte gå højt i disse diskussioner, men selv 'øretæveindbydende' person som
f.eks. Bo Warming fortjener bestemt ikke en fysisk markering af nogen art.

> [...]
ikke,
> at man synes en skidtspand er særlig rar at få tømt over sig.

Jeg synes ikke jeg farer op som en trold. Indrømmet - jeg gik efter
Benedikte i mit første 'følelseladede' indlæg, men ellers handler det altid
om sagen. Jeg kender ikke Benedikte. Hun kunne være hvem som helst - og
derfor føler jeg ikke at jeg begår karaktermord. 'Benedikte' er blot en
tilfældig repræsentant for min vrede imod det faktum, at nogen mennesker - i
det 'sjoves' tjeneste - vælger at spille hassard med andres helbred. Og jeg
vil da gerne sige til Benedikte, at jeg på ingen måde ønsker at ødelægge
hendes dag. .

> [...]
god
> tone, men at en spids methylenblåt pludselig skal være så pokkers farligt,

OK, du køber den ikke - jamen det kan jeg jo hverken sige æh eller buuh til.
Du mener åbenbart fortsat at Methylenblåt er mere eller mindre uskadeligt.

> [...]
> stoffet, som er helt barokke - fx. sikkerhedsafstanden ved mindre spild -
> hvis man tager de lidt sort/hvide briller på, som synes at være højeste

De retningslinier gælder for folk, der arbejder med det i hverdagen og som
helst skal være i stand til hente deres børn i børnehaven ved 16-tiden -
uden at de nødvendigvis er bagstive eller har hukommelsesproblemer...
whatever. Retningslinierne er til for at beskytte mennesker, der ikke har
noget valg d.v.s. Andre der glædeligt vælger at indtag alkohol i store
mængder hver weekend, de HAR et valg. Derfor er det omsonst at sammenligne.
Hvis en person putter methylenblåt i min drink, har jeg reelt ikke noget
valg - derfor bør retningslinierne for omgang med methylenblåt gælder for
mig, såvel som for de mennesker der arbejder med det i hverdagen.

> Hvis du vælger at gå ind på reglerne for phosphorsyre, ville du næppe
drikke
> det - men det er altså en pænt stor bestanddel af cola.

Jamen, tror du virkeligt at jeg synes det er 'ok', bare fordi cocacola
company eller andre fødevareproducenter propper det i deres produkter? Jeg
er klart hardliner, når det kommer til hvilke stoffer jeg er parat til at
acceptere i vores fødevare. Og desuden drikker jeg ikke cola - jeg drikker
typisk kun all-malt øl i moderate mængder. Og selvom min søn er helt vild
med cola, er der streng rationering, når jeg er i nærheden.

> [...]
alligevel
> en af de "slyngelstreger", der er anbefalet i Anders And.

Alt er stort set potentielt dødeligt. Jeg har på intet tidspunkt snakket om
at folk falder døde om af Benediktes juleleg. Jeg taler om at der findes
mennesker iblandt os, der lider at nedsat lever/nyre funktion (herunder
mange sukkersyrepatienter). Der er folk der lider af allergier og frem for
alt; er der folk der han anlæg for allergier der måske vil blive udløst.
Derudover er jeg selv meget glad for lignelsen 'dråben og bægeret'. I hele
vores liv udsættes vi for konstante miljøpåvirkninger eller 'dråber' om man
vil. Disse påvirkninger/dråber kan akkumulere sig og når bægeret fyldes
begynder vi at få problemer. Kræft er det åbenlyse eksempel. Jeg ved godt at
denne lignelse giver et temmeligt primitivt billeder af hvad der reelt sker
med kroppen - men jeg synes alligevel at den giver nogle meget gode
retningslinier for ens dispositioner. Ryger man, skal man nok regne med at
bægeret hurtigere fyldes op, mens lever man et rimeligt sundt liv med
massere af grøntsager og motion, så går det væsentligt langsommere. Det må
man jo opveje med sig selv. For at vende tilbage til Methylenblåt - jeg aner
ikke om det er kræftfremkaldende. Men umiddelbart vil jeg opfatte det sådan,
at det er bedre at undgå det. Og her er det igen, at julelegen pludseligt
ikke er sjov længere. Jeg har jo ikke mulighed for at undgå det, hvis min
kollega putter det i min øl.

> [...]
ætsende og giftigt - og ville
> umiddelbart fraråde indtagelse! Men der indtages i 1000vis af liter

Jamen, det synes jeg da heller ikke du skal gøre. Jeg undgår også
fosforsyre. Jeg har VALGT at undgå fosforsyre. Men lad mig gentage: i
Benediktes juleleg har jeg IKKE mulighed for at fravælge Methylenblåt...

> [...]
> ikke har undergået samme udvikling, som du mener, din viden har - og at

Diskutere vi viden eller opførelse? Min viden er begrænset - den er
selektiv, usystematisk og mangelfuld. Jeg kan ALTID blive klogere. Men den
viden jeg har, er nu den jeg har og det er den, der danner baggrund for mine
valg og handlinger. Med Benediktes juleleg er det ikke min viden der er
baggrund - det er Benediktesn. Og den er i mine øjne ikke god nok, når det
kommer til Methylenblåt!

> [...]
> kan du konkludere, at jeg ikke har udviklet mig gennem de sidste årtier.

Jeg prøvede ikke at fange dig i en retorisk catch 22. Jeg prøvede bare at
blive klogere på hvad det var, du egentlig mente. Det er som om dit
omdrejningspunkt for denne diskussion, ikke er for eller imod Methylenblåt,
men mere en funktion som 'the Texas rangers' der kommer til undsætning. Jeg
har det bedst med at vide hvorfor vi diskutere - så kan jeg bedre gøre mig
forståelig.

> Nu vi taler om proportioner...

Jeg er da glad for at vi - tilsyneladende - er enige om at disse stoffer er
menneskehedens svøbe... ;)

> [...]
dine udfald, skal
> jeg meget have mig frabedt dine tjenster.

Tja, man må være parat til at blive konfronteret i enhvert offentligt forum.
Så spiller klaveret vel i et demokrati?
Jeg har sagt at mit første indlæg var følelsesladet - jeg blev vred over;
hvad jeg opfattede som dumhed og spillen hassard med andres ve og vel.
Jeg håber at Benedikte er blevet klogere og ikke putter Methylenblåt i folks
øl. Havde jeg været mere blød og vag i mine vendinger, tror jeg at jeg var
overdøvet af alle jer der også synes det er en morsomhed. Nu ved du,
Benedikte og alle andre her på NG'en at der er nogle mennesker der bestemt
ikke synes det er sjovt. Er det for meget at forlange at I tager det til
efterretning?

> Det var vist dig, der bragte næstekærlighed på banen?

Jeg er ateist helt ud til hårspidserne - men erkender at jeg selvfølgelig
trækker på et 'europæisk-kristent-humanistisk-dansk' værdigrundlag (et
værdiggrundlag som vi mennesker selv har udtænkt - vi er da nogle
fantastiske skabninger.. ik'?). Jeg synes faktisk, at mit indlæg om
næstekærlighed var lige i øjet. Det er da et yderst relevant spørgsmål at
stille: Elsker man sin næste, hvis man spiller hasard med deres helbred? Det
handler da netop om at udvise forståelse overfor at andre mennesker måske
ikke er i samme situation som en selv. Det handler om at anstrenge sig for
at finde på noget, som alle finder morsomt og som ikke sker på bekostning af
andre. En god tommelfinger regel er at 'lad det ikke gå ud over andre - gør
dig selv til centrum for legen'. Hvis nu Benedikte havde fundet på selv at
indtage Methylenblåt og havde fremvist de blå resultater - ja, så var sagen
en anden. Jeg ville nok ikke finde det synderligt morsomt, men jeg ville i
det mindste ikke være gal.

> [...]
genoptrykt
> sidst i 90'erne fra Reitzel.
> Men det var måske ikke fordi emnet havde din personlige interesse?

Kunne du ikke hellere anbefale en god kogebog? Det er jo trods alt
mad-drikke det her... ;)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-12-03 12:02

"Martin J¯rgensen" <MartinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> writes:
>Kender en , som prøvede det i en drinks engang - han pissede blåt , og
>havde
>ingen af de nævnte symtomer - måske det bare er et spørgsmål om dosering ?

Det er det givetvis - mennesket kan jo tåle de utroligste ting, blot det
gives i små doser.
Pointen er at man efter min opfattelse ikke skal bruge et ætsende stof som
selskabsleg.
Jeg kan sagtens forestille mig hvad der kan, ske når selskabet har fåt en
ordentlig kæp i øret og så er der en der står og vakler med stadset, og
drysser et ordentligt pulver i drinken....

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 02-12-03 16:48

> [...]
ville
> være sååååå sjovt at få folk til at tisse blåt.

Ja, det ville være næsten lige så sjov som at smide et par ecstasy piller
ind i velkomstdrink bowl?
Jeg håber at det er gået op for dig at det er ikke en blændende god ide'...
især hvis det er den lokale spejderklub der holder julefrokost.

Sandra

Fra : Aske

Dato : 04-12-03 12:54

Kors hvor de små guds engle er ude og pudse glorien. Prøv i stedet at løfte
brædtet og dæk kummen af med folie( Wrap), ned med brædtet igen, og gæt på
hvad der sker næste gang der er een på potten.
hilsen @ske

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 04-12-03 14:29

"Aske" <arne.jensen@newmail.dk> wrote in message
> [...]
> brædtet og dæk kummen af med folie( Wrap), ned med brædtet igen, og gæt på
> hvad der sker næste gang der er een på potten.

Fantastisk! Glædelig jul til rengøringspersonalet... *De laver jo alligevel
aldrig en skid*...

For the record: Mine indlæg handler hverken om at få pudset glorien, opnå
bedre karma eller andre religiøse 'gevinster'. Det handler om at opfordre
til omtanke mennesker imellem - og hvad er der galt med at sidde stille og
roligt, drikke sig i godt humør, snakke, diskutere, få renset luften og
eventuelt kissemisse med Misse, hvis det er det man er til? Skal de være æv,
bæv, buh - *du har bræk på skjorten*, *høhø... se du pissede ved siden af*
*hø hø dit tis er blåt...*...???

Og så forøvrigt - inden de tager overhånd, så lad os ikke glemme at dette
IKKE er en nyhedsgruppe for 'pratical jokes' -
Glædelig December!

Bjarke