Indisk kogebog
Fra : Carsten

Dato : 01-12-03 06:57

Er der nogle af jer, som kan anbefale en kogebog, der indeholder gode
indiske opskrifter. Evt ogsåå links til indiske opskrifter på nettet!

Carsten

Fra : Lise og Søren Hansen

Dato : 01-12-03 17:21

> Er der nogle af jer, som kan anbefale en kogebog, der indeholder gode
> indiske opskrifter. Evt ogsåå links til indiske opskrifter på nettet!
>
> Carsten

Jeg elsker at lave indisk mad. Jeg synes Madhur Jaffreys opskrifter er nemme
at gå til og retterne er virkelig lækre. Jeg ved ikke, om hendes madprogram
stadig kører på DR2, men der er et link her med forskellige opskrifter
http://www.dr.dk/mad/program.asp?inpprogramID=4 Jeg har set, at i hvert fald
en af hendes bøger kan fås på dansk. Ellers er "Den lille indiske kogebog"
god, og den har jeg fundet på biblioteket.
God fornøjelse!
VH Lise

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 01-12-03 21:01

"Carsten" <ceg@nospambll.dk> wrote in message
> Er der nogle af jer, som kan anbefale en kogebog, der indeholder gode
> indiske opskrifter. Evt ogsåå links til indiske opskrifter på nettet!

Du skal helt sikkert ha' fat i Camellia Panjabis 'Fra det indiske køkken'
Simpelthen et mestervæk indenfor indisk madlavning. Hun er godt nok højkaste
inder, hvilket betyder at hun kan finde på at foreslå at der drysses lidt
bladguld på mangodesserten - men det man man net abstrahere fra. Bogen er
udgivet 1997 af Aschehoug. Sidste år så jeg den til 100 kroner i GADs...
måske har de stadig nogle liggende..?

Bjarke

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-12-03 12:15

"Carsten" <ceg@nospambll.dk> writes:
>Er der nogle af jer, som kan anbefale en kogebog, der indeholder gode
>indiske opskrifter. Evt ogsåå links til indiske opskrifter på nettet!

En englænderinde der hedder Anne Wilson har skrevet en stribe små hefter
om forskellige landes mad. Der findes blandt andet en om indiske currys.
Jeg plejer at finde dem hos boghandleren til en 10-20 kr. stykket. Jeg har
lige fundet en spændende en om marrokansk mad - det ser vildt spændende ud.

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : MBP

Dato : 08-12-03 11:31

hej
prøv ser her