Gul urin, hovedpine osv
Fra : Adam Nørregaard

Dato : 03-12-03 14:53

Har siden 1. dec. haft meget hovedpine og ondt i halsen når jeg synker
- det føles som om jeg har en hudafskrabning i halsen. Derudover er
min urin enormt gul, og jeg sover ca. 15 timer i døgnet, og resten af
tiden har blot iondt i hals og hoved.

Hvad kan det være...

Er 18 år, 175 høj 75 kg, og havde for 2 år siden alopecia areata, som
stoppede for 1 års tid siden.

Fra : arc@na

Dato : 03-12-03 14:58

Adam Nørregaard <adam.noerregaard@e-mail.dk> wrote in

> [...]
> - det føles som om jeg har en hudafskrabning i halsen. Derudover er
> min urin enormt gul, og jeg sover ca. 15 timer i døgnet, og resten af

1: Se at komme til læge og blive undersøgt! Men det er måske kun en
begyndende influenza - det er der en masse af i øjeblikket.
2: Urinen bliver mørkegul, hvis man ikke drikker nok væske (vand! IKKE
coca-cola, øl etc.).

arc@na

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 03-12-03 15:25

>1: Se at komme til læge og blive undersøgt! Men det er måske kun en
>begyndende influenza - det er der en masse af i øjeblikket.
Hm, det må jeg hellere...

>2: Urinen bliver mørkegul, hvis man ikke drikker nok væske (vand! IKKE
>coca-cola, øl etc.).
Jeg har udelukkende drukket vand, kammilethe og en lille appelsinjuice
en gang imellem.

Fra : Helle

Dato : 03-12-03 16:04

"Adam Nørregaard" <adam.noerregaard@e-mail.dk> wrote in message
> Hm, det må jeg hellere...

> Jeg har udelukkende drukket vand, kammilethe og en lille appelsinjuice
> en gang imellem.

Du SKAL drikke min. 2 L vand om dagen - især nu hvor du ikke er frisk. Gul
urin er tegn på væskemangel eller en udrensning som er sat igang. Er du lige
startet på noget medicin? sport? ændret kostvane? zoneterapi eller anden
behandling? dette kan give gul urin.

Mht. hals er der rigtig mange som er forkølet for tiden og det kan gøre nas
i halsen.
Træthed? uhh kender det. Mørket kan spille ind her. Mange bliver frygtelig
trætte nu hvor det er mørkt og koldt og det gør det ikke bedre hvis man går
med lidt sygdom i kroppen som det lyder til at du gør.
Søg læge.

Mvh Helle

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 03-12-03 16:57

> [...]
>startet på noget medicin? sport? ændret kostvane? zoneterapi eller anden
Íngen medicin, ingen ændrede kostvaner eller behandlinger. Drikker i
hvertifald over 2 l. om dagen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-12-03 18:03

Adam Nørregaard wrote:

> Íngen medicin, ingen ændrede kostvaner eller behandlinger. Drikker i
> hvertifald over 2 l. om dagen

Så prøv med over 3 liter om dagen og bestil samtidig/efter et par dage,
hvis det fortsætter, en tid hos lægen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : arc@na

Dato : 03-12-03 18:23

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:3FCE172E.17F5
@kimludvigsen.dk:

> Så prøv med over 3 liter om dagen og bestil samtidig/efter et par dage,
> hvis det fortsætter, en tid hos lægen.

4 liter! Så skal vi nok få skyllet det ud...

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 03-12-03 18:22

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote in

> Du SKAL drikke min. 2 L vand om dagen - især nu hvor du ikke er frisk.

Det er måske lige i overkanten for en stillesiddende person (som jeg er
sikker på, at Adam er?).

> Gul urin er tegn på væskemangel eller en udrensning som er sat igang.

Man har gul urin hvis man enten ikke har fået væske nok, har
leverbetændelse (så vil afføringen desuden være bleg) eller har spist
store mængder riboflavin (B2-vitamin).

Hvid der er problemer med nyrerne, kan urinen være grumset på grund af
bakterievækst. Så giver man antibiotika p.n.

> Er du lige startet på noget medicin? sport? ændret kostvane?
> zoneterapi eller anden behandling? dette kan give gul urin.

Ja, da hans væskeomsætning kan være ændret (øget aktivitet, medicin
påvirker stofskifte, mere protein i kosten etc).

arc@na

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 03-12-03 20:54

>Det er måske lige i overkanten for en stillesiddende person (som jeg er
>sikker på, at Adam er?).
Ja, ligger generelt blot i sengen og ømmer mig

>Man har gul urin hvis man enten ikke har fået væske nok, har
>leverbetændelse (så vil afføringen desuden være bleg) eller har spist
>store mængder riboflavin (B2-vitamin).
Min afføring er der ikke noget af endnu... Har ikke kunnet spise
noget, bare drukket masser vand/juice.

>Hvid der er problemer med nyrerne, kan urinen være grumset på grund af
>bakterievækst. Så giver man antibiotika p.n.
Det er ikke grumset - bare enormt gult.. Forresten, hvad betyder p.n.
?

Forresten er min hovedpine af den slags, man almindeligvis kun mærker
en lille smule hele tiden, men hvis der kommer bare den mindste form
for lys, gør det hamrende ondt, ligesom balancen er i udu, med mindre
jeg bevæger mig rimeligt langsomt.

Fra : Helle

Dato : 03-12-03 21:08

KLIP

> [...]
> en lille smule hele tiden, men hvis der kommer bare den mindste form
> for lys, gør det hamrende ondt, ligesom balancen er i udu, med mindre

Det lyder som migræne. Når man har migræne kan man ikke tåle lys. Kan du
have bihulebetændelse?...er du forkølet eller har du lige været det?
Jeg har selv migræne og min balance er elendig når jeg får anfald + jeg ikke
kan tåle lys eller tåle at bevæge mig.

Bestil tid hos lægen nu.

Helle

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 03-12-03 22:07

On Wed, 3 Dec 2003 21:08:21 +0100, "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk>
wrote:

> [...]
>have bihulebetændelse?...er du forkølet eller har du lige været det?
>Jeg har selv migræne og min balance er elendig når jeg får anfald + jeg ikke

Ja jeg er forkølet, dog ikke så slemt, synes jeg.

Bestiller tid hos lægen i morgen, skal nok holde jer opdateret.. Håber
ikke det er alt for slemt...

Fra : arc@na

Dato : 04-12-03 09:11

> Det er ikke grumset - bare enormt gult.. Forresten, hvad betyder p.n.

Efter behov (pro necessitate).

arc@na

Fra : JayJay

Dato : 03-12-03 15:39

On Wed, 03 Dec 2003 14:53:06 +0100, Adam Nørregaard
> [...]

>tiden har blot iondt i hals og hoved.
>
>Hvad kan det være...
>
>Er 18 år, 175 høj 75 kg, og havde for 2 år siden alopecia areata, som

Du må gerne melde tilbage hvad lægen diagnosticerer, da jeg har en
bekendt der har nogle symptomer der minder meget om.

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 04-12-03 20:05

Nu har jeg kun ømhed i halsen, og har fået appetitten igen, så det må
gå den rigtige vej!

Fra : aes

Dato : 09-12-03 18:38

Er din lymfekirtler hævede? Ses nemmest ved halsen! Måske kyssesyge

Fra : Fino

Dato : 11-12-03 21:03

Hej Adam....jeg tror du har en halsbetændelse....søg læge hvis hovedpinen
ikke lætter om et par dage. Din urin er sansynligtvis meget gul, p.g.a for
lidt vætske....drik mere. hilsen marie