Kvinde dræbt af hunde (PITT BULL)
Fra : Eifelvuf

Dato : 02-12-03 21:05

Kilde : Ekstra-Bladet

CITAT START

Tre pit bull-terriere i blodrus: Flåede en kvinde i stykker, da hun var
på vej ud for at fodre sine heste

Da 40-årige Jennifer Brooke skulle fodre sine heste på sin gård i
Colorado søndag, blev hun pludselig angrebet af tre frådende pit
bull-terriere.

Hundene overfaldt Jennifer Brooke og skambed hende med en så stor
voldsomhed, at de fik bidt store lunser af hende.

To mænd prøvede at komme kvinden til undsætning, men hundene sprang også
på dem. Det lykkedes dog for en nabo at skyde hundene. For sent for
Jennifer, der døde straks efter.

Hundenes lig skal nu testes for hundegalskab.

- Det er formodentlig noget af det mest grusomme, vores retsmedicinere
nogensinde har set, sagde vicesherif James Underwood til CNN i går.

Og så siger man, at hunden er menneskets bedste ven.

CITAT SLUT

Måske lidt træning på en træningsplads havde hjulpet . . . .

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 21:26

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Måske lidt træning på en træningsplads havde hjulpet . . . .

Ikke hvis det var hundegalskab....

Træner du kun med din hund på træningspladsen ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 03-12-03 00:16

> [...]
>
>CITAT SLUT
>
>Måske lidt træning på en træningsplads havde hjulpet . . . .

Det er da heldigt at den slags ikke sker hyppigere end at man skal
helt til USA for at finde en sådan historie......

Mvh
Søren

Fra : Herman Persson

Dato : 03-12-03 08:53

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Måske lidt træning på en træningsplads havde hjulpet . . . .

Måske har hundene været særdeles veltrænede

Hilsen Herman.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-12-03 15:36

"Herman Persson" <Hr.Mand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Måske har hundene været særdeles veltrænede
>
> Hilsen Herman.

Sjovt nok strejfede den tanke også mig .

M.V.H.....Benny..

Fra : Winther

Dato : 03-12-03 20:10

> [...]
> Kilde : Ekstra-Bladet
>
> CITAT START
>
> Tre pit bull-terriere i blodrus: Flåede en kvinde i stykker, da hun var

Uha, de må da have fået bidetræning

Vh. Winther

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-12-03 05:45

On Wed, 3 Dec 2003 20:09:40 +0100, "Winther"
<Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> wrote:

>"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

>Uha, de må da have fået bidetræning
>
>Vh. Winther

uha nej da , for hunde der får bidetræning kan jo kun bide mennesker,
hvis de har et bideærme på armen ikke

Fra : Pwh

Dato : 03-12-03 21:10

Punish the deed, not the breed wrote:

> uha nej da , for hunde der får bidetræning kan jo kun bide mennesker,
> hvis de har et bideærme på armen ikke

Øhh, skal man så bede en evnt overfaldsmand om at tage et bideærme på ;)

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-12-03 18:04

>Øhh, skal man så bede en evnt overfaldsmand om at tage et bideærme på ;)
>
>/Jens

,,,,Jeps for en bidetrænet hund vil ALDRIG bide andre steder end i
bideærmet, den har jo været på en træningsplads ! det er jo den
magiske løsning for alle hunde, at være til bidetræning , for så
lærer de jo KUN at bide i bideærmer ! det er jo kun leg for hunden,
og jo UDELUKKENDE for sjov for ejeren, det er jo helt tilfældigt at
bideærmet sidder på en menneskearm ! det er jo kun de uvidende der
tror at det i virkligheden går ud på at lære hunden at bide mennesker
rigtigt i armen ! den har jo kun lært at bide i bideærme på en arm,
for sjov, så derfor vil den aldrig bide folk hvis de ikke har sådan en
bidetrænede hunde er de mest sikre overhovedet af alle hunde
kom ikke og sig at bidetræne-hundeejere ikke har gode argumenter
for at lære hunde at bide i bideærmer, som tilfældigt sidder på en
menneskearm

det er altså KUN for sjov at det trænes, der kunne lige så godt leges
med bolde eller pinde, men nu er det altså HELT tilfældigt at det er
rigtig sjovt at se hundene bide folk i armen, ååhh undskyld i
bideærmet

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 04-12-03 17:44

>,,,,Jeps for en bidetrænet hund vil ALDRIG bide andre steder end i
>bideærmet, den har jo været på en træningsplads ! det er jo den
>magiske løsning for alle hunde, at være til bidetræning ,

Det er en god ide, omend ikke magisk, for alle hunde at være til
træning. At specielt bidetræning skulle være kuren for en bidsk hund
har jeg ikke hørt før, men uden at være adfærdsekspert kunne jeg måske
godt tro at det kunne hjælpe på nogle adfærdsproblemer at hunden får
forbedret sin selvtillid og får oplevet en masse som den synes er
sjovt.

> [...]
>rigtigt i armen ! den har jo kun lært at bide i bideærme på en arm,
>for sjov, så derfor vil den aldrig bide folk hvis de ikke har sådan en

Det er der da ingen garanti for, hvis hunden i øvrigt er bidsk.

>bidetrænede hunde er de mest sikre overhovedet af alle hunde

Hvorfor det?

> [...]
>med bolde eller pinde, men nu er det altså HELT tilfældigt at det er
>rigtig sjovt at se hundene bide folk i armen, ååhh undskyld i

Ja, ja, jeg kan godt genkende mine egne udtalelser og her fremlagt med
spydig men tandløs ironi. Hvad er formålet med dette i stedet for at
komme med nogle saglige kommentarer dengang jeg fremførte det her i
gruppen?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-12-03 18:23

On Thu, 04 Dec 2003 16:44:01 GMT, slhDELETE@city.dk (Søren
Lausten-Hansen) wrote:

> [...]
>godt tro at det kunne hjælpe på nogle adfærdsproblemer at hunden får
>forbedret sin selvtillid og får oplevet en masse som den synes er

Sagligt argument fra mig :
,,,,,,,,,,det er jo ejeren der vælger for hunden, og hunden kunne få
selvtilid på mange andre måder !man kunne gemme en bold ude i skoven
og lade hunden finde den og så rose den fordi den er dygtig og har
fundet den ? det ville hunden sikkert syntes at var lige så sjovt
som at bide en mand i bideærmet, men spørgsmålet er jo nok snarre hvad
ejeren af hunden syntes at er sjovt !

> [...]
>spydig men tandløs ironi. Hvad er formålet med dette i stedet for at
>komme med nogle saglige kommentarer dengang jeg fremførte det her i

,,,,,,,,,,,,,jeg kører blot ironien videre som startede i tråden
og mine saglige komentarer kan måske læses ud af ironien i det skrevne
og hvornår ironi er tandløs eller ej, det kommer vel an på, hvor
rammene ironien er for visse personer bare et gæt, da jeg aldrig
har hørt om tandløs ironi før

Fra : Platoon

Dato : 05-12-03 14:07

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og hvornår ironi er tandløs eller ej, det kommer vel an på, hvor
> rammene ironien er for visse personer bare et gæt, da jeg aldrig

Det er da sjovt for uanset hvad folk fortæller plejer du da at kunne trumfe
den med en eller anden vild historie om et eller andet du lige har oplevet.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-12-03 23:29

On Fri, 5 Dec 2003 14:07:15 +0100, "Platoon"
<arp-----@tdcspace.dk(fjern-----)> wrote:

> [...]
>den med en eller anden vild historie om et eller andet du lige har oplevet.

,,,,det er fordi mit liv er en lang vild historie, næsten en
actionfilm

Fra : Pwh

Dato : 05-12-03 17:08

> ,,,,det er fordi mit liv er en lang vild historie, næsten en
> actionfilm

Jeg har også hørt rygter om at der snart skulle komme en actionfilm om dit liv
Den første halve time skulle gå med at din onde kamphund gnaskede små killinger,
og den sidste del er hvor du sparker kadaveret i stykker på 10 skæghunde ;)

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-12-03 05:50

On Fri, 5 Dec 2003 17:07:34 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>og den sidste del er hvor du sparker kadaveret i stykker på 10 skæghunde ;)

,haha ja det bliver den vildeste bestseller og storfilm uegnet for
børn

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 05-12-03 20:47

>Sagligt argument fra mig :

Øhmm...argument for hvad?

> [...]
>og lade hunden finde den og så rose den fordi den er dygtig og har
>fundet den ? det ville hunden sikkert syntes at var lige så sjovt

Hvis jeg skal dømme ud fra min egen hund er der en verden til forskel
på de to ting med hensyn til hvor "sjovt" det er.

> men spørgsmålet er jo nok snarre hvad
>ejeren af hunden syntes at er sjovt !

Mener du man som hundeejer skal tilsidesætte hvad man selv synes er
sjovt?

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-12-03 05:52

On Fri, 05 Dec 2003 19:47:04 GMT, slhDELETE@city.dk (Søren
Lausten-Hansen) wrote:

>Øhmm...argument for hvad?

>Hvis jeg skal dømme ud fra min egen hund er der en verden til forskel
>på de to ting med hensyn til hvor "sjovt" det er.

,,det er jo fordi du har lært den at det sjoveste er at bide i
bideærmer, hvis du fra starten af havde gået vildt op i noget andet
ville den sikkert også syntes at det var det sjoveste

>Mener du man som hundeejer skal tilsidesætte hvad man selv synes er
>sjovt?

nej selvfølgelig ikke, men man skal måske spørge sig selv hvorfor man
syntes at visse ting er sjove ?

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 06-12-03 21:54

On Sat, 06 Dec 2003 20:51:44 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>,,det er jo fordi du har lært den at det sjoveste er at bide i
>bideærmer, hvis du fra starten af havde gået vildt op i noget andet
>ville den sikkert også syntes at det var det sjoveste

Sikke noget vrøvl. Hundens drifter er den født med.

"Gået vildt op i"? Hvad ved du om hvad jeg er gået vildt op i? Det kan
du da tillade dig at konstatere noget om. Faktisk laver vi temmelig
meget mere lydighed, rundering og spor end bidetræning.
(ok, hun har også været vild med at gå spor, her har det imidlertid
været et problem, så du har ret så langt som at her har jeg arbejdet
for at hun ikke skal køre så meget op).

>nej selvfølgelig ikke, men man skal måske spørge sig selv hvorfor man
>syntes at visse ting er sjove ?

Ingen kommenter til sådan noget forblommet snak.

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 03-12-03 21:31

....eller en "bidedragt" på kroppen:
http://www.hundebitt.no/Angrepstrening%20med%20amstaff%20og%20pitbull.mpg

Fra : Winther

Dato : 03-12-03 22:23

> uha nej da , for hunde der får bidetræning kan jo kun bide mennesker,
> hvis de har et bideærme på armen ikke

Godt du rettede mig, det er jo din replik jeg bruger

Vh. Winther

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-12-03 18:04

On Wed, 3 Dec 2003 22:23:25 +0100, "Winther"
<Falk-Petersen@tele2sletadsl.dk> wrote:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>Godt du rettede mig, det er jo din replik jeg bruger
>
>Vh. Winther

,,,ja og jeg bruger din det må vist være ironi på højt plan det
her