Schæfer el. schæferblanding søges
Fra : Thomazh

Dato : 02-12-03 15:04

Schæfer/blandingshund søges: Jeg er studerende og har ingen penge. Til
gengæld har jeg tid, lyst og plads til en hund. Så skal du af med din
hund (som ej er syg eller bider) så skriv til mig...

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 02-12-03 15:56

"Thomazh" <Thomazh.news@kandu.dk> wrote in message
> Schæfer/blandingshund søges: Jeg er studerende og har ingen penge. Til
> gengæld har jeg tid, lyst og plads til en hund. Så skal du af med din
> hund (som ej er syg eller bider) så skriv til mig...

Du ved godt at sådan en spiser for 500 kr. om måneden + lovpligtig
forsikring + dyrlægebesøg og andet? ik? :)

:Pia

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 17:15

On Tue, 2 Dec 2003 15:56:08 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>"Thomazh" <Thomazh.news@kandu.dk> wrote in message
>
>Du ved godt at sådan en spiser for 500 kr. om måneden + lovpligtig
>forsikring + dyrlægebesøg og andet? ik? :)

HÆ! Ja, det er bestemt ikke gratis at ha' sådan en vuf-basse, og
bliver den syg, så kan dyrlægebesøget hurtigt slå bunden ud af
budgettet!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : JSC

Dato : 02-12-03 17:27

> Du ved godt at sådan en spiser for 500 kr. om måneden + lovpligtig
> forsikring + dyrlægebesøg og andet? ik? :)

Hej Pia

Hvis din hunde spiser for 500 kr. pr. mdr. så får du lige et lille fif.

Køb 4 sække af 15 kg. hos Olivers, så får du 15 kg. til 300 kr. inkl.
levering. Vores flatcoat på 33 kg spiser ca. 330 gr. pr. dag - Det giver i
runde tal 200 kr. pr. mdr.

Så reelt er den største udgift til vores hund kørsel til div.
træningsarrangementer i løbet af en mdr. men det er jo en helt anden sag....

Mvh.
Jørgen

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-12-03 17:57

> [...]
>
> Så reelt er den største udgift til vores hund kørsel til div.
> træningsarrangementer i løbet af en mdr. men det er jo en helt anden

HEjsa

Har du et link til olivers ??? for jeg vil kunne spare rigtig mange penge
tilsyneladende (hvis ellers det er noget værd ?? kender det ikke ) da min
vuffer skal ha' cirka 750 gram om dagen. Så det ville da væer værd at prøve,
hvis det ikke går ud over min hunds helbred, han er en ret stor bamse på nu
60 kg i en alder af 9 mdr

Mvh MArtin

Fra : dpl

Dato : 02-12-03 18:09

Martin Larsen wrote:
> [...]
> hvis det ikke går ud over min hunds helbred, han er en ret stor bamse på nu

Hejsa!
Vores to hunde bliver også fodret med mad fra Olivers, man kan få et
large breed foder. Vi har en skt. bernhard og en basset, og de
stortrives på foderet. Faktisk valgte vi at skifte væk fra et andet
kvalitetsfoder, da hundenes pels virkede mat og trist, og skt.
bernharden havde svært ved at holde vægten oppe.

Som et ekstra plus kan nævnet at foderet bringes til døren gratis.
http://www.olivers.dk/

Hilsen Dorthe

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-12-03 18:42

> [...]
> bernharden havde svært ved at holde vægten oppe.
>
> Som et ekstra plus kan nævnet at foderet bringes til døren gratis.

HEjsa

Tak for linket.

Deres Large breed foder, hvordan er det i størrelse ??? Jeg syntes at flere
af dem der laver large breed foder har glemt at tage i betragtning at det er
til ofte meget store hunde de laver den slags foder, alt for mange af den
laver pillestørrelse for lille.

Mvh MArtin

Fra : dpl

Dato : 02-12-03 18:55

Martin Larsen wrote:
> [...]
> til ofte meget store hunde de laver den slags foder, alt for mange af den

Jep, det er også et problem her. Synes pillerne er små. Det ville være
fedt med et foder med monsterstore bidder *smil*.

Dorthe
Her er hundene:
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=6

Fra : Pia J

Dato : 02-12-03 18:45

> Vores to hunde bliver også fodret med mad fra Olivers, man kan få et
> large breed foder. Vi har en skt. bernhard og en basset, og de

Jeg har til gengæld ikke så god erfaring med mines pels på Olivers. De
spiser hhv. 250 og 500 g om dagen + det løse (kødben fx) Jeg plejer dog at
købe stort ind, ofte i Tyskland, så prisen er nok tæt på det samme.

Og som skrækeksempel har blot den ene hund i sommer kostet 12.000 i
dyrlægeregninger - de 9000 blev tilbagebetalt af sygeforsikringen, men den
koster jo også, og vælges nok fra, når man er studerende.

:Pia

Fra : Luna dc

Dato : 02-12-03 18:09

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
prøve,
> hvis det ikke går ud over min hunds helbred, han er en ret stor bamse på

WWW.olivers.dk
Og ja det er et rigtig godt foder, jeg bruger det både til hund og kat og er
meget glad for det.

Bodil

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-12-03 19:03

> [...]
> hvis det ikke går ud over min hunds helbred, han er en ret stor bamse på nu

Martin, jeg mener du kan bestille en prøvepose, så du kan se, om din hund kan lide det!
Det er jo lidt ærgeligt, at stå med 20 kilo foder, som hunden ikke gider sætte tænderne i *GG*

mvh Eva

Fra : Pwh

Dato : 02-12-03 20:09

Thomazh wrote:
> Schæfer/blandingshund søges: Jeg er studerende og har ingen penge. Til
> gengæld har jeg tid, lyst og plads til en hund. Så skal du af med din
> hund (som ej er syg eller bider) så skriv til mig...

Tja, jeg har selv en Lab/Schæfer blanding som i runde tal med foder
og dyrelæge besøg har kostet ca 12-15.000kr i år.
Så hvis du ikke har luft i økonomien så lad for guds skyld værer med at få dig en hund,
både for din egen men mest for hundens skyld. Du kan alt for hurtigt risikerer at skulle af med
den igen hvis du ikke kan hive 10.000 kr op af lommen uden for mange problemer.
Sygdomme kan du til dels forsikre dig imod, men du skal alligevel regne med at skulle lægge
pengene ud en måneds tid indtil at sagen er afsluttet.
Og for at det ikke skal værer løgn har min kat kostet mig ca 10.000kr i år pgr sygdom, det er
penge som man altså gerne skal have for at kunne byde sine dyr et ordentligt liv under sikre forhold.
Selve udgiften til købet af hunden er den mindste udgift i den forbindelse.
Når man først begynder at regne på hvad man reelt bruger af penge på sin hund med
foder/forsikring/legetøj/godbidder/kødben/snor/halsbånd/hundelygter/neglesaks/hundekurv/ect/ect
så er det faktisk et anseeligt beløb der ryger på den konto,
så vent med at få hund til du er færdigudannet og har fundet et arbejde, det andet er et lotteri for hunden.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 03-12-03 08:50

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, jeg har selv en Lab/Schæfer blanding som i runde tal med foder
> og dyrelæge besøg har kostet ca 12-15.000kr i år.
>
> /Jens

Hvis du har sat dig lidt ind i, hvordan man holder og opdrager en hund, så
forsøg dig på et dyreinternat, læs annoncer i Den Blå Avis og andre steder
på Nettet.

Der er mange måder at forholde sig til sine dyr på. Dette forum er præget af
mennesker, der ofrer store summer og bruger meget af deres liv på deres dyr.

Landmænd fx har det lidt anderledes.

Hvis din kommende hund bliver syg og du ikke har råd til dyrlæge- og
medicinregninger, så hav 6-800 kr. parat til en aflivning. Eller lad en
jæger skyde den.

Hvis det er en internathund eller lignende, har du jo givet den en ekstra
chance og sandsynligvis en positiv ekstra tid.

Mht. fodring så kan det dyre færdiglavede foder sagtens 'fortyndes' med en
masse. Fx brød, pasta, ris og alt hvad der levnes, når mennesker laver og
spiser mad.

For 50 år siden tror jeg ikke at der eksisterede færdigfoder til hunde, og
der var trods alt en del der overlevede.

Sørg blot for det vigtigste lovpligtige: Forsikring og hundetegn. I alt ca.
400 kr.

Et godt halsbånd er vigtigt. Der er ingen grund til at købe dyre ting, som
hunden kan lege med ellert bide i. Brug fantasien - ellers gør hunden det

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 03-12-03 12:09

Herman Persson wrote:
> [...]
>
> Der er mange måder at forholde sig til sine dyr på. Dette forum er
> præget af mennesker, der ofrer store summer og bruger meget af deres

Tja, det er vel meget naturligt at folk der gider at bruge tid her i NG
også bruger en del tid og penge på deres hunde ;)

> Mht. fodring så kan det dyre færdiglavede foder sagtens 'fortyndes'
> med en masse. Fx brød, pasta, ris og alt hvad der levnes, når
> mennesker laver og spiser mad.

Klart at der kan spares penge på den konto, men om det er en god ide
er jo en helt anden snak.

> For 50 år siden tror jeg ikke at der eksisterede færdigfoder til
> hunde, og der var trods alt en del der overlevede.

Så vidt at jeg har kunnet læse mig til overlever vildhunde og katte da også,
de bliver bare ikke så gamle.

> Sørg blot for det vigtigste lovpligtige: Forsikring og hundetegn. I
> alt ca. 400 kr.

Vil du virkeligt anbefale en med et stamt budget at have hund uden en sygeforsikring,
det er sgu da at gamble med hundens helbred og ens egen økonomi.
Eller skal hun bare få hunden aflivet første gang den bliver syg.

> Et godt halsbånd er vigtigt. Der er ingen grund til at købe dyre
> ting, som hunden kan lege med ellert bide i. Brug fantasien - ellers
> gør hunden det

Hvis hun får en hvalp skal hun jo regne med at skifte halsbånd og snor 2-3 gange
inden at den bliver udvokset. Legetøj bruger jeg heller ikke ret mange penge på selv,
Tyson er egenligt godt tilfreds med en tennisbold, men der er alligevel en del småting
som man går og bruger penge på uden at tænke over det når man først kommer til
at holde af kræet, der ryge måske lige en pose griseører ned i kurven når man handler,
man kan jo godt lide at værer lidt rar ved sin hund ind imellem.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 04-12-03 08:07

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev blandt andeti en meddelelse

> [...]
> det er sgu da at gamble med hundens helbred og ens egen økonomi.
> Eller skal hun bare få hunden aflivet første gang den bliver syg.

For os alle handler det vel også om økonomi. Ville du indlede en behandling
af din hund, hvis den kostede 5.000 kr. om måneden?

Eller 50.000 kr.?

Vi har alle en grænse, og den studerende gjort sig sin klart. Bemærk at han
efterlyser en voksen blanding. Så hvalpeudgifterne kan vi se bort fra.

Mht. fodring anbefaler jeg at supplere med billige kulhydrater, og det
skyldes bla. at meget færdigfoder indeholder mere protein end mange hunde
har brug for.

Måske er alle her i NG startet med en overdådig økonomi, da de anskaffede
sig deres første hund. Jeg tvivler dog på det. Men holdningerne afspejles af
svarene til den studerende.

Groft forenklet gik de ud på at man næsten er forpligtet til at sætte sin
økonomiske fremtid på spil.

Det undrer mig noget, for jeg kan stadig ikke se problemet i at anbefale en
fattig studerende en billig eller gratis brugt hund. Hvad ser du som det
største problem?

Vi snakker om et dyr, der måske ville blive aflivet, hvis der ikke dukkede
en ny ejer op.

At du vælger at købe lækkerier til en kilopris, der nærmer sig okseinderlårs
er din beslutning. En tør skive rugbrød kan såmænd gøre samme gavn.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 04-12-03 10:59

> For os alle handler det vel også om økonomi. Ville du indlede en
> behandling af din hund, hvis den kostede 5.000 kr. om måneden?

Nej det vil min økonomi ikke kunne bærer, men hvis en hund har en
sygdom der koster 5000kr om måneden tvivler jeg også på at den vil
kunne have et godt hundeliv. Jeg er også modstander af at holde liv
i sine dyr kun for ens egen skyld. De skal også kunne fungerer rimeligt optimalt.

> Vi har alle en grænse, og den studerende gjort sig sin klart. Bemærk
> at han efterlyser en voksen blanding. Så hvalpeudgifterne kan vi se
> bort fra.

Ok, den detalje havde jeg overset. Det sparer jo nogle udgifter til snore
og vaccination og lignene hvalpeudgifter.

> Mht. fodring anbefaler jeg at supplere med billige kulhydrater, og det
> skyldes bla. at meget færdigfoder indeholder mere protein end mange
> hunde har brug for.

Det er ikke et område hvor jeg har den store viden, så jeg spiller selv på det
sikre og køber et kvalitetsfoder. Jeg tror bare det kan værer et farligt sted at
sparer hvis man ikke ved hvad man har med at gører.

> Måske er alle her i NG startet med en overdådig økonomi, da de
> anskaffede sig deres første hund. Jeg tvivler dog på det. Men
> holdningerne afspejles af svarene til den studerende.

Det er måske netop derfor at folk øser af deres dyrkøbte erfaringer.
Som sagt har jeg selv reppet begge mine dyr for samlet 20.000kr i år.
Så lærer man på den hårde måde at det er en god ide med en sygeforsikring.

> Groft forenklet gik de ud på at man næsten er forpligtet til at sætte
> sin økonomiske fremtid på spil.

Nu overdriver du en smule, har man rigtigt god plads i økonomien kan man
vælge at satse på at ens hund aldrig kommer til at fejle noget.
Har man ikke det overskud så bør man tegne en sygeforsikring,

> Det undrer mig noget, for jeg kan stadig ikke se problemet i at
> anbefale en fattig studerende en billig eller gratis brugt hund. Hvad
> ser du som det største problem?

Nu er selve udgiften til anskaffelsen jo samlet set den mindste udgift.

> Vi snakker om et dyr, der måske ville blive aflivet, hvis der ikke
> dukkede en ny ejer op.

Det er fordi at jeg taler ud fra mit eget forhold til mine dyr, da jeg feks
stod ude på dyrehospitalet med min kat og fik af vide at det ville koste
10.000kr at reppe den og de samtidig sagde at den ville blive 100% ok igen.
Så er jeg altså ikke den der står og siger at den skal aflives.
Men sætter man en grænse på feks 2000kr til dyrelæge og man ellers afliver
og man samtidig redder en hund fra et internat, så er det sådan set ok med mig.
Jeg føler mig bare ikke sikke på at den 2000kr grænse holder når man først står
med sit syge dyr og skal lege vorherrer. Man knytter sig jo til det skidt efterhånden ;)

> At du vælger at købe lækkerier til en kilopris, der nærmer sig
> okseinderlårs er din beslutning. En tør skive rugbrød kan såmænd gøre
> samme gavn.

Fulstændigt korrekt, jeg har også pengene til det. Men det er jo bare tit sådan
at når man kommer til at holde af nogen så vil man også gerne forkæle dem.
Så ubevidst ryger der altså nogle ting i kurven man ikke havde købt hvis man ikke havde hund.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 05-12-03 05:10

> Nej det vil min økonomi ikke kunne bærer, men hvis en hund har en
> sygdom der koster 5000kr om måneden tvivler jeg også på at den vil
> kunne have et godt hundeliv.

Den er helt ny for mig
Jo dyrere medicinen eller behandlingen er, jo dårligere er livskvaliteten

Jeg er også modstander af at holde liv
> i sine dyr kun for ens egen skyld.

Jeg er mere i tvivl på det punkt. For dybest set har vi jo dyrene for vores
egen skyld.
Men det forarger mig lidt at den lokale dyrlæge har en 'race' kaldet 'Græsk
Gadekryds'.
Det er vitterligt hunde, som har levet en kummerlig tilværelse i grækenland,
og som turister så har importeret.

Gad vide hvor mange børn, der kunne reddes fra sultedøden for de penge?

>De skal også kunne fungerer rimeligt optimalt.
Enig, men på det punkt er det jo dig og mig, der træffer beslutningen på
vores hundes vegne.
For mig er det altid vanskeligt, når en hund bliver gammmel. Hvornår er
tiden inde?

> Det er måske netop derfor at folk øser af deres dyrkøbte erfaringer.
> Som sagt har jeg selv reppet begge mine dyr for samlet 20.000kr i år.
> Så lærer man på den hårde måde at det er en god ide med en sygeforsikring.

I mine unge og fattige år, var jeg nød til at spørge dyrlægen om en ca. pris
for den samlede
behandling. Heldigvis gik det altid nogenlunde godt.

> [...]
igen.
> Så er jeg altså ikke den der står og siger at den skal aflives.

Det ville jeg i perioder af mit liv have været nød til.

> [...]
står
> med sit syge dyr og skal lege vorherrer. Man knytter sig jo til det skidt

Ja, selvfølgelig Det er jo derfor, vi har dem.

> [...]
> Så ubevidst ryger der altså nogle ting i kurven man ikke havde købt hvis

Jeg gør det helt bevidst, og det er derfor jeg kender kiloprisen
Det er nok mest mig der nyder det lille ritual med et svineøre, når hunden
skal være alene hjemme i længere tid.

Det ved han sikkert godt, for jeg har fundet svineører gemt de mærkligste
steder i huset

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 05-12-03 10:19

> Den er helt ny for mig
> Jo dyrere medicinen eller behandlingen er, jo dårligere er
> livskvaliteten

Nu vil du vist bare misforstå mig ;) .Jeg vil tro at en hund der kræver
behandling for 60.000kr om året må værer rimeligt syg og dermed have en dårlig livskvalitet.
Ellers må du komme med et eksempel på en sygdom til 60.000/år hvor hunden
samtidig har et godt hundeliv.

> Jeg er også modstander af at holde liv
>
> Jeg er mere i tvivl på det punkt. For dybest set har vi jo dyrene for
> vores egen skyld.

Ikke engang dybest set, det er simpelthen kun for vores egen skyld at vi har hund.
Men vi skylder samtidig vores dyr et anstændigt liv, og skal derfor ikke holde liv
i dem for vores egen skyld hvis de lider.

> Enig, men på det punkt er det jo dig og mig, der træffer beslutningen
> på vores hundes vegne.
> For mig er det altid vanskeligt, når en hund bliver gammmel. Hvornår
> er tiden inde?

Den da gruer jeg også for ;( .Nå, der går vel en 10-12 år endnu ;)

> I mine unge og fattige år, var jeg nød til at spørge dyrlægen om en
> ca. pris for den samlede
> behandling. Heldigvis gik det altid nogenlunde godt.

Jamen du skriver jo selv at du har været heldig. Det er jo det jeg mener
med at gamble hvis man ikke har en rimeligt god økonomi.

> Det ville jeg i perioder af mit liv have været nød til.

Og det må sgu da ikke værer en rar oplevelse at blive presset pgr
mangel på usselt mammon.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 06-12-03 08:54

> [...]
dårlig livskvalitet.
> Ellers må du komme med et eksempel på en sygdom til 60.000/år hvor hunden

http://www.hunde-info.dk/page28.shtml

Er det svar nok?

Jeg aner ikke, hvad det koster / kostede at få indopereret guld.
Men min økonomi og økonomiske sans ville spille en rolle i beslutningen.

Hvis min hund var 2 år gammel og kunne reddes 100 % for 100.000 kr. ville
jeg ikke gøre det.
Heller ikke i dag, hvor det jo bare er at forny et par lån i huset.

Jeg kan ikke moralsk stå inde for det.
Det ville være med stor sorg at jeg sagde farvel til hunden,
men jeg ville gøre det. Helt sikkert!

Hilsen Herman.

Fra : Line

Dato : 06-12-03 11:09

Herman Persson wrote:

> Jeg aner ikke, hvad det koster / kostede at få indopereret guld.
> Men min økonomi og økonomiske sans ville spille en rolle i
> beslutningen.
[snip]

Hejsa.

Vores ældste hund fik lagt guld ind i begge hofter for ca. ½ år siden; det
kostede så vidt jeg husker et par tusinde eller tre, og selv om det er
temmelig meget ud af 2 x SU, så var det det absolut værd. Han er i dag 5½ år
gammel og 100% rask og rørig - træner DcH-program og nordisk og spurter
rundt med andre hunde.

Mvh. Line

Fra : Carina Graversen

Dato : 06-12-03 21:14

Hej Line.

> træner DcH-program og nordisk

Bare nysgerrig

Træner du nordisk spor eller rundering ???

Hilsen
Carina
- Der træner nordisk rundering

- - -
Danske redningshunde - I Aalborg...
http://www.redningshund.dk/aalborg

Fra : Pwh

Dato : 06-12-03 11:48

> http://www.hunde-info.dk/page28.shtml
>
> Er det svar nok?

Nej

> Jeg aner ikke, hvad det koster / kostede at få indopereret guld.
> Men min økonomi og økonomiske sans ville spille en rolle i
> beslutningen.

Jeg tror faktisk ikke at det er så forfædeligt dyrt at få indopereret guld.
Det er jo ikke 4kg guld der skal bruges ;) og der vil forsikringen jo
også betale det meste, hvis ikke det hele.

> Hvis min hund var 2 år gammel og kunne reddes 100 % for 100.000 kr.
> ville jeg ikke gøre det.
> Heller ikke i dag, hvor det jo bare er at forny et par lån i huset.

Det tror jeg nu heller ikke at jeg ville gører, men nu er du jo også ude i ekstremerne ;)

> Jeg kan ikke moralsk stå inde for det.
> Det ville være med stor sorg at jeg sagde farvel til hunden,
> men jeg ville gøre det. Helt sikkert!

En gang imellem må man altså også have sin sunde fornuft med i den slags afgørelser.
Det er det jeg mente med at den grænse kunne komme til at ligge lidt for lavt hvis
men er en fattig studerende og ikke tegner en sygeforsikring.
Jeg går ikke ud fra at du ville aflive din hund for at spare feks 10.000kr, men det kan
jo godt betyde økonomisk ruin for en fattig student.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-12-03 23:09

> [...]
10.000kr, men det kan
> jo godt betyde økonomisk ruin for en fattig student.

Hej Alle

Man kunne jo så også vende det omkring, og sige, at dyrlægerne efterhånden
har sat sine priser efter, at folk har en sygeforsikring på deres hund, og
at priserne derfor ligger i et uhørt højt niveau. Prøv at forestille jer,
hunden skal til den årlige vaccination. Hvad koster det... Ja her for
ganske nyligt, fik vi to af vores vaccineret.... Små Kr 800,- Skulle både
jeg og konen vaccineres mod influenza, så ville det koste Kr 400,- og der
bruger vi endda to læger, men det kan alligevel gøres for det halve. Hvis
nogen spørger mig, så mangler vi nogle rigtigt dygtige dyrlæger, men vi får
dem sikkert aldrig, for her spænder dyrlægernes priser ben for dem selv. De
operationer der skulle have gjort dem dygtige, bliver ikke udført, fordi det
kort og godt er for dyrt. Folk afliver hunden i stedet. Hvis dyrlægerne
sagde, må vi operere, så betaler du X pris, hvis det går godt, og hvis ikke,
er det gratis. Hunden har intet at tabe, men et liv at vinde, så hvis X
prisen nu var noget, som jeg kunne forsvare at koste på hunden, ville jeg da
helt sikkert tage mod tilbudet med kyshånd. Dyrlægen ville også vinde en
masse ved det. Han får lov til at udføre nogle operationer, som han ellers
aldrig ville have haft chancen for. Ingen tvivl, nogle vil ende med, at han
afliver hunden, inden operationen er færdig, men det var jo netop ideen med
det, at det skulle skaffe dyrlægen noget rutine i operationer man ikke laver
hver dag.

M.V.H.....Benny..

Fra : Herman Persson

Dato : 07-12-03 08:24

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> 10.000kr,

Jeg giver op, og siger tak for denne gang.

Flere gange har jeg forklaret det moralske dilemma i at bruge en masse penge
på et DYR.
Penge der kan bruges til at redde menneskeliv for.

Hilsen Herman.

Fra : Jørgen

Dato : 07-12-03 09:46

hej Jens

et andet spørgsmål, hvilken dyrlæge bruger du,
og hvilken sygeforsikring har du.

Jørgen

Fra : Pwh

Dato : 07-12-03 20:34

Jørgen wrote:
> hej Jens
>
> et andet spørgsmål, hvilken dyrlæge bruger du,
> og hvilken sygeforsikring har du.
>
> Jørgen

Mine dyr er forsikret hos http://www.hundesygekassen.dk/
og de er begge blevet behandlet hos Centrum Dyreklinik i Rødovre
og på Kbh Dyrehospital hvis det var akut efter lukketid, de har altid åbent.

/Jens