Madretion
Fra : EnjoyNews

Dato : 01-12-03 22:47

Når der står dette på en Pedigree Junior foder :

En hund på 3 mdr.
1 kg = 50 g.
5 kg = 110 g.

Hvis så hun er 3 mdr gammel og vejer 2 - 2,5 kg, hvor meget skal hun så
have...?

Skal hun have 50 g til hun vejer 5 kg og så 110 g derefter, eller skal hun
have gradvist mere fra 50 - 110 g..?

På forhånd tak for hjælpen.
Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-12-03 01:00

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have...?
>
> Skal hun have 50 g til hun vejer 5 kg og så 110 g derefter, eller skal hun

Hej Michael

Du tager de 50 gram, som er udgangspunktet, og når du trækker det fra begge
tal, så passer det næsten med 15 gram mere pr kg. Således skal din hund
altså have ca 70 gram.

M.V.H.....Benny..

Fra : EnjoyNews

Dato : 02-12-03 08:40

Hej Benny

Tak for dit svar
Fortsat god dag!

Michael

Fra : Mis XxX

Dato : 02-12-03 18:57

hejsa Enjoynews.
jeg syntes bestemt at der står på pakken, at det er str. på din hund, når
den er fuldvoksen, du skal gå efter.. altså en hund på 1 kg, som voksen,
skal havde 50 g om dagen osv.
så ser tallende jo helt anderledes ud.. 75 g foder til en labrador, er jo
ikke meget
foder selv med det.. og qato får ca 800 g - diverse godbider og han er en
schæfer

Anne Mette

Fra : EnjoyNews

Dato : 02-12-03 23:34

Hej Anne Mette

Det står som et skema med måneder (hundens alder) henad og vægt nedad,
og så ser man hvad tal der står ud for 3 mdr 1 kg eks.
Og der står 50g..
Ud for 3 mdr 5 kg står der så 110g..