Små walkier i Netto
Fra : sten bo

Dato : 02-12-03 17:13

Julegave ?
Så lige i Netto, at man sælger et sæt med 2 - ladestation,
genopladelige og "ørepropper" for 249
Se http://www.netto.dk/ aktuelle tilbud, side 3

Vores virkede upåklageligt i sommer.
--
mvh sten bo

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-12-03 17:48

Hej.
"sten bo" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Julegave ?
> Så lige i Netto, at man sælger et sæt med 2 - ladestation,
> genopladelige og "ørepropper" for 249
> Se http://www.netto.dk/ aktuelle tilbud, side 3
>
> Vores virkede upåklageligt i sommer.

Må jeg spørge hvad I bruger sådanne til ?

Mvh. Tommy

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-12-03 18:07

> Må jeg spørge hvad I bruger sådanne til ?
>
> Mvh. Tommy

Hej

Jeg kan også anbefale slige ting varmt. De er gode hvis man følges ad i
flere biler. Så kan man tale gratis under kørsel.
De rækker et par kilometer.

Hilsen
Kim

Fra : phk

Dato : 02-12-03 18:11

"Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> "sten bo" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg spørge hvad I bruger sådanne til ?

En tur i gågaden med ungerne - vi har hver vores walkie og kan komme i
hurtig kontakt med hinanden uden at træde hinanden i nakken hele tiden.

--
Per, Esbjerg

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-12-03 18:29

> En tur i gågaden med ungerne - vi har hver vores walkie og kan komme i
> hurtig kontakt med hinanden uden at træde hinanden i nakken hele tiden.

Tak for svarene. Jeg har ikke haft brug for walkier, men jeres argumenter
lyder da fornuftige og den pris er da overkommelig.
Er de godkendte så de må bruges i hele EU ? (kanaler m.m.)

mvh Tommy
http://home13.inet.tele.dk/kth

Fra : Per H

Dato : 02-12-03 18:47

On Tue, 2 Dec 2003 18:28:59 +0100, "Tommy Hansen" <nospam@adresse.dk>
skrev:

> [...]

>lyder da fornuftige og den pris er da overkommelig.
>Er de godkendte så de må bruges i hele EU ? (kanaler m.m.)

De SKAL være godkent af post og telegraf for at blive solgt i Dk.

Men om de er klar over det i udlandet er slet ikke sikkert

Husk at kanel 4 normalt er til opkald, hvorefter man finder en anden
at sludre på.

Den rækkevidde der anføres er over vand og med solen i ryggen.
de bruger en del batterier når de sender.

>mvh Tommy
>http://home13.inet.tele.dk/kth

Vh Per

icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 02-12-03 18:56

On Tue, 02 Dec 2003 18:47:22 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> skrev:

>De SKAL være godkent af post og telegraf for at blive solgt i Dk.
>
>Men om de er klar over det i udlandet er slet ikke sikkert
jeg mener ik politiet i andre lande er klar over lovligheden.

Vh Per

icq 8212837

Fra : npw

Dato : 02-12-03 19:30

De godkendelsesregler gælder for de "gamle" walkie-talkier på 27 MHz. Her er
der tale om de nye PMR446 -radioer på 446 MHz. De må bruges i de fleste
lande. Om de rækker længere med solen i ryggen har jeg ikke prøvet, mine
dækker fint mit behov - også når det er mørkt.
Hilsen npw

Fra : Per H

Dato : 02-12-03 20:05

On Tue, 2 Dec 2003 19:29:58 +0100, "npw" <npw@tdcadsl.dk> skrev:

>De godkendelsesregler gælder for de "gamle" walkie-talkier på 27 MHz. Her er
>der tale om de nye PMR446 -radioer på 446 MHz.

Dem kender jeg slet ikke. troede det var walkier på 27Mhz.

Vh Per

icq 8212837

Fra : phk

Dato : 02-12-03 20:16

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Dem kender jeg slet ikke. troede det var walkier på 27Mhz.

Der findes 3 slags i dag. Førnævnte sender 0,5W. Der er ingen støj på den
frq lige som på de gamle walkier.

Der findes også 0,1W. De er jo så ikke så meget værd :)

--
Per, Esbjerg

Fra : sten bo

Dato : 02-12-03 23:26

Per H wrote:

> jeg mener ik politiet i andre lande er klar over lovligheden.
>

> Vh Per
>
> icq 8212837

Faldt i søvn til folketingsdebatten på DK4 efter at ha misset Nelein-
og Datter, der viste CC. Tumpet. Fin aften.

Godkendelsen og lande står på æsken ca. som en skotøjsæske - man kan
vel ta den med, eller klippe afsnittet af til at ha i lommen.eller
også står det nok i vejledningen. Mon ikke de tror det er en mobil -
Dem glor de vel ikke så meget på, for så får de da nok at gøre.

Jeg anmeldte vores sæt i tråden
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&newwindow=1&threadm=_uKTa.36289%24Kb2.1451683%40news010.worldonline.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1%26newwindow%3D1%26q%3Dde%2Bsm%25E5%2Bwalkier%2Bvirker%2Bfint%26meta%3D

hvor der kom et link fra Henning Nielsen til en lande-
godkendelsesliste. Jeg så at "de" også har været debatteret på Mellem
Campister hvor man var tilfredse.

Pointet er at man sparer mobilkroner. Hvem kan undvære den. Blir sku
snart en chip i hovedet med en spole der generer energien ud fra alle
de stråler vi altid er omgivet af.
Mine unger har fingre som pianovirtuoser og sapper en sms retur
inden jeg for sagt - hvem bibber ? - og så griner de af mig. Vi gamle
er mere bange for at de får sms skader end museskader. Hurra for
taletidskortet fra CBB - og så virker det ikke i udlandet. Nu er der
da styr på det, for VI - VI tildeler dem flere kr. her fra pc´en.

Et sæt alkaline holdt ca. en uge i dem vi har. Men det er jo langt fra
sikket at alle modellererne er så fedtede med strømmen.
--
mvh sten bo

Fra : phk

Dato : 03-12-03 10:22

> Et sæt alkaline holdt ca. en uge i dem vi har. Men det er jo langt fra
> sikket at alle modellererne er så fedtede med strømmen.

Køb opladelige og sørg for de er på mindst 2000 milliampere - så kør´ det!

Lad være med at købe f.eks. Aldi´s "egne" batterier (kan ikke lige huske
hvad de hedder) - det er noget crap.

--
Per, Esbjerg

Fra : sten bo

Dato : 03-12-03 18:29

phk wrote:
> "sten bo" <fjernfjernsgos@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Køb opladelige og sørg for de er på mindst 2000 milliampere - så
kør´
> det!

Enig, men kommer vel også lidt an på prisen - contra det ikke at løbe
tør midt i det hele, så man skal skifte.
Aner ikke hvordan medfølgende opladelge "kører", men man sku da være
et skarn for ikke at prøve dem først.

> Lad være med at købe f.eks. Aldi´s "egne" batterier (kan ikke lige
> huske hvad de hedder) - det er noget crap.

Tja -

så et program i TV, Rabatten, hvor de blå fra Aldi bankede alle de
andre - markant, og så til halv pris af f.eks Duracel
http://www.dr.dk/rabatten/index.htm

lister dem sådan - og det var åbenbart sandheden den dag, (hvis man
kan tro på det

Klip

_Batterier_

Her kan du finde den nærmeste forhandler af
dicsount-dræber-batterierne:

http://aldi.dk/ADR_DK/HOME_DK.HTM

De her har også testet batterier:

http://www.actec.dk/test.htm

Her kan du også finde batterier til en billige penge:

http://www.batterier.dk/

http://www.billigebatterier.dk/

--
mvh sten bo

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 04-12-03 00:17

> [...]
> http://www.dr.dk/rabatten/index.htm
>
> lister dem sådan - og det var åbenbart sandheden den dag, (hvis man

Jeg bruger en del batterier til at tage digitale billeder med (HP Photo
Smart 618), og har prøve mange forskellige mærker.
Jeg har taget over 16.000 billeder de sidste to år.

Nr. 1 i min egen test er:
Photo Lithium Technology E2, som fulgte med cameraet.
De holdt over 1000 billeder.
Kan desværre ikke købes i DK.

Nr. 2:
Fujitsu 7300 SuperPower.
12 stk for 39,95 på DK tanken, ofte på tilbud. Og så købet jeg "en ordentlig
r..fuld"
De holder over 350 billeder. (har være op på over 500 én gang, og under 250
én gang, hvor "de løb varme")

Nr. 3:
Harald Nyborgs genopladelige på 1500 milliampere og nogle fra en tank på
1800 milliampere.
og Duracell Ultra, der holder ca. 250 billeder.

Herudover har jeg med ringere resultat prøvet:
- Aldi's
- Phillips
- Hellesens
- Sony's
- De billige fra Bauhaus
- Andre forskellige på tilbud, der lige skulle prøves af.

Jeg bruger kun den indbyggede skærm "ved særlige opgaver," for den trækker
ampere.
Jeg har noget ledes styr på tallene, da jeg har ca. 120 biuleder pr. 64 MB
CompactFlashCard.

MVH
JPR
slet-mig-først.jpr@it-entre.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.
Man skal ikke købe katten i sækken
Storm P