10.3 gør knuder
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-12-03 14:35

Hejson

Er jeg den eneste der har problemer med min 10.3 efter seneste
sikkerhedsopdatering? Jeg kan ikke starte apple software, safari/disk hjælp
og lign.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-12-03 16:04

> [...]
>
> Er jeg den eneste der har problemer med min 10.3 efter seneste
> sikkerhedsopdatering? Jeg kan ikke starte apple software, safari/disk hjælp

Installation er heller ikke muligt!

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-03 18:45

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> wrote:

> Installation er heller ikke muligt!

Standardsvar: Har du prøvet at reparere disken og disktilladelser? Start
fra OS X cd 1 og åbn diskværktøj, når du kommer til første vindue i
installationen. Det ligger under menuen Installation, så vidt jeg
husker.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-12-03 20:03

In article <1g5emoy.1n9v4aucnp7i2N%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster wrote:

> [...]
> fra OS X cd 1 og åbn diskværktøj, når du kommer til første vindue i
> installationen. Det ligger under menuen Installation, så vidt jeg
Du må nok revidere dit standard-svar. Man skal ikke starte fra CD når man
vil reparere disk-tilladelser. For at det skal gå korrekt til så skal man
være startet fra den disk man vil reparere tilladelser på.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-12-03 20:20

Steen Larsen <steen@remove.lykking.dk> wrote:

> Du må nok revidere dit standard-svar. Man skal ikke starte fra CD når man
> vil reparere disk-tilladelser. For at det skal gå korrekt til så skal man
> være startet fra den disk man vil reparere tilladelser på.

Nå ja, det har du måske ret i. Men hvis man vil reparere en disk med
Diskværktøj, må den ikke være startdisk. Så der var mit svar vel rigtigt
nok. Passer det virkelig, at man helst skal reparere disktilladelser fra
startdisken? Jeg troede da egentlig, at det var ligemeget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 04-12-03 01:21

Henrik M"unster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Passer det virkelig, at man helst skal reparere disktilladelser fra
> startdisken? Jeg troede da egentlig, at det var ligemeget.

ja - diskutil kigger bruer de kvitteringer du maate have liggende i
/Library/Recipts, ~/Library/Recipts, /Network//Library/Recipts og
/System//Library/Recipts.
--
Morten

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 04-12-03 13:33

Er forsøgt, men den melder bare at disken er OK! Så er det jo ikke nemt? Jeg
har på fornemmeren at det er Toast 6 der laver knuder, den skal vist videre!

Stef

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-12-03 18:15

> [...]

> har på fornemmeren at det er Toast 6 der laver knuder, den skal vist videre!

Hej Stefan.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men ved at du er i
de bedste hænder her i gruppen

Det jeg kan fortælle dig, er blot, at du, i Macsoup skal huske at
skrive dine indlæg UNDER de andre indlæg.

Og der vil du så også se din signatur

Og forresten får jeg nu ved afsendelse af vide at "body" indeholder
linier som er mere end 80 karakterer. Dette medfører at vi andre skal
"rewrappe" teksten for at få den sendt,så hvis du vil være sød at kaste
et øje på dine linielængder

De andre må forklare hvorfor, der er sådan!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 05-12-03 11:43

Lone Schmidt skrev:

> Det jeg kan fortælle dig, er blot, at du, i Macsoup skal huske at
> skrive dine indlæg UNDER de andre indlæg.

Det er kun den halve historie: Man skal nemlig også huske *kun* at
citere det, som man svarer på - resten skal man bare skære væk.

Jeg er faktisk næsten holdt op med at læse dine, Lones, indlæg, fordi
man altid skal rulle ned forbi en masse tekst som alligevel stod i
meddelelsen før.

Jesper Juellund Jensen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-12-03 19:14

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Jeg er faktisk næsten holdt op med at læse dine, Lones, indlæg, fordi
> man altid skal rulle ned forbi en masse tekst som alligevel stod i
> [...]

Hej jesper

jeg er glad for at du skrev det, så kan jeg være opmærksom på det
fremover
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-12-03 04:19

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> wrote:

> Er forsøgt, men den melder bare at disken er OK! Så er det jo ikke nemt? Jeg
> har på fornemmeren at det er Toast 6 der laver knuder, den skal vist videre!

Hvorfor tror du, det er Toast? Hjælper det, når Toast er slukket. Har ud
prøvet at fjerne dens forskellige hjælpefiler i bibliotekerne? Jeg
kender ikkt Toast, men måske loader den et eller andet inkompatibelt,
der ligger i baggrunden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 06-12-03 11:26

> [...]
> prøvet at fjerne dens forskellige hjælpefiler i bibliotekerne? Jeg
> kender ikkt Toast, men måske loader den et eller andet inkompatibelt,
toast enabler 2 ting ekstra, jeg har disabled den ene dejavue som
ligger i SystemPreferences.. den anden ting er vist "Toast it" i den
højre/ctr. klik menu'en, men jeg syntes ikke toast har givet
problemer...

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk