Hvad er Part 1.3?
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 02-12-03 15:55

Hej

Når jeg sender eposter med vedlæg til mine pc-venner får de en ekstra
fil med som hedder Part 1.3. Er der nogen som ved hvad det er og hvorfor
det kun kommer sammen med vedlæg?
En af mine mere dumdristige pc-venner dobbelklikkede på filen og den
indehldt tilsyneladende kun min signatur, men kan man være sikker på
det?

Jeg bruger Mail.app 1.2.5

Tak,
Jonas

Fra : Thomas (8260)

Dato : 02-12-03 17:40

Jeg har modtaget en lignende fil, fra en mac-bruger på min mac. Jeg
bruger Thunderbird. Jeg undrede mig over filen. Ingen brok fra Norton AV.

Jeg aner ikke hvad det er.

Thomas

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-12-03 20:34

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Jeg har modtaget en lignende fil, fra en mac-bruger på min mac. Jeg
> bruger Thunderbird. Jeg undrede mig over filen. Ingen brok fra Norton AV.
>
> Jeg aner ikke hvad det er.
>
> Thomas

Jeg oplever det samme, når jeg sender mig selv mail, for at synkronisere
mine word og excel dokumenter på skole og hjemme.

Det er sandsynligvis ressourcedelen af filen.

Der er en forklaring i en tråd her i gruppen for fodt et halvt år siden:
<http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=1ft0nky.1np8h
83oxbeeuN%40%5B62.107.11.249%5D&rnum=7&prev=/groups%3Fq%3DEkstra%2Bfiler
%2Bgroup:dk.edb.mac%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.edb.mac%
26selm%3D1ft0nky.1np8h83oxbeeuN%2540%255B62.107.11.249%255D%26rnum%3D7>

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten

Dato : 02-12-03 21:37

Jonas Wellendorf wrote:
> [...]
> En af mine mere dumdristige pc-venner dobbelklikkede på filen og den
> indehldt tilsyneladende kun min signatur, men kan man være sikker på

Emails der følger MIME standarden kan bestå af flere "parts". Din mail
applikation vælger nok blot at tilføje din signatur i dens egen part.
Muligvis har signaturen ikke en content type som modtagerens mail klient
umiddelbart kan vise, hvorfor den blot listes som en "part". Part 1.1 og
1.2 er der også, men de kan fex. være text hhv. html og bliver derfor
godtaget. Det er helt og aldeles ufarligt :)

Morten

Fra : Jesper

Dato : 03-12-03 03:46

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> [...]
> En af mine mere dumdristige pc-venner dobbelklikkede på filen og den
> indehldt tilsyneladende kun min signatur, men kan man være sikker på

Mail sender i AppleDouble som er en variant over MIME kodning, hvor
filen deles i 2 filer og sendes: En datagren og en resourcegren.
Desværre kan Mail ikke sende i Base 64, hvor resourcegrenen ikke
medsendes. Det kan Entourage og Eudora.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 03-12-03 08:44

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

Tak for oplysningerne. Det var betryggende.

Jonas