overskrevet worddokument?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-12-03 22:04

Hej Allesammen
har i 6 år husket at oprette nyt dokument og så kopiere tekst over,
men.....nu skete det
Jeg kom til at overskrive et dokument i word, og trykkede på save
as........

Kan jeg på nogle måde få det originale dokument genskabt?

Venter med spænding!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper

Dato : 01-12-03 23:24

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> [...]
> as........
>
> Kan jeg på nogle måde få det originale dokument genskabt?

Hvis du har lavet Save As men ikke Save er det bare at lukke
originaldokumentet, så spørger Word om den skal gemme ændringerne, det
svarer du nej til.

Er du kommet til at sige Ja til at gemme ændringerne i
originaldokumentet er der desværre ikke noget at gøre.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-12-03 20:42

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> [...]
> svarer du nej til.
>
> Er du kommet til at sige Ja til at gemme ændringerne i
> originaldokumentet er der desværre ikke noget at gøre.

I gamle dage, i forrige årtusind med OS 7-8, kunne man som regel finde
den gamle fil med Nortons unerase, men jeg ved ikke om det kan lade sig
gøre under OS X. Hvis du har Norton liggende, kan det ikke skade at
prøve.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jesper

Dato : 03-12-03 03:45

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> den gamle fil med Nortons unerase, men jeg ved ikke om det kan lade sig
> gøre under OS X. Hvis du har Norton liggende, kan det ikke skade at

Nu er det jo ikke en slettet fil men en ændret fil der er tale om, så
der kan Norton Unerase ikke gøre noget.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten

Dato : 03-12-03 04:38

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> Nu er det jo ikke en slettet fil men en aendret fil der er tale om, sa
> der kan Norton Unerase ikke gore noget.

Det er ikke sikkert at den har skrevet i praecist samme bloke paa
disken, faktisk er det usansynligt. Men lone skulle nok have forsoegt
med det samme.

Afhaenig af hvor fyldt disken er kan den muligvis stadig hittes frem.

--
Morten

Fra : Lone Schmidt

Dato : 03-12-03 06:48

> [...]

> svarer du nej til.
>
> Er du kommet til at sige Ja til at gemme ændringerne i
> originaldokumentet er der desværre ikke noget at gøre.

Tak Jesper, der er desværre ikke noget at gøre så........ det var de
lærepenge!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mikael Kern

Dato : 06-12-03 00:32

du henter bare dokumentet fra din backup....
mvh Mikael Kern

--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-12-03 07:41

Mikael Kern <nospam@kern.dk> wrote:

> du henter bare dokumentet fra din backup....
> mvh Mikael Kern

Michael, dér ramte du sgu´sømmet på hovedet!!!

Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det noget før.......altså at få taget
back-up i tide!!! ;-D
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-12-03 17:50

Hej Lone

- Du véd den her med 'rigtige mænd...' - Den må jo ændres nu til
'Rigtige kvinder....'..

Nok om det... Har jeg forstået det rigtig, at det er Word X, du bruger?

Hvis så... har Word X ikke en funktion under 'File', der hedder 'Revert
to Original'? - Både Word 98 og 2001 laver jo en arbejdskopi for hver
gang man trykker 'Save'. Disse kopier har et nummer og ligger samme sted
som originaldokumentet. De slettes automatisk, når programmet afsluttes.

Lader man derimod være med at afslutte prg., så kan man blot gå ind i
mappen, hvor dokumentet ligger og åbne den tilhørende nummerfil.

Ka' du bruge det til noget? - om ikke nu så en anden gang...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-12-03 19:05

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> [...]
> mappen, hvor dokumentet ligger og åbne den tilhørende nummerfil.
>
> Ka' du bruge det til noget? - om ikke nu så en anden gang...

Hej Erik Richard.

Det er office X til Mac , jeg bruger.
Der er ikke "revert to original", men de forrige åbne filer, er under
file, så det er rigtigt at det kan hentes dér.
Jeg kan ikke huske hvorfor det ikke lykkedes, men næste gang (?)
så er det helt sikker at jeg drøner direkte derhen!!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 07-12-03 03:36

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Der er ikke "revert to original", men de forrige abne filer, er under
> file, sa det er rigtigt at det kan hentes d'er.
> Jeg kan ikke huske hvorfor det ikke lykkedes, men naeste gang (?)
> sa er det helt sikker at jeg droner direkte derhen!!

Lone, "revert" funktionen er kun brugbar saalaenge dokumenntet ikkke
/er/ gemt. idet du trykker "save" er den ikke tilgaengelig.

backupfunktionen skal dfu aktivt slaa til i words indstlinger under
"save": "Always create backup copy", backupfilerne er dog usynlige i
finder. Jeg mener ogsaa de slettes naar word afsluttes paa
regelmenteret vis (dvs den er kun brugbar veed at crash)

Word har dog en funktion som du i fremtiden vil kunne faa
glaede af - nemlig versionering, dvs at man i et og samme dokument kan
gemme forskellige versioner af af et og samme dokument, kig i "File"
-> "Versions" Du skal dog aktivere funktionen paa dokumentbasis.

--
Morten

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-12-03 03:09

maillone@netscape.net (Lone Schmidt) writes:

> Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det noget før.......altså at få
> taget back-up i tide!!! ;-D

Når jeg skriver RUC-projekt eller andre ting som jeg helst ikke skal
smide væk, laver jeg backup ved løbende at maile mig selv (og andre)
dokumenterne. På den måde kan man altid genskabe hvad man måtte have
smidt væk. Metoden hjælper i tilfælde af at man fumler, død disk - og
hvis den ene ISP er død, har man en alternativ.

-j

--
Akademisk Opgavebank v. 0.9 - public beta!
http://www.akademiskopgavebank.dk/