God ide til at "brande" en php side?
Fra : Lyd

Dato : 02-12-03 23:28

Hey,
Jeg har som tjenester, eller bare i generel god mening, hjulpet diverse folk
med at lave nogle websites.

Jeg har som tak for hjælpen sat et link til min Egen hjemmeside. F.eks:
Powered by www.minside.dk eller Coding by www.minside.dk

Nu er det ikke alle der lader linket stå. Jeg har f.eks sat linket i en
config.php fil eller lign. og så hente linket på siderne fra den.. det er
der jo osse nogen, selvom de ikke kunne kode siderne selv, der kan finde ud
af at fjerne.

Mit spørgsmål er nu: Hvad kan man gøre for at "brande" eller sætte copyright
på en side? Uden at en noob php mand kan fjerne det?

mvh
Lars aka Lyd

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-12-03 23:38

"Lyd" <webmaster@team-urin.dk> wrote in message

> Mit spørgsmål er nu: Hvad kan man gøre for at "brande" eller sætte
copyright
> på en side? Uden at en noob php mand kan fjerne det?

Det kan du ikke !
Du kan skrive dit link som et metatag, eller som en HTML-kommentar.
Du kan aldrig forhindre, at kunden fjerne dit link fra hans side.
Den eneste mulighed er at lave en skriftlig aftale med kunden om, at det
_skal_ stå på siden.
Evt. hvad det skal koste ekstra for kunden, hvis linket ikke er synligt på
siden.
Så har du dine rettigheder på plads.

Jeg sætter altid et meget diskret webmaster-link på de sider, jeg laver.
Hvis kunden fjerner dem er der ikke noget at gøre ved det.
Sådan er livet

--
Benny

Fra : Lyd

Dato : 02-12-03 23:40

> Det kan du ikke !
ØV!

> Jeg sætter altid et meget diskret webmaster-link på de sider, jeg laver.
> Hvis kunden fjerner dem er der ikke noget at gøre ved det.
> Sådan er livet
Ja det er det vel....

mvh
Lyd

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-12-03 09:08

Lyd wrote:
> Mit spørgsmål er nu: Hvad kan man gøre for at "brande" eller sætte copyright
> på en side? Uden at en noob php mand kan fjerne det?

Encoder siderne?
http://www.ioncube.com/

Vil dog ikke mene det er optimalt...

mvh
Johan

Fra : Leonard

Dato : 03-12-03 10:21

"Lyd" <webmaster@team-urin.dk> wrote:

>Mit spørgsmål er nu: Hvad kan man gøre for at "brande" eller sætte copyright
>på en side? Uden at en noob php mand kan fjerne det?

Det kan du kun ved at lade være med at give andre login og kodeord til
webhotellet. Den metode sikrer også at kunderne bliver nødt til at
komme tilbage når der skal kodes om på sitet.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : @L

Dato : 03-12-03 16:03

og hvordan vil du forklare den til kunden?

Fra : Leonard

Dato : 03-12-03 20:14

"@L" <dsl38495@vip.cybercity.dk> wrote:

>og hvordan vil du forklare den til kunden?

Hvaffor en?

Citer det du vil svare eller spørge til og under det, så er det til at
læse.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-12-03 09:31

Leonard wrote:

> Hvaffor en?
>
> Citer det du vil svare eller spørge til og under det, så er det til at
> læse.

Sagt på en anden måde - hvordan vil du forklare kunden at han ikke har
adgang til det han har betalt for? Hvis jeg var kunden, ville jeg blive
enorm negativ, og vide at jeg i hvert fald ville gå et andet sted hen
næste gang.

Hvis du købte en computer, ville du ikke også være lidt misfornøjet
over, hvis du ikke selv måtte sætte yderligere RAM i maskinen, men
skulle kontakte forretningen, og bede dem om at gøre det for XXX antal
kroner i timen?

mvh
Johan

Fra : @L

Dato : 04-12-03 10:12

Præcis sådan der Johan... En god metode til citering i Outlook Express? Jeg
er doven...

Fra : Jacob Atzen

Dato : 04-12-03 12:58

"@L" <dsl38495@vip.cybercity.dk> writes:

> Præcis sådan der Johan... En god metode til citering i Outlook
> Express? Jeg er doven...

Plonk.

- Jacob Atzen

Fra : Keld Nygaard

Dato : 04-12-03 09:09

> [...]
> webhotellet. Den metode sikrer også at kunderne bliver nødt til at
> komme tilbage når der skal kodes om på sitet.
Man skal så bare huske at gøre kunden tydeligt opmærksom på at han ikke har
pw til hotellet. Jeg kender flere folk der har købt en hjemmeside hos en
"køkkenbords web-designer", og stået 2-3 år efter og manglet pw, og ikke
kunnet få fat i det.

Istedet er det bedre at gøre folk opmærksomme på at de faktisk gør noget
ulovligt ved at ændre i jeres kode. Prøv at kig lidt i Ophavsretsloven
(lovbekendtgørelse nr. 706) §1 (Beskyttede værker), §3 (Beskyttelsens
indhold) samt §56 (Ændring og videroverdragelse). - Den må kunne findes på
retsinfo.dk

/Nygaard

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 04-12-03 09:33