Skift af HD på Bærbar
Fra : Karsten Krambs

Dato : 03-12-03 12:19

Jeg har en IBM Thinkpad 600X

Jeg Skal skifte den interne HD ud.
Jeg har en et externt USB drev hvor jeg kan montere den nye disk

Jeg ville gerne boote på en cd, og køre et program ala Norton Ghost.
Kender i til nogen der kan tage et Image ud på en USB disk.
Shareware evt. Har jeg overset noget i min løsning.

--
Karsten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-12-03 12:28

"Karsten Krambs" <kauk@kauk.dk> wrote in a message
> [...]
> Kender i til nogen der kan tage et Image ud på en USB disk.
> Shareware evt. Har jeg overset noget i min løsning.

Har du mulighed for at køre dit image ud på et netværksshare i stedet?
De giver nogle flere muligheder

Ellers kan du brænde direkte til CD fra Ghost
Forudsat at du har CD- eller DVD brænder på din maskine

- Peter

Fra : Karsten Krambs

Dato : 03-12-03 13:12

On Wed, 3 Dec 2003 12:27:33 +0100
"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote:

> [...]
>De giver nogle flere muligheder
>
>Ellers kan du brænde direkte til CD fra Ghost
>Forudsat at du har CD- eller DVD brænder på din maskine

PC sidder på et netværk hvor jeg kan på server kan share en folder.
Kan Ghost se netwærk properitært ?!? eller skal boot cd have
netværksdriver installeret?!?

Jeg har ingen brænder og ingen Diskdrev, så jeg skal boote på min
CD-rom.

Kan det ikke lade sig gøre at Ghost'e direkte til den nye disk, via
USB - således ville min operation være overstået i et hug?!?

--
Karsten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-12-03 13:23

"Karsten Krambs" <kauk@kauk.dk> wrote in a message

> PC sidder på et netværk hvor jeg kan på server kan share en folder.
> Kan Ghost se netwærk properitært ?!? eller skal boot cd have
> netværksdriver installeret?!?

Boot CD med netværksdrivere

> Jeg har ingen brænder og ingen Diskdrev, så jeg skal boote på min
> CD-rom.

Ok

> Kan det ikke lade sig gøre at Ghost'e direkte til den nye disk, via
> USB - således ville min operation være overstået i et hug?!?

Ved det desværre ikke - Jeg bruger een af de to andre options fra min egen
laptop

- Peter

Fra : Anders Pedersen

Dato : 03-12-03 19:18

On Wed, 03 Dec 2003 12:19:23 +0100, Karsten Krambs wrote:

> [...]
> Kender i til nogen der kan tage et Image ud på en USB disk.
> Shareware evt. Har jeg overset noget i min løsning.

Dette er den fokerete gruppe
prøv i den rigtige
dk.edb.hardware.baerbar
--