Trådløst netværk! hvad skal jeg bruge?
Fra : thomas

Dato : 02-12-03 23:13

hej

jeg ville gerne have netværk + internet mellem 2 pc'er jeg ved at jeg skal
bruge en router men hvad for en? et andet problem er at der er en væg der
skiller mit hus og den er af armeret beton, kan signalet gå igennem den? og
det skal kunne virke i en radius af ca. 50 m

jeg har en stationær og en bærbar pc,

kan i give mig et godt råd, til hvad der virker til mit behov.

Mvh
Thomas

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-12-03 01:20

> [...]
> det skal kunne virke i en radius af ca. 50 m
>
> jeg har en stationær og en bærbar pc,
>
> kan i give mig et godt råd, til hvad der virker til mit behov.

Den billige (i indkøb): 1 PCI-kort og 1 PC-card og brug den stationær som
gateway.

Den optimale: 1 Accesspoint med router og switch og 1 Pc-card.

Rækkeviden er svært at sige noget om. Jeg har prøvet at side 2m væk fra
AP'en med et lavt signal og også fra 3. sal til kælderen med fint signal. Så
står potteplanten lidt til venstre, så er det ikke sikkert at det virker
optimalt.

Prøv også at kigge i dk.edb.netvaerk

Brian

Fra : Søren Blom

Dato : 03-12-03 01:23

"thomas" <hammershoi(fjern)@adslhome.dk> skrev

> kan i give mig et godt råd,

Ja, prøv at spørg i news:dk.edb.netvaerk der sidder nørderne der kan svare
dig bedre end her.

--
VH

Søren Blom