Creative WebCAM NX7 problemer!
Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 01-12-03 23:07

Min datter har fået subj. i fødselsdagsgave, og skulle selvfølgelig have det
installeret hurtigst muligt.
Hun har en 500 Mhz AMD k6/2 med 1 USB port.
Hun følger vejledningen til punkt og prikke og får da også liv i dyret men,
et øjeblik efter går lyset i cameraet ud og det er dødt! Vi kan tage det ud
af USB stikket og vente et øjeblik så virker det igen i et split sekund og
samme historie igen.
jeg har tjekket i hardware opsætningen og alt virker tilsyneladende OK -
ingen konflikter eller noget.
OK! så prøver jeg sku på min egen comp, Athlon 1 MHs på chiantech AJA7
Alt går også strygende, cameraet bliver gendkendt og drivere indstalleret og
konfigurationvinduet dukker op (antiflicker, man skal trykke på en knap hvis
billedet flicker, så skulle det forsvinde), men det gør det ikke, trykker et
par gange på knappen og så fryser lortet igen. den samme historie som på
datterens comp.
Jeg tænkte - der må sku være noget galt med det camera og gik ned og fik
det byttet, men det hjalp ikke en ski.
så er der nogen her i gruppen der måske har de vises sten så vi kan få det
til at funke? vil datteren og jeg blive ovelykkelige

På forhånd tak

--
Mvh.
Torben

Fra : Mark

Dato : 01-12-03 23:15

> Min datter har fået subj. i fødselsdagsgave, og skulle selvfølgelig have
det
> installeret hurtigst muligt.
> Hun har en 500 Mhz AMD k6/2 med 1 USB port.

Hejsa

Nu ved jeg ikke hvilke chipsæt AMD k6/2 bruger, men jeg havde problemer
dengang jeg havde amd duron 800 med et bundkort som havde via kt133 chipsæt,
sammen med webcam, det var en fejl i chipsættet, og det løste sig først ved
at få nyt bundkort.

Bare en ide.

Mvh
Mark

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 01-12-03 23:28

Mark wrote:

> [...]
> via kt133 chipsæt, sammen med webcam, det var en fejl i chipsættet,
> og det løste sig først ved at få nyt bundkort.

Tyder på du måske har ramt plet da begge computere har via kt 133
chipsættet. du har aldrig hørt om en "workaround" til en løsning?
'
Ellers tak for info!

--
Mvh.
Torben

Fra : Mark

Dato : 02-12-03 19:17

> Tyder på du måske har ramt plet da begge computere har via kt 133
> chipsættet. du har aldrig hørt om en "workaround" til en løsning?

Nej, men det er over et år siden jeg sidst læste på det, måske der er dukket
en løsning op, prøv evt med noget bios opdatering, drivere til chipsættet,
kan nok findes på vias hjemmeside som jeg ikke lige kender navnet på.

Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig så meget, da jeg droppede det, og det
blev løst da jeg fik nyt bundkort.

> Ellers tak for info!

No problem.

Mvh