Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
NFS U på Geforce4 488 Go
Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 30-11-03 22:57

Hejsa
Jeg har en Bærbar med Geforce4 488 Go (P4 2,6Ghz og 512 Ram)
Men jeg kan ikke få ordentlig performance i NFS Underground.
Efter et stykke tid i en bane begynder det at hakke/gå meget ned i
FPS. Så pludselig køre det fint igen OSV.
Det kommer selv om jeg køre i laveste opløsning/detaljegrad, men det
kommer oftere / er værre når jeg sætte den op i opløsning detaljer.

Jeg har lavet test med Aquamark3 og for en score på 7381 når PC'en er
varm, men en score på 11705 hvis jeg laver testen med det samme på
kold PC, så jeg er bange for at mit grafikkort måske er defekt.

hvad sige i - det skulle vel kunne funge med de specs jeg har, eller
hvad. Hvad med DX9 (som spillet jo er) nogle gange ser jeg hardware
som er DX9 men det er vel ikke et krav.

Help Please

Fra : Zulu

Dato : 02-12-03 21:16

Henrik Fomsgaard (slet 9OXD9) wrote:
> [...]
>
> hvad sige i - det skulle vel kunne funge med de specs jeg har, eller
> hvad. Hvad med DX9 (som spillet jo er) nogle gange ser jeg hardware

Det lyder som en ALDI bærbar! Korrekt?

Du kan læse om andre med samme problemer i dk.edb.hardware.baerbar, brug fx
groups.google.com til at søge i tidligere indlæg.

Kort fortalt er det køleløsningen, der er for dårlig til en desktop cpu. Så
når cpu'en bliver for varm, slår den indbyggede sikkerhedsforanstaltning,
som sørger for at cpu'en ikke brænder af, til og clocker cpu'en meget ned.
Det medfører at dine spil begynder at hakke.
Så jeg kan med 99% sikkerhed sige at det ikke er grafikkortet den er gal
med.

Zulu