Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billeder i mørke
Fra : Anders

Dato : 30-11-03 21:57

hejsa alle sammen håber der er nogen der gidder og hjælp mig da jeg er
meget ny i det med at fotpgrafer, nu ligger landet sådan at jeg skel i
tivoli og se alt deres jule lys og så ville jeg høre om der var nogen
der havde men masse tips til nogen gode billeder... mit kamera er et
canon eos 300.....
PÅ forhånd man tak for hjælpen...
MVH Anders......

Fra : Kenneth

Dato : 30-11-03 22:35

"Anders" <bangs@c.dk> wrote in message
> [...]
> tivoli og se alt deres jule lys og så ville jeg høre om der var nogen
> der havde men masse tips til nogen gode billeder... mit kamera er et

Hej Anders

Du skal have stativ med, da lukketiden bliver høj.
Disse er taget i 2002 med blænden på program AV med blænde f/8. Kameraet
vælger så selv lukkertiden.

http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=256
http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=257
http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=258

Mvh

Kenneth

Fra : Knud Bonke

Dato : 01-12-03 05:25

Hej herfra også. Hvis du vælger en mindre blænde, 32 el 36, får du ofte en stråleeffekt fra lysende objekter. Og der er ikke noget i
vejen for at bruge blitz til at oplyse et evt. forgrundsmotiv. (Stadig i AV)
Hilsen Knud

: Hej Anders
:

Fra : Richard

Dato : 05-12-03 21:52

Anders wrote:

> [...]
> tivoli og se alt deres jule lys og så ville jeg høre om der var nogen
> der havde men masse tips til nogen gode billeder... mit kamera er et

Mht selve eksponeringen: Til natbilleder med punktlys kan du starte med
at korrigere eksponeringen svarende til 2 blændetrins underbelysning for
at få baggrunden dybsort. Er der mere lys så måske snarere 1 blændes
underbelysning. Ved ikke hvor meget du kan stille på din EOS eller om
der er et natprogram som på A70; men selv med det skal, der korrigeres
for den aktuelle natbelysning.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK