Bluetooth headset
Fra : Claus Andersen

Dato : 30-11-03 15:46

Hej NG

Jeg står og skal købe et bluetooth headset til min Siemens S55.

Er der nogen som har gode erfaringer med mærke, model?

Det er vigtigt at der er lang standbytid og dermed lang taletid, da jeg ikke
gider at lade headset op hver dag.
Det er også vigtigt at man kan betjene mobil fra headset (ved ikke om det er
standard), m.h.p. besvare samtaler, lægge på samt hvis muligt stemmestyret
opkald.

Hvor meget bliver standby tiden nedsat på telefonen ved konstant aktivering
af bluetooth?

På forhånd Tak

Claus

Fra : Jørgen

Dato : 30-11-03 20:26

Køb en anden telefon før du går igang med Bluetooth, der kommer ikke noget
godt ud af at bruge en S55 med det..... ved indgående opkald fungere det
okai, men når du skal ringe... skal man vente til der er forbindelse også
skal man trykke på 2 knapper på telefonen o.s.v. før lyden bliver overført
til hovedsættet... det er tivertifald mine erfaringer...

Fra : Claus Andersen

Dato : 30-11-03 20:33

Ok det synes jeg ikke er godt, men tak for svaret.
Hvilket headset har du prøvet med??

Jeg har hørt at der findes headset hvorfra man kan ringe op mm.
(stemmestyret) fra headsettet. Jeg ved ikke hvad det koster, men jeg vil
have noget som virker uden at være helt sippet med prisen.
Telefonen bliver i hvertfald ikke skiftet ud foreløbelig, så nu må vi se.

Claus

Fra : Jørgen

Dato : 30-11-03 20:47

Jeg har prøvet med Jabra, Nokia og Sony Ericsson... Siemens eget hovedsæt er
et Jabra (mener den hedder BT-300), så det hjælper ikke engang at prøve
sådat et....

Jeg tror umidlbart ikke, du kan få et hovedsæt dertil, som understøtter
stemmestyrret opkald, da man først kan aktivere hovedsættet ved
forbindelse.... men som skrevet, det fungere som det skal ved indgående
opkald...

Men ud over det.... så tjek lige hvilken software version du har i den
mobil... hvis det er version 5, så er der andre problemer med blåtand... så
skal du lige opdatere den...

Du kan vist hente det nye software til den her...

http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/1,1652,DK_da_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FS55%252Fdesc,00.html

Fra : Claus Andersen

Dato : 01-12-03 08:25

Tak skal du have Jørgen.

Det må jeg vist kikke noget nærmere på. Jeg troede det var nemt men......

SW16 så det dur pt.

Tak for hjælpen

Fra : K.Rasmussen

Dato : 01-12-03 21:59

Det er direkte usandt at det ikke duer med stemmestyret opkald for jeg har
da det org. siemens headset identisk med(jabra bt300) og det fungerer fint
med stemmestyret opkald og s55

Klaus

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 01-12-03 22:49

K.Rasmussen wrote:
> [...]
> jeg har
> da det org. siemens headset identisk med(jabra bt300) og det fungerer

Såvidt som jeg fik at vide i Dibilos butikken idag, da jeg købte min BT200,
er det kun Jabra modeller fremstillet efter maj 2003 der kan klare
stemmestyret opkald foruden at de har "ekstra" kompabilitet med Siemens S55,
Nokia 6310i og et par andre.

\MK

Fra : Jørgen

Dato : 02-12-03 08:56

> [...]
> er det kun Jabra modeller fremstillet efter maj 2003 der kan klare
> stemmestyret opkald foruden at de har "ekstra" kompabilitet med Siemens

Okai sorry...
Dem jeg har prøvet med virkede det overhovedet ikke, altså jorv kun den ene
vej.. men har gort hørt at der er kommet en nyere udgave af BT200... noget
med en version 19?

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 02-12-03 16:13

Jørgen wrote:

> Okai sorry...
> Dem jeg har prøvet med virkede det overhovedet ikke, altså jorv kun
> den ene vej.. men har gort hørt at der er kommet en nyere udgave af
> BT200... noget med en version 19?

Version 19 = produceret efter uge 19 2003.

\MK

Fra : N/A

Dato : 09-12-03 01:38

Fra : Bjarne

Dato : 09-12-03 01:38

"Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> wrote in message news:<3fcc3023$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> [...]
> er det kun Jabra modeller fremstillet efter maj 2003 der kan klare
> stemmestyret opkald foruden at de har "ekstra" kompabilitet med Siemens S55,

Yes, jeg har også lige investeret de 399,- i et BT200 headset.

Og kan verificere at det virker helt optimalt med en Siemens S55.

Det er behageligt at bære, har stemmestyret opkald, genopkald via
headsettet og har en fornuftig lydkvalitet. - Desværre kan jeg ikke få
det til at række mere end 7 - 8 meter (men det er også tilfældet med
adskillige andre BT-headset)
- Så til prisen, må det siges at være et ganske fornuftigt køb.

Det med at det skulle være besværligt, at benytte en S55 med
BT-headset holder ikke rigtigt.

Der skal ikke trykkes på nogen knapper på telefonen - jeg ved ikke
helt hvad der blev hentydet til tidligere i tråden.
Standby er nok en dags tid mindre ved konstant BT-standby.
Men funktionaliteten er helt i top.
Ring op vha telefonen (og tryk en gang på headsettet for at aktivere -
og det var det) eller via stemmestyring på headsettet.

Så behold du bare din S55 - og nyd den trådløse frihed