flashplayer til tv, kan det konstrueres ??
Fra : Jakob

Dato : 30-11-03 18:12

I forbindelse med en udstilling har jeg overvejet om det er muligt at
samle en minimal barebone computer specielt møntet på at afvikle
flashpræsentationer til tv.

Jeg havde overvejet om det er muligt at lave en uden bevægelige dele,
men erstatte hardisken med et hukommelseskort hvorpå et minimalt system
(evt linux kunne installeres). Jeg ved dog ikke om det kan lade sig
gøre, om man kan koge et styresystem ned til at fylde så lidt, og
endelig om man kan få et godt klart resultat på tv-skærmen.

Maskinen ville udelukkende skulle bruges til det formål.

Så hvis du er lidt af en georg gearløs vil jeg gerne høre dit bud herom

De beste hilsner

Jakob

Fra : Tony

Dato : 30-11-03 21:49

> I forbindelse med en udstilling har jeg overvejet om det er muligt at
> samle en minimal barebone computer specielt møntet på at afvikle
> flashpræsentationer til tv.

Jeg har for nylig leget lidt med en linux-distribution (Knoppix), hvor det
hele lå på en cd. Jeg ved ikke ikke hvor meget det fyldte, men på denne cd
var en fuld open-office samt en masse andet.
Hvis du kan få det ned på en USB-key, burde du være et stykke af vejen.

Tony

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-11-03 23:27

Tony wrote:

> [...]
> var en fuld open-office samt en masse andet.
> Hvis du kan få det ned på en USB-key, burde du være et stykke af vejen.

Flash-Puppy fra Linux-Puppy kan boote fra flaskkort og fylder 35MByte
http://www.goosee.com/puppy/

--
Niels

Fra : Jakob

Dato : 01-12-03 18:41

> Flash-Puppy fra Linux-Puppy kan boote fra flaskkort og fylder 35MByte
> http://www.goosee.com/puppy/

Først lige en tak til alle for svarene

Derefter ville jeg lige høre dig om du ved om det er muligt at afvikle
macromedia flash via et sådant system ( altså player delen

Hygge

Jakob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-11-03 23:33

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Maskinen ville udelukkende skulle bruges til det formål.
>
> Så hvis du er lidt af en georg gearløs vil jeg gerne høre dit bud herom

Du kan tage et kig på:
www.mini-itx.com
og finde lidt inspiration til et kabinet til dit projekt, der er mange sjove
løsninger på denne side

Mvh
Benjamin

Fra : Brian Lund

Dato : 01-12-03 00:51

> [...]
>
> Maskinen ville udelukkende skulle bruges til det formål.
>
> Så hvis du er lidt af en georg gearløs vil jeg gerne høre dit bud herom

Jeg har haft windows 95 til at fylde 36 MB... :) - Så har du bare et problem
hvis du vil bruge USB...

Windows 98 kan også komme ned på under 200 MB, kan ikke huske hvor lidt jeg
havde det til at fylde dog...

Brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-12-03 07:59

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
problem
> hvis du vil bruge USB...
>
> Windows 98 kan også komme ned på under 200 MB, kan ikke huske hvor lidt

Du bliver nok nødt til at slå den virtuelle hukommelse fra hvis du vil have
Windows til at være på et kort, men hvis du stopper nok RAM i dit projekt
skulle det jo heller ikke være noget problem..

Mvh
Benjamin