Corsair Value VS TwinX Dual setup
Fra : Peter Tønnesen

Dato : 30-11-03 11:11

Hejsa gruppe

Håber dette er rigtig sted at spørge, ellers modtages henvisninger gerne,
men:

Jeg skal om en måneds tid til at købe noget nyt hardware.

Jeg har forelsket mig i et ASUS P4P800 Deluxe bundkort, 2.6-2.8 P4-800 men
er stærkt i tvivl om hvilke ram jeg skal smide i

Jeg har kigget på Corsairs Twinx 512mb Dual kit til 1350kr men spørgsmålet
er så hvad fordele og ulemper ville være at vælge deres Value Kit på 1024mb
istedet til 300kr mere? Den umiddelbare foreskel ligger i Latency tiden.
Value kører med 7.5ns og TwinX kører med 5ns, det er aligevel en pæn
foreskel, men hvad er den i praksis?

Det vigtigste er stabiliteten! OC er ikke et must, da jeg ikke gider at rode
for meget med det.

Men, er der ellers andre ram forslag?

VH
Peter

Fra : PA

Dato : 01-12-03 14:02

Du kan kun være sikker ved at bruge ram som ASUS siger god for.
http://www.asus.com/products/mb/socket478/P4P800_DDR400_QVL.pdf
Hilsen Per

Fra : Jakob M

Dato : 01-12-03 15:14

> [...]
> ligger i Latency tiden. Value kører med 7.5ns og TwinX kører med 5ns,
> det er aligevel en pæn foreskel, men hvad er den i praksis?

I praksis betyder det at TwinX kan køre med skrappere timings, CAS-RAS osv.
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=873

Det giver op til 10% ekstra ydelse i memory benchmarks, i "rigtige"
programmer mindre. Hvis du ikke har planer om at overclocke, eller pille i
BIOS er Value serien et godt køb.

Mvh
Jakob