Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
bog om digital fotografering
Fra : Søren Jensen

Dato : 29-11-03 15:52

Hej NG

Jeg ville høre om der er nogen som kan anbefale en bog om digital
fotografering.

Det skal lige siges at jeg aldrig har taget bilder før, andet end på ferie.

Mit kamera er et Fuji FinePix S5000.

Jeg har rodet lidt med redigering af digitale bilder, så det er mere om
selve de ting som man skal tage højde for når man fotografer, så som at man
ikke må tage lige mod solen og sådan nogen ting.

Måske også indstilling af kameraet, sådan noget ISO noget.

På forhånd tak og med venlig hilsen

Søren Jensen

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 29-11-03 16:36

Hej Søren

"Politikens bog om digital fotografering" af Thomas Nykrog kan
anbefales. Den berører de fleste emner indefor både digitalfoto og foto
i almindelighed.

ISBN: 87-567-6478-2

www.polforlag.dk

--Steen, Aalborg

Fra : Per M

Dato : 29-11-03 16:44

Føtex har to på tilbud i næste uge. De er begge skrevet af Henrik Schurmann
og koster pr. stk. 149,95 kr. pr. stk. Den ene hedder "Det Digitale Kamera"
og handler om digital fotografering og den anden hedder "Adobe Photoshop -
Dit Digitale Mørkekammer" og handler om digital billedbehandling. De kan
godt anbefales.

mvh.
Per M

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 29-11-03 17:01

Hvis du ikke har meget erfaring i fotografering, vil jeg anbefale
'Politikkens fotobog', den kan købes i Kvickly Extra for 100 kr. p.g.a. der
kommer en ny udgave sidst i 2004. Den er om fotografering i almindelighed og
kommer også dybere ned på mange områder. Den er ikke speciel om digital
fotografering med det er jo samme principper der bruges. Den bog Steen
omtaler er også god, men noget overfladisk.

Hilsen Hans - www.fotofritid.dk

Fra : Fums

Dato : 29-11-03 17:13

Søren Jensen skrev news:ho2yb.3314$4S7.819@news.get2net.dk

http://www.photocare.dk/boeger/digitalt2/digitalt2_web.pdf

Du kan også hente den i den nærmeste butik http://photocare.dk/?side=19

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : WTR

Dato : 30-11-03 13:23

Hej !

Nogen der har links til andre gratis bøger om digital foto rundt omkring i
verden ?
Eller er det kun i Danmark, at der er en gratis bog ?

/WTR

Fra : Peter

Dato : 30-11-03 17:55

´
www.downlaan.dk

Fra : Søren Jensen

Dato : 04-12-03 21:06

hej og tak

jeg har kigget lidt og jeg regner med at det bliver den nye fra politiken,
det viker som om at den går meget i dybden.

Fra : Olav Noksagt

Dato : 05-12-03 10:01

Søren Jensen skrev:

> hej og tak
>
> jeg har kigget lidt og jeg regner med at det bliver den nye fra politiken,
> det viker som om at den går meget i dybden.

Hvad i alverden snakker du om??
Bibehold venligst den nødvendige del af tråden.

Olav

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-12-03 10:42

Olav Noksagt wrote:

> Hvad i alverden snakker du om??
> Bibehold venligst den nødvendige del af tråden.

Det står skam i headeren. at dit program ikke kan finde ud af at tråde
efter headerinformation er vel ikke vores problem:

Hos mig ligger det omtalte indlæg fint placeret, på rette sted, i
tråden.

--
Don't waste space

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-12-03 11:12

"Thomas Corell" <inthe.NOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter headerinformation er vel ikke vores problem:

> Hos mig ligger det omtalte indlæg fint placeret, på rette sted, i

Hvad er det jeg ikke forstår her?
Tråden er TAK og den startes uden et citat, der kunne forklare hvad der
takkes for.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-12-03 11:42

Ole Larsen wrote:

> Hvad er det jeg ikke forstår her?
> Tråden er TAK og den startes uden et citat, der kunne forklare hvad der
> takkes for.

Det er så (åbenbart) en begrænsning i din newsreader:

http://www.dum.dk/dk.fritid.foto.png

At posteren godt kunne have citeret lidt er vi så enige om. Men en
ordentlig news-klient kan godt finde ud af, at placere det i den rette
tråd.

--
Don't waste space

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-12-03 12:08

> [...]
>
> At posteren godt kunne have citeret lidt er vi så enige om. Men en
> ordentlig news-klient kan godt finde ud af, at placere det i den rette

Ok, der er så den begrænsning. Men mon ikke også her gælder, at " There is
nothing like a free lunch".

Fra : Madsen

Dato : 05-12-03 12:48

MS Outlook Express kan godt finde ud af hvad der blev sagt tak for.
VH Madsen

Fra : Henning

Dato : 05-12-03 14:56

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> MS Outlook Express kan godt finde ud af hvad der blev sagt tak for.
> VH Madsen

Problemet opstår hvis du har indstillingen "Skjul læste meddelelser" så ser
du jo ikke de gamle meddelelsers subject.

mvh Henning

Fra : Olav Noksagt

Dato : 05-12-03 14:55

Thomas Corell skrev:

> [...]
> efter headerinformation er vel ikke vores problem:

> Hos mig ligger det omtalte indlæg fint placeret, på rette sted, i

Godt ord igen.
Jeg mente ikke tråden, men citatet. Indlægget var uden citat, og så fattede
jeg ikke en brik.
Den ER i tråd, jeg er sprogspa.ser og trænger til weekend.
Olav