Vores Kære Hund har det skidt
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 16:51

Kære Alle Hundeejrere

Vi har overtaget kliene mynsterlænder på 7 år som har boedet hos os i et ½
år nu. I sit tidligere hjem har hundet boedet sammen med 2 andre hunde som
han så blev taget væk fra, da vi overtog ham.

Vi går tur med ham nede på en stor mark hvor vi møder andre hunde som vi
altid hilser pænt på, og min hund elsker at lege med de andre hunde som vi
møder.

Min hund er nu begyndt at ville i slagsmål med de andre hunde, og han er
meget irreteret hvis vi møder andre som har hunde med sig, han begynder at
knurre inden vi møder dem.

I dag mødte vi en af hans lege kamaret (tæve) hvor jeg havde ham i snor pga.
tågen. Min hund logrede med halen og gjorde tegn til at ville hilse. Da
hundene begynder at snuse til hiannen går min hund til angreb og bider den
anden uventet og vi få dem skilt af, min hund er så gal at jeg er nødt til
at holde ham fast med magt før han stopper.

I et tidligere slagsmål hvor en anden hundeejer forsøger at skilde min hund
og sin ad, vender min hund sit angreb mod ham og bider ud efter ham det sker
heldigvis ikke ejeren noget, da jeg så har løbet hundene op og få stoppet
ham via kommando.

I dag lukkede jeg så vores hund ud foran vores ejendom, da min kone og min
søn kommer hjem fra byen, de stiger ud af bilen, og jeg lukker hunden ud og
han logre med halen han går hen til min kone få meter fra hende gir han hals
af hende med en knurren.

Min Kone Siger føj til ham hvor han så også lægger sig.

Jeg håber meget at der er nogen som kan give et godt råd, for jeg sidder tit
og tænker på hvornår galskaben går ud og mig som ejer, eller min 3 årige
søn.

Er der nogen som har haft sammen erfaring og er kommet ud af det, ville jeg
gerne modtage nogle råd om hvordan jeg få løst mit problem.

Vi har aldrig set den side af ham, og det fleste som jeg har snakket med om
det siger at man ikke kan fjerne i 7 år gammel hund.

Med de venligste hilsner

Jan Thomsen og Hund

Fra : Pia J

Dato : 29-11-03 17:06

"VUF" <send ikke mails> wrote in message
> [...]
> år nu. I sit tidligere hjem har hundet boedet sammen med 2 andre hunde som
> han så blev taget væk fra, da vi overtog ham.

Har I overvejet om han måske har det lidt skidt fysisk? Det kan være alt fra
"rigtig" sygdom til fx ondt i ryggen. Så vil hunden ofte føle sig lidt utryg
og derfor forsvare sig "på forskud". Egentlig kunne det godt lyde som
begyndende senilitet, hvis ikke der ligger en hændelse til grund for hans
ændrede adfærd, men han er jo lidt ung til det. Måske der er sygdomme der
kan give lignende symptomer, altså gøre hunden forvirret? Jeg ville nok
prøve at få noget fysisk udelukket grundigt i første omgang. Smerter vil
typisk også gøre hunden mere utryg/bidsk.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 29-11-03 17:06

P.S. Få checket hans øjne også....

:Pia

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-11-03 17:31

Det kan også, i værste tilfælde, være hjernebetændelse.

Rinnie

Fra : slet 7OO7I

Dato : 29-11-03 17:46

Hej Jan
Jeg er meget enig i de indlæg der er kommet F.eks kan jeg fortælle
at min gamle amstaff på et tidspunkt begyndte, at blive gal og
knurrende. Det viste sig efterfølgende at hun havde gået og skjult
sin H.D. i en længere periode, måske ville hun ikke vise sin
svaghed over for vores andre hunde. De skal jo bare være seje fra

--
annette

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 30-11-03 02:05

"VUF" <send ikke mails> skrev i en meddelelse
> [...]
hunde som
> han så blev taget væk fra, da vi overtog ham.

Hej

Personligt ville jeg aldrig hverken afhænde eller overtage en 7 år
gammelhund .. og fatter ikke at nogen gør det .. hvorfor skulle
hunden have nyt hjem ??

Nå men en hver adfærdsændring hos en hund bør føre til dyrlægebesøg
for at få hunden tjekket for om der ligger noget fysisk (smerter
f.eks ) til grund for at hunden pludselig ændrer adfærd ... gør der
ikke det er det altså noget psykisk der er grund til
adfærdsændringen og så er det hundeterapeut/hundepsykolog man skal
have fat på ...
Hejhils fra Ami

Fra : skingur

Dato : 02-12-03 08:50

"Anne-Marie Prange" skrev d. 30-11-03 02:05 dette indlæg :
> Personligt ville jeg aldrig hverken afhænde eller overtage en 7 år
> gammelhund .. og fatter ikke at nogen gør det .. hvorfor skulle
> hunden have nyt hjem ??

Jeg overtog en 8 gammel hund, som var pragtfuld. Den var skilsmissehund.
Hvorfor skulle den ikke have lov at leve de sidste fem år hos mig??? Jeg
ville gerne overtage en gammel hund igen!

mvh Christina

http://www.kandu.dk/