administrator kode
Fra : Torben

Dato : 29-11-03 16:04

Hej

Jeg har skrevet tidligere omkring at jeg brændt min cpu og bundkort af. Nu
har jeg købt begge dele og fået det til at virke. Nu vil jeg reparere den xp
installation der ligger på hd'en. Nu får jeg imidlertid det problem at der
kræves en administrator kode for at kunne det, og det er jeg ret sikekr på
jeg ikke har angivet, men jeg kan ikke bare trykker enter, og ej heller 4 *1
el. 4 * 0.

Nogen der har et forslag? Jeg vil nemlig gern ehave lagt noget af den
eksisterende windows over på en a anden hd'er indtil jeg har fået oprettet
en ny.

mvh

Torben

Fra : Anders Pedersen

Dato : 29-11-03 16:18

On Sat, 29 Nov 2003 16:04:17 +0100, Torben wrote:

> [...]
>
> Nogen der har et forslag? Jeg vil nemlig gern ehave lagt noget af den
> eksisterende windows over på en a anden hd'er indtil jeg har fået oprettet

Prøv i
dk.edb.system.ms-windows
da det er et windows problem

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Henrik

Dato : 30-11-03 14:23

du skal ligge en xp installation ved siden af... kopierer de data du har
brug for og slette den gamle partion...Der er ingen (lovlig kendt )
måde at komme forbi et adm pasword på...

Fra : Henning

Dato : 30-11-03 14:51

On Sat, 29 Nov 2003 16:04:17 +0100, "Torben" <tcj@ka-netREMOVETHIS.dk>
wrote:

> [...]
>jeg ikke har angivet, men jeg kan ikke bare trykker enter, og ej heller 4 *1

ERD Commander har udmærket facilitet til at bypasse passwords.
Lovligt? Det er officielt købesoftware fra www.winternals.com - de
kalder det "recovery-tools".

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Henrik

Dato : 06-12-03 11:43

næ du har da ret i lovligheden af programmet.
jeg formulerede mig forkert.
Alt er lovligt at gøre på sin egen maskine og sit egent netværk.
Jeg har dog oplevet af en række producenter er noget tilbageholdende med at
udvikle "recovery" værktøjer til brug på et netværk. af den simple årsag at
de skal passe på deres rygte, hvis de vil have et seriøst salg og ikke bare
sælge til 12 årige hackere.
Jeg har arbejdet med testværktøjer til netværk der vha en sensor holdt
ca 10 cm fra netværksledningen kunne "læse" datastrømme i ledningen. Men den
"kunne kun" læse styrebitene. Virksomheden reklarmerer selv med at det er
viderudviklet af amerikansk spionudstyr. Virksomheden har selv valgt at slå
pakkelæsningen fra så "data" ikke kunne læses. Selvom jeg kan påberåbe mig
ret til at bruge udstyret på mit eget netværk kunne jeg altså ikke få lov.