MCA-30 kamera
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-11-03 09:58

Hej,

Jeg overvejer at ønske mig et MCA-30 kamera i julegave til min T68i.

Er det noget sted jeg kan finde en anmeldelse af dette kamera og nogle
eksempelbilleder?

Hvor mange billeder kan man gemme - der er jo ikke så meget hukommelse i
telefonen? Kan man evt. overføre dem til en PDA med infrarød port?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Søren Christensen

Dato : 29-11-03 11:01

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor mange billeder kan man gemme - der er jo ikke så meget hukommelse i
> telefonen? Kan man evt. overføre dem til en PDA med infrarød port?

Er det overhovedet kommet ud endnu?

Venligst

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 29-11-03 11:29

> Er det overhovedet kommet ud endnu?

Det er i denne uges Sonofon-katalog til 299,-

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Zulu

Dato : 29-11-03 11:43

Søren Christensen wrote:

> Er det overhovedet kommet ud endnu?

Ja, ja jeg købte et i Fona for et par uger siden til 199,-

Zulu

Fra : Olesen

Dato : 29-11-03 12:08

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> Ja, ja jeg købte et i Fona for et par uger siden til 199,-

Får vi et par eksempler i dk.binaer ????

Fra : Zulu

Dato : 29-11-03 13:25

Olesen wrote:
> "Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> Får vi et par eksempler i dk.binaer ????

Jeg kan smide nogen på min hjemmeside, de kommer i løbet af eftermiddagen.
Så smider jeg også lige lidt specs med.

Zulu

Fra : Zulu

Dato : 29-11-03 18:40

Olesen wrote:

> Får vi et par eksempler i dk.binaer ????

Så kom de op!

Billederne er ikke nogen mesterværker (specielt ikke det første...)!.
De er taget i VGA 640x480 som er højeste opløsningen og fylder 40-50 kb
Det kan også tage i:
320x240
160x120
80x60

Der er indbygget hukommelse i kameraet, hvor der er plads til ca. 9 billeder
i VGA, jeg vil gætte på ca. 400 kb i alt.
Når det er fyldt kan man flytte billeder over i telefonen, og så sende dem
til en pc. Man kan ikke sende direkte fra kameraet.

Her er billederne:
http://www.zulutech.net/MCA-30/

Håber det kan bruges!

Zulu

Fra : Christian Holck

Dato : 29-11-03 23:47

Kan vi få et par eksempler i en ordentlig belysning? For det der ser da slet
ikke spor over bevisende ud...

Fra : Zulu

Dato : 30-11-03 14:22

"Christian Holck" <christian@malling.com> skrev i en meddelelse

> Kan vi få et par eksempler i en ordentlig belysning? For det der ser da
slet
> ikke spor over bevisende ud...

Jeg ved godt at det ikke er mesterværker,
men mvis du sammenligner med billeder taget med andre kameratelefoner vil du
se at de ikke er bedre.
Det er jo begrænset hvad det lille plastick objektiv kan udrette...

Zulu

Fra : Robert Andersen

Dato : 30-11-03 23:23

> [...]
du
> se at de ikke er bedre.
> Det er jo begrænset hvad det lille plastick objektiv kan udrette...

Hvis det er standarden for kameratelefoner idag, så fatter jeg simpelthen
ikke hvorfor folk vil have det skrammel, de billeder er jo helt og aldeles
ubrugelig i næsten enhver sammenhæng......

/Robert

Fra : Søren Christensen

Dato : 01-12-03 12:55

"Robert Andersen" <rob_the_smurf@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke hvorfor folk vil have det skrammel, de billeder er jo helt og aldeles
> ubrugelig i næsten enhver sammenhæng......

De er nu altså også taget i dårlig belysning og ingen blitz.
Yderlig er det ene billed rystet voldsomt.
Men ja de kan ikke bruges som erstatning for et digital kamera
men de kan være nyttige hvis man gerne lige vil fange en situation.
De fleste har jo altid en telefon på sig og tit en med indbygget kamera
men de færeste har altid et digital kamera på sig.

Venligst

Fra : Zulu

Dato : 01-12-03 19:41

Søren Christensen wrote:

> De er nu altså også taget i dårlig belysning og ingen blitz.
> Yderlig er det ene billed rystet voldsomt.

Ja, ja jeg sagde jo at det ikke var mesterværker...