T68i mister ofter forbindelsen???????
Fra : Per Fogtmann

Dato : 22-11-03 14:28

Hej NG

jeg har en T68i som jeg har en del problemer med.....

Det er som om den hele tiden falder af nette, nogle gange mit under en
samtale. Den har været sendt ind 3 gange nu, men jeg tror ikke de fatter
hvad problemet er for den bliver ved med det gang på gnag.

Jeg opdager det oftets ved at den giver mig to DUD lyde når jeg forsøger at
ringe op, og så når der lige pludselig ligger en tale besked til mig når den
får fat i nettet igen. Jeg har fundet ud af at det hjælper når jeg lader
telefonen søge efter nette igen....

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved problemet....Jeg bruger Orange
Erhverv......

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Jesper Sloth

Dato : 22-11-03 14:39

"Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> får fat i nettet igen. Jeg har fundet ud af at det hjælper når jeg lader

Hej

Det er en typisk fejl på denne tlf. jeg har 4 stk. af disse tlf. og de har
fejlen alle sammen, de er til rep. nu for 3. gang, og jeg har meddelt TDC
som står for dette, at de skal ikke komme med disse tlf. til mig igen. Så nu
er jeg spændt på om jeg får nogle nye tlf... Men hvis jeg bare får 4 nye
T68i, så skal nogle af dem vel bare også af sted igen. Håber de tilbyder en
anden model. Har en kammerat der fik sin T68i ombyttet til en T610.

Mvh

Jesper

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 22-11-03 15:47

"Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> skrev i melding
> [...]
> telefonen søge efter nette igen....
>
> Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved problemet....Jeg bruger Orange

T68i vil ikke gå over i historien som den telefonen som hadde best
radiofølsomhet. Tvert imot.

T610 er noe bedre, men heller ikke den er på nivå med f.eks Nokia og
Samsung. Jeg forutsetter under ellers like (ens)mottagningsforhold.

Fra : Henrik

Dato : 23-11-03 03:37

Min T310 stinker også mht modtage følsomhed gad vide om det er generelt for
de modeller.

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 23-11-03 12:02

"Henrik" <mennefjernes@oncable.dk> skrev i melding
> Min T310 stinker også mht modtage følsomhed gad vide om det er generelt
for
> de modeller.

Jeg har hatt T310 også, og heller ikke den er i toppklasse akkurat.

Har lest tester på www.howardchui.com og www.mobiledia.com

Meget grundige tester utføres her. På Mobiledia står det en egen side om
mottagning, som noen og enhver burde lese:
http://www.mobiledia.com/reviews/testing.html

Der står det om ulike faktorer som spiller inn, blant annet om telefonen er
i stand-by eller under samtale.

Hverken T68i, T610 eller T310 scorer mer enn middels på mottagning i disse
to hjemmesidenes tester, og siden de er så grundige, bare underbygger de
mine egne erfaringer med en rekke mobil-modeller fra ulike produsenter. T68i
var dårligst av de tre modellene.

På hjemmesiden www.mobileburn.com testes også telefoner

Der får T610 hard kritikk for mottagningen. Da testeren så skulle teste
Z600, var han raskt ute med å kommentere den forbedring som er skjedd fra
T610 til Z600, spesielt mht. mottagning og skjerm.

Selv om jeg herfra Norge kanskje tenker på Danmark som et land hvis
geografiske forhold ligger meget godt til rette for mobiltelefoni, er det
nok ikke så enkelt :) Jeg har selv erfart ved feriebesøk i Danmark, at
forholdene varierer. Dessuten bygges langt flere hus av mur/mursten i
Danmark, og mur hindrer mobilsignalene mer enn tre, som er mye mer brukt i
Norge. Tenker da spesielt på privathus.

I fjor hadde jeg med en Nokia 3510 til Danmark (Viborg-egnen, og utover til
Thyborøn), og i år hadde jeg med en SE T310 (Djursland og Århus). Selv om vi
altså ikke oppholdt oss på de samme steder, var Nokiaen klart å foretrekke,
når det gjaldt mottagning.

Grundige tester utføres også på http://www.mobile-review.com/index-en.shtml
, men ikke så grundige som på Howard Chui og Mobiledia. Mobile-Review er
derimot meget raskt ute med tester av nye produkter, ogfte før de kommer i
handelen.

Når det gjelder forholdet mellom Nokia og Sonyericsson, vil jeg understreke
at jeg her kun har konsentrert meg om mottagning.

Jeg har lært mye av å lese mobiltester, og bruker dem som referanse før jeg
kjøper mobil selv. Dessuten er jo nyhetsgrupper nyttige, som denne danske
NG.