N6600 og Infra rød
Fra : L@rs

Dato : 20-11-03 11:11

Hej

Vil "høre" om der er andre der har eller har haft problemer
med at forbinde N6600 til computeren via Infrarød ???

Har købt et USB 2 kort til min laptop og en der til hørende
Infrarød adapter til USB porten.

Jeg kan kun få forbindelse i nogle få sekunder, så hopper
den af igen...
Har prøvet forskellige indstilninger for den Infrarøde adapter
i Enhedshåndtering....

Er der en der kan hjælpe mig. Jeg vil jo gerne kunne bruge
PC suitén.....

Lars

Fra : Rander

Dato : 20-11-03 11:21

Thu, 20 Nov 2003 11:10:44 +0100 brugte L@rs 19 linier på at fortælle dette
til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Jeg kan kun få forbindelse i nogle få sekunder, så hopper
>den af igen...
>Har prøvet forskellige indstilninger for den Infrarøde adapter
>i Enhedshåndtering....

Egenskaber for Ir-tingen -> Fanen Avanceret" -> Transceivertype, vælg en
der hedder noget med "Vishay"...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Mishandlede lig er begyndt at vaske op på Øst-Timors strand. (Radioavisen)

Fra : L@rs

Dato : 20-11-03 12:05

Ok, Har checket det....
Der sker ikke andet end, at indikeringen på telefonen (Infrarød)
holder op med at blinke i 1 sek. og så hopper den af igen/begynder at
blinke.

Vishay står som default. Har også prøvet de andre og prøvet at
sætte hastigheden ned til 19200
Der er ikke noget der hjælper ????

HJÆLP ! - Hvor kan jeg lede / checke ????

Lars

Fra : Johnny

Dato : 20-11-03 14:06

"L@rs" <lars@kryger.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> sætte hastigheden ned til 19200
> Der er ikke noget der hjælper ????
>
> HJÆLP ! - Hvor kan jeg lede / checke ????

Problemer med USB-IrDa under Windows ?
Vil telefonen ikke holde forbindelsen, når du bruger USB-IrDa'en under
Windows XP / 2000 / 98
Ret følgende !!

Win98/Me
1. Åben kontrol-panel
2. Dobbelt-klik på netværks-ikonet
3. Dobbelt-kilk på USB-IrDA Adapter
4. Klik på fanebladet "advanceret".
5. Marker Infrared Transceiver Type og vælg "En af de typer der er" i din
højre side af vinduet. Det kan
variere fra pc til pc hvilken type den kører bedst med. Hvis den stadig
ikke kør stabilt prøv der at
sænke hastigheden.
6. Tryk OK, og genstart computeren

Win2K/XP
1. Dobblet-klik på ikonet "Sikker fjernelse af hardware"
( Ligger i bunden af dit skærmbillede / desktop ).
2. Klik på SigmaTel USB-IrDA-dongle
3. Klik på knappen for egenskaber
6. Tryk OK, og genstart computern-

Johnny

Fra : L@rs

Dato : 20-11-03 14:56

Ok, 1000 tak for den fine hjælp. Men det er her jeg har prøvet
at stille hele tiden. Jeg er bare gået en anden vej.

Som jeg skrev før, så har jeg prøvet at stille på alle parameterne
og hastigheden står til 19200 det hjælper stadig ikke ???

Måske jeg bare skal købe mig en ny computer ??? )))))

Nej, det er ret irriterende, for det burde jo ikke være sådan et
problem.....

Er der, eller kan der være andre steder man kan prøve/checke ???

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 08:58

"L@rs" <lars@kryger.net> wrote in message
> [...]
> problem.....
>
> Er der, eller kan der være andre steder man kan prøve/checke ???

Jeg har på ettidspunkt fået at vide, at man skulle sætte hastigheden op til
1024 på ir-porten, da telefonen understøtter denne hastighed.

Har dog stadig lidt problemer med, at XP stadig kan se telefonen, selvom jeg
har fjernet den fra ir-porten. Og så crasher PC Suite næsten hver gang jeg
fjerner telefonen...

Peter

Fra : L@rs

Dato : 21-11-03 09:37

Hej Johnny !

Jeg har rodet lidt mere med det her.

1. Jeghar faktisk ikke set " Klik på SigmaTel USB-IrDA-dongle"
Nogen kun at der er en IrDa-enhed tilsluttet.

2. Jeg kan se at den lille adapter jeg har er en SigmaTel USB-IrDA-dongle
Jeg prøvede,at hente nogle nye drivere på SigmaTel´s hjemmeside
-Det var uden held.

Bruger du samme adapter ? Hvis ja, har du så nogle drivere ? - Eller bruger
du bare dem Windows har ??

Håber du kan og vil hjælpe !!!!

Lars

Fra : Rander

Dato : 21-11-03 10:40

Fri, 21 Nov 2003 09:37:14 +0100 brugte L@rs 40 linier på at fortælle dette
> [...]

>-Det var uden held.
>Bruger du samme adapter ? Hvis ja, har du så nogle drivere ? - Eller bruger

Jeg bruger bare dem Windows har... Jeg synes at det lugter mere og mere af
en defekt dongle...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Vognen måtte dreje skarpere end nødvendigt
på grund af en usynlig lastbil. (Skadesanmeldelse)