Mobil tabt
Fra : Hanne U.E

Dato : 17-11-03 13:58

Jeg har været så uheldig at have mistet min mobil :/

Ham som fandt den (en pervers stodder), sendte SMS'er på telefonlisten og
foretog en del "stønner" opkald, inden jeg fik den spærret. Jeg er ligeglad
med mobilen, men er ikke glad for at sådan en pervers type render rundt med
mine telefonumre.

Man kan vel aldrig finde ham? Eller hvad?

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Hanne U.E

Dato : 17-11-03 14:07

PS:
Hvordan finder jeg nu mobilens IMEI nummer? Kan man få den spærret hos
Politiet selvom den ikke er rigtig nuppet (bare fundet på gaden af en
tilfældig?).

Hanne

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-11-03 17:08

"Hanne U.E" <qw@asaa> wrote in message news:3fb8c88b$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> PS:
> Hvordan finder jeg nu mobilens IMEI nummer?

man plejer jo at gemme sådanne oplysninger... Men teleselskabet kan i hvertfald godt se alle foretagede opkald, hvilken
telefon der er blevet kaldt op fra, og hvilket IMEI/serienummer telefonen har

> Kan man få den spærret hos
> Politiet selvom den ikke er rigtig nuppet (bare fundet på gaden af en
> tilfældig?).

ja selvfølgelig kan telefonen spærres

Fra : Fischer

Dato : 17-11-03 14:21

> [...]
> glad for at sådan en pervers type render rundt med mine
> telefonumre.
>
> Man kan vel aldrig finde ham? Eller hvad?

Nej, det er umiddelbart svært.
Men du kan bestille en opkaldspecifikation fra dit teleselskab, så du kan se
hvilke numre der er ringet og SMS'et til lige inden nummeret blev spærret.
De fleste vil nok være dem du nævner fra din egen telefonbog, men måske har
han ringet eller sendt SMS til nogle af hans egne venner også. Så følger der
lidt detektivarbejde.

Desuden kan du melde den stjålet hos politiet, og så vil den blive spærret
på nettet. Hvis tyven eller evt. en hæler så forsøger at bruge et
registreret SIM-kort (abonnement) i telefonen, vil han kunne spores af
politiet.

*Fischer