Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Spørgsmål om AGP 1x, 2x, 4x
Fra : Mogens

Dato : 17-04-01 10:14

Hej

Jeg har et ældre bundkort ( Asus P2L97 ) med en AGP 1x port.

Det har hidtil kørt fint med et Asus 3400 TNT grafikkort, men nu
kunne jeg godt tænke mig noget der var lidt hurtigere.

Hvis jeg køber et Geeforce 2 MX kort med AGP 2x 4x, kan det
så virke sammen med et bundkort der kun har AGP 1x ?

Jeg kan se at et Asus 7100 har både AGP 1, 2 og 4, men hvad
med de andre mærker. Ved de fleste står der kun AGP 2 og 4

Jeg håber nogen kan besvare mit spørgsmål

På forhånd tak

Mogens

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-04-01 15:04

"Mogens" <moveng@mailme.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har et ældre bundkort ( Asus P2L97 ) med en AGP 1x port.

> Det har hidtil kørt fint med et Asus 3400 TNT grafikkort, men nu
> kunne jeg godt tænke mig noget der var lidt hurtigere.

Fint... bare vær opmærksom på at GeForce kort gerne vil ha' lidt CPU kraft.
Helst en PIII eller en god PII. Hvis den ikke får det, vil du nok ikke se en
hel vild ændring i hastigheder med 3d spil.

> Hvis jeg køber et Geeforce 2 MX kort med AGP 2x 4x, kan det
> så virke sammen med et bundkort der kun har AGP 1x ?

Ja... GeForce kort (og alle andre) er bagudkompatible. Dvs. at de stadig kan
klare 1x AGP, så der er ingen problemer der.

- Lars

Fra : Mogens

Dato : 17-04-01 15:39

On Tue, 17 Apr 2001 16:04:18 +0200, "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.com> wrote:

>Fint... bare vær opmærksom på at GeForce kort gerne vil ha' lidt CPU kraft.
>Helst en PIII eller en god PII. Hvis den ikke får det, vil du nok ikke se en
>hel vild ændring i hastigheder med 3d spil.

Jeg har en Celeron 533 MHz. Jeg ved ikke om det er CPU power nok,
men der er planer om en yderligere opgradering så snart tegnebogen
ellers tillader det.

>Ja... GeForce kort (og alle andre) er bagudkompatible. Dvs. at de stadig kan
>klare 1x AGP, så der er ingen problemer der.

Alletiders. Tusind tak for svaret. Så vil jeg se at få fat i et MX
kort snarest.

Endnu engang tak

Mvh Mogens

Fra : Peter Pan

Dato : 18-04-01 17:16

> Alletiders. Tusind tak for svaret. Så vil jeg se at få fat i et MX
> kort snarest.

Vær lige opmærksom på at P2L97 ikke kunne levere nok strøm til AGP
grafikkort i de første revisioner. Selv et TNT2 kunne ikke køre i det board.
Hvis du får problemmer med dit nye kort er det nok derfor.....

Og løsningen er at gå efter et PCI grafikkort...

Mvh
Anders

Fra : Mogens

Dato : 18-04-01 21:29

On Wed, 18 Apr 2001 18:16:21 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

> [...]
>Hvis du får problemmer med dit nye kort er det nok derfor.....
>
>Og løsningen er at gå efter et PCI grafikkort...

Nu har jeg altså kørt med et AGP kort i flere år. Nemlig et Asus V3400
TNT kort. Desuden bruger MX kortet da vistnok betydeligt færre watt
end de gamle TNT og TNT 2 kort, så mon ikke nok det går.

Mvh Mogens